• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion 2022)

author-img

توسط : ثمین نکوفر ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1969 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ژوراسیک پارک داستانی ماجراجویانه با صحنه‌های اکشن بسیار است. داجسون، رئیس شرکت چند ملیتی بایوسن، برای رسیدن به قدرت وسود بیشتر دست به کارهای غیرقانونی می‌زند. حضور چند شخصیت متفاوت به دلایل مختلف در این شرکت و مقابله با او موضوع اصلی فیلم را شکل می‌دهد. هیجان، تعقیب و گریز و صحنه‌هایی پر از ترس و دلهره را یکجا می توان در این فیلم دید.

ژانر : اکشن علمی تخیلی ماجراجویی

سال 2022 147 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان فیلم سرشار از هیجان و ماجراجویی است. با توجه به کیفیت قابل قبول و بالای صحنه ها، ممکن است فرزندانمان دچار ترس و وحشت و هیجان زیاد شوند. لازم است در طول داستان، تخیلی بودن و نمایشی بودن فیلم گفته شود و در مورد شجاعت شخصیت ها در مواجه با خطرها با آن ها گفتگو کنیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در همه قسمت های فیلم های ژوراسیک پارک حضور چند نسل مختلف از جامعه دیده می شود حق زندگی برای همه نسل ها به یک میزان است و با اشتباهات و خودخواهی هایمان نباید باعث از بین رفتن حق زندگی آیندگان شویم. این موضوع می تواند شروع خوبی برای صحبت با فرزندانمان باشد. صحبت در مورد شخصیت های داستان و نقاط قوت و ضعف آن‌ها می‌تواند موضوع بعدی گفتگو باشد.

خلاصه: گفتگو درباره نسل های مختلف موجود در فیلم  و شخصیت های داستان.

داستان اثر

قلمرو قسمتی دیگر از مجموعه ژوراسیک‌پارک است که در سال 2022 بر روی پرده سینما قرار گرفته است. در این قسمت شاهد همزیستی انسان‌ها و دایناسورها در کنار هم هستیم. اما بعضی از آن ‌ها با تغییرات ژنتیکی که داده شده‌اند برای انسان‌ها ایجاد دردسر می‌کنند. این تغییرات ژنتیکی و آزمایشات توسط یک شرکت بین‌المللی به نام بایوسن انجام می شود. این شرکت دایناسورها را در منطقه حفاظت شده کوه‌های دولومیت واقع در ایتالیا قرار داده و بر روی آن ها آزمایشات مختلفی انجام می‌دهد. یکی از این آزمایشات، تغییرات ژنتیکی بر روی ملخ هایی است که به طور چشمگیری بزرگ شده‌اند و به مزرعه‌هایی که بذر شرکت بایوسن را ندارند حمله کرده و آنجا را نابود می‌کنند. داجسون رییس این شرکت برای آزمایشات دیگر، دستور دزدیدن میزی و یک بچه دایناسور را می‌دهد. مادر و پدر ناتنی میزی برای نجات فرزندشان به بایوسن می‌روند. از طرفی الی ساتلر به همراه دوست و شریک قدیمی‌اش به آنجا می‌روند تا تحقیقاتش را بر روی ملخ ها کامل کند. اتفاقاتی که در بایوسن میفتد، داستان فیلم را تشکیل می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Colin Trevorrow

نویسنده: Emily Carmichael.Colin Trevorrow.Derek Connolly

نام تهیه کننده:

نام بازیگران: Chris PrattBryce. Dallas Howard.Laura Dern

نام شخصیت ها: اوون گریدی و کلر دیرینگ نوه لاک‌وود: زن و شوهری که از میزی محافظت می کنند و در واقع پدر و مادر ناتنی او هستند.

 میزی: دختر شبیه سازی شده شارلوت لاکوود که توسط مادرش و با استفاده از DNA به وجود آمده است و شرکت بایسون برای استفاده از DNA او، دستور دزدیدنش را می‌دهند.

لوئیس داجسون : مالک شرکت بین‌المللی ژنتیک‌کشاورزی  بایوسن که دستور دزدی میزی و بتا را می دهد و در شرکت بایوسن کارهای غیرقانونی در مورد تغییرات ژنتیکی و نابودی انسان ها را انجام می‌دهند.

الی ستلر: یک دانشمند است که در حوزه ملخ‌هایی پژوهش می‌کند که ژنتیک آن‌ها تغییر یافته‌ و به هر مزرعه ای که بذر بایوسن ندارد حمله می‌کنند و آنجا را نابود می‌کند. او در قسمت های قبلی ژوراسیک پارک هم حضور داشت.

دکتر آلن گرانت شخصیت معروف در  مجموعه‌های پارک ژوراسیک که در مورد دایناسورها تحقیق می کند.

کشور سازنده: آمریکا-چین- مالت

کمپانی سازنده: Amblin Entertainment.Latina PicturesPerfect. World Pictures

مخاطب اثر: نوجوانان و بزرگسالان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیر محمد باغخانی

۲۴ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

خیلی خیلی ممنون از سایت خوبتون خیلی عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دنیای ژوراسیک: قلمرو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!