• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی ایس کمبت (مهارت نبرد) ۷ (Ace combat 7)

author-img

توسط : محسن رزاقی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1079 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ایس کمبت۷ روایت یک خلبان با استعداد و با پشتکار است که در برابر یورش دشمن، از کشورش دفاع می‌کند و بر سختی‌ها با تلاش غلبه می‌کند. بازی داستان پیچیده و گیج‌کننده‌ای دارد اما روی روند بازی موثر نیست. بعضی از هم‌رزمان، بد دهن هستند و تک و توک اشاره به سیگار و مصرف الکل می‌شود.

ژانر : اکشن

2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

ایس کمبت یکی از قدیمی‌ترین عنوان‌های بازی‌های جنگ هوایی‌ست. ایس کمبت7 چنان با کیفیت عمل کرده است که توانسته، رضایت کاربران را کسب کند و از سایت‌های نقد نمره بالایی بگیرد. این بازی در سال 2019 برنده جایزه بهترین صداگذاری شده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ایس کمبت یک بازی با کیفیت و سالم در مورد نبردهای هوایی ست که محتوای ارزشمندی مانند دفاع از سرزمین و پشتکار را دارد.

روند بازی منهدم کردن اهداف دشمن است که با انفجار و آتش همراه است و خشونت آشکاری ندارد اما بعضی از نبردها، استرس زیادی برای بازیکن به همراه دارد.

داستان بازی از طریق چند نفر ارائه می‌شود و کمی گیج کننده است اما کلیات آن واضح است و برای انجام بازی کافی‌ست.

در بخش آنلاین هم به خاطر نداشتن چت صوتی در خود بازی، فضای سالم‌تری وجود دارد.

ضمن اینکه بازیکن باید برای ورود به میدان نبرد، در مورد نوع جنگنده و ادواتی که لازم است به همراه داشته باشد، برنامه بریزد.

بازی ظرفیت‌های خوبی برای گفت و گو در مسائل مختلفی دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ایس کمبت ۷ بهانه خوبی برای این است که در مورد پشتکار با فرزند خود صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید با توجه به مهارت‌های بالای تیریگر، اگر همان ابتدا، تیریگر جا می‌زد و تسلیم می‌شد، چه سرنوشتی در انتظار جنگ و کشور بود؟

در مورد اهمیت دفاع از سرزمین می‌توانید صحبت کنید.

در مورد رفتار زندانیان و زندان‌بان‌ها صحبت کنید. آیا لازم است با زندانی که جرمش ثابت نشده انقدر خشن و تند برخورد کرد؟

آیا به خطر انداختن جان تعداد زندانی که برخی از آنها هنوز متهم هستند، برای تشکل یک گروه فریب و بازی با جان آن‌ها کار درستی ست؟ اگر نه، پس چرا فرماندهان این کار را کردند؟

در مورد سوءاستفاده از تکنولوژی و استفاده از آن برای جنگ افزار و جنگ افروزی صحبت کنید. نظر فرزند شما در این مورد چیست؟

در ایس کمبت، اکثر ماموریت‌ها گروهی انجام می‌شود. در مورد اهمیت کارگروهی صحبت کنید. مثلا می‌توانید بپرسید اگر دوستان تیریگر، جلوی پهبادها و جنگنده‌های دشمن را نمی‌گرفتند آیا او می‌توانست ماموریت‌ها را به راحتی انجام دهد؟! یا اگر مکانیک‌ها، به خوبی به جنگنده تریگیر رسیدگی نمی‌کردند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

به فرزندان خود توجه دهید که هرچند در نبردهای هوایی، ما ظاهرا یک هواپیما را منهدم می‌کنیم اما در هر هواپیمایی خلبانی هست. چه چیزی ارزش این را دارد که جان یک انسان را بگیریم؟!

ماجرای بازی

بازی روایت جنگ بین دو‌ کشور خیالی به نام اوروشا و اوشن را روایت می‌کند. بازیکن در این نبرد در نقش یک خلبان با استعداد با کد تیریگر(ماشه) ایفای نقش می‌کند و ماموریت‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دهد تا اینکه به اتهام انهدام هواپیمای حامل رییس جمهور اوشن به یک زندان-فرودگاه منتقل می‌شود و آنجا کنار چند خلبان متهم دیگر به عملیات‌های سخت و‌ مرگبار فرستاده می‌شوند. تیریگر سخت‌ترین عملیات‌ها را با موفقیت انجام‌ می‌دهد و حتی خلبان حرفه‌ای و قدیمی اوروشا را نیز متوقف می‌کند. در این بین بعد از اینکه اطلاعات پهبادهای ساقط شده در یکی از عملیات‌ها بررسی می‌شود، مشخص می‌شود که هواپیمای رییس جمهور توسط یک پهباد اوروشا مورد هدف قرار گرفته است و از تیریگر رفع اتهام می‌شود. هم‌زمان به خاطر رشادت‌های او، به یگانی منتقل می‌شود که بناست  با هدف قرار دادن سامانه‌های دفاعی و پهبادهای پیشرفته دشمن، زمینه را برای پایان جنگ فراهم کند. در پایان و بعد از ۲۰ عملیات  تیریگر که به عنوان فرمانده دسته‌اش منصوب شده است، موفق می‌شود که پهبادهای پیشرفته دشمن را هدف قرار دهد.

روند بازی، محدود به عملیات‌های هوایی‌ست. در این عملیات‌ها بازیکن یا از چیزی دفاع می‌کند یا به جنگنده‌ها و ساختمان‌های رزمی و پشتیبانی دشمن حمله می‌کند. بعضی از این اهداف اجباری و بعضی دیگر اختیاری هستند. بازیکن باید به تناسب زمانی که دارد، برای هدف قرار دادن اهداف برنامه‌ریزی کند.

قبل از هر عملیات، بازیکن می‌تواند نوع جنگنده و مهماتی که پشتیبانی می‌کند را انتخاب کند. انواع جنگنده‌ها و مهمات نیز با امتیازهایی‌هایی که بازیکن کسب می‌کند، می‌تواند به انتخاب بازیکن فعال شود.

بازی دارای بخش آنلاین هم هست که در دو حالت کلی تیمی و انفرادی، بازیکنان به رقابت و جنگ با دیگر بازیکنان می‌پردازند. در بخش آنلاین، هواپیماها قابلیت سفارشی‌سازی دارند.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها):

 PlayStation 4

Xbox One

Microsoft Windows

نام ناشر: BANDAI NAMCO Entertainment

نام توسعه دهنده: BANDAI NAMCO Studios Inc.

تاریخ آخرین به روزرسانی:

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری آزاد می‌شود.

امکانات آنلاین: بازی چند نفره، خرید، چت متنی، ذخیره سازی، لیگ، چالش، رویداد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ایس کمبت (مهارت نبرد) ۷

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!