• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی تکامل دنیای ژوراسیک (Jurassic World Evolution)

author-img

توسط : احسان دهشیری ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

513 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی ماجراجویی و استراتژیک است که برگرفته از فیلم‌های معروف Jurassic Park و Jurassic World است. بازیکنان می‌توانند پارک دایناسور خود را بسازند و با دایناسورهای مختلف آشنا شوند. بازی دارای حالت‌های گوناگونی است که هر کدام دارای داستان، سطح دشواری و انتخابات متفاوتی هستند. والدین عزیز بدانید که بازی دارای صحنه‌هایی است که دایناسورها مهمانان پارک را تهدید و می‌خورند . علاوه بر این، بازی به موضوعاتی مانند اخلاق در برابر علم و مسئولیت در برابر طبیعت اشاره می‌کند .

ژانر : استراتژی

2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی Jurassic World Evolution یک بازی شبیه‌ساز با محوریت مدیریت یک پارک جنگلی است که از فیلم این عنوان الهام گرفته شده است. بازیکنان با ساخت تجهیزات و فضاهای مختلف، سعی دارند تا پارک جنگلی خود را در قسمت‌های مختلف گسترش داده و دایناسورهای بیشتری را در معرض دید عموم قرار دهند.

افزایش خلاقیت و قدرت حل مسئله بازیکن در برابر چالش‌های پیشرو و مسئولیت‌پذیر بودن نسبت به جان حیوانات پارک از نکات مثبت بازی است.

بازی بر اساس فیلم‌های مجموعه Jurassic Park و Jurassic World ساخته شده است و ممکن است بازیکنان را ترغیب به تماشای این فیلم‌ها کند. این فیلم‌ها نیز دارای صحنه‌های خشونت‌آمیز و ترسناک هستند که برای کودکان زیر ۱4 سال مناسب نیستند. والدین باید از محتوای این فیلم‌ها آگاه باشند.

بازی دارای صحنه‌های خشونت‌آمیز و ترسناک است که ممکن است برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نباشد. برای مثال، حمله کردن دایناسورها به سمت مردم، جنگ بین خود حیوانات و حتی تلف‌شدن آن‌ها از گرسنگی نیز در بازی طراحی شده است. حمله حیوانات به انسان‌ها با خونریزی همراه نیست و تنها نمایش مقداری کمی خون از حیوانات کشته شده را در بازی داریم.. والدین باید از سن و شخصیت کودکان خود قبل از اجازه بازی اطمینان حاصل کنند و با آن‌ها درباره تفاوت واقعیت و خیال صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با کودکان در مورد مدیریت زمان بازی صحبت کنید؛ چراکه این بازی محدودیت زمانی نداشته و کاملاً بازیکن را مشغول می‌کند.

بازی می‌تواند فرصتی برای یادگیری بیشتر درباره دایناسورها، علوم زیستی و تاریخ زمین باشد. والدین می‌توانند با کودکان خود درباره این موضوعات بحث کنند و منابع معتبر و جذابی را برای آن‌ها پیشنهاد کنند. برای مثال، می‌توانند کتاب‌ها، مقاله‌ها، فیلم‌ها، مستند‌ها، موزه‌ها و نمایشگاه‌هایی را که درباره دایناسورها و علوم مرتبط با آن‌ها اطلاعات دارند معرفی کنند.

ماجرای بازی

یک بازی شبیه‌ساز بر اساس فیلم Jurassic World است که مدیریت و کنترل یک پارک مرتبط با دایناسورها را به بازیکن می‌دهد. تمامی اِلِمان‌های مرتبط با دایناسورها از جمله گروه کاوش برای پیداکردن فسیل گونه‌های مختلف این نوع از حیوانات، نوع غذای موردنیاز آن‌ها، فضایی که باید به هر یک اختصاص داد، گونه‌های گوشت‌خوار و گیاه‌خوار و... همگی در این بازی طراحی شده‌اند. بازیکن باید با طراحی پارک و مراقبت از دایناسورهای مختلف، فضایی جذاب را برای مردم ایجاد کرده تا بتواند از طریق بازدید عموم درآمد کسب کند. با استفاده از درآمده حاصله می‌توان پارک را گسترش و بهبود بخشید.

جزئیات اثر

سیستم عامل (ها): ویندوز، اکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو

نام ناشر: Frontier Developments

نام توسعه دهنده: Frontier Developments

تاریخ انتشار: بیست و یکم خرداد 1397 (11 ژوئن 2018)

تاریخ آخرین به روزرسانی: بیست و سوم آذر 1400 (14 دسامبر 2021)

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود

امکانات آنلاین: چالش، ذخیره‌سازی

امکان بازی به‌صورت چند نفره محلی: ندارد

نشان‌ها: نشان‌هایی که بازی آنها را دریافت کرده است را اینجا بیاورید.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تکامل دنیای ژوراسیک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!