• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه کاگویا ساما: عشق جنگ است (Kaguya-sama: Love Is War)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه دقیقه

1153 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «کاگویا ساما: عشق جنگ است» اثری است کمدی و روانشناختی که ذهنیت دوره نوجوانی را نسبت به رابطه عاطفی با بیانی ساده ولی دقیق نشان می‌دهد. منبع این اثر مانگایی پرفروش و پرطرفدار از «آکا آکاساکا» است. این اثر در 3 فصل 12 قسمتی و 4 اپیزود جداگانه منتشر شده‌است. دو شخصیت اصلی این سریال در حالی که علاقه خود را به یکدیگر انکار می‌کنند، منتظرند تا طرف مقابل ابتدا به عشق خود اعتراف کند. در این مسیر مخاطب به تفصیل با فعل و انفعالات ذهنی این دو نوجوان آشنا می‌شود. در برخی دیالو‌گ‌های این اثر اشارات جنسی صریح و گاهی همراه با ایهام و طنز دیده می‌شود که از نظر شدت ناهنجاری برای افراد زیر 18 سال نامناسب است.

ژانر : روان‌شناختی کمدی

سال 2019-2021 3 فصل، هر فصل 12 قسمت 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 12 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «کاگویا ساما: عشق جنگ است» داستان عشق دو نوجوان درونگرا است که هیچ یک دوست ندارند ابتدا احساسات خود را ابراز کنند، چراکه تصور می‌کنند این کار باعث می‌شود طرف مقابل در رابطه دست بالا را داشته باشد؛ بنابراین به هر گونه بازی روانی روی می‌آورند که طرف مقابل را در یک نبرد کلامی وادار به ابراز علاقه کنند. در واقع در بخش عمده داستان، ما به عنوان بیننده درگیر استراتژی‌ها، تفکر منطقی و احساسات سرکوب‌شده‌ی شخصیت‌ها هستیم. همین تقابل میان احساس و منطق برای مخاطب گیرا و دلچسب است و به عنوان نوجوان احساس می‌کند که ذهنیت و احساساتش درک شده است.

به طور کلی شخصیت‌های این انیمه وارد دنیای بزرگسالی شده‌اند و تا حد زیادی از خانواده مستقل‌اند. آنها بیشتر به گروه دوستی و نقش اجتماعی خود وابسته‌اند اما در همین حال در روابط عاطفی گاهی بسیار ناشیانه عمل می‌کنند. این اثر می‌تواند فانتزی‌هایی را در مورد گروه دوستی و روابط دوستانه در نوجوان ایجاد کند که لازم است والدین طبق فرهنگ و عرف در این خصوص با فرزندان خود صحبت کنند.

این سریال شاید در صفحه نمایش ناهنجاری محدودی داشته باشد اما لازم است بدانید که در دیالوگ‌ها شوخی‌هایی دوپهلو در خصوص مسائل جنسی وجود دارد که می‌تواند برای نوجوانان سوال برانگیز و کنجکاوکننده باشد. انتخاب این اثر برای نوجوانان بستگی به میزان اطلاعات آنها از روابط عاطفی و جنسی دارد؛ توصیه کدومو به والدین ممنوعیت این اثر در سنین زیر 15 سال است.

از آنجا که این اثر موضوع عشق در نوجوانی را مطرح می‌کند، خوب است والدین در این خصوص آگاهی‌های مورد نیاز فرزندشان را در گفتوگویی دوستانه مطرح کنند. تعیین حد و مرز برای سن ورود به رابطه عاطفی، میزان مشارکت و حضور خانواده در این اتفاق و آمادگی‌های روانی و اقتصادی همگی موضوعاتی هستند که به گفتوگو و توافق میان والد و فرزند نیاز دارد.

خلاصه: توصیه می‌شود والدین در خصوص روابط عاطفی طبق عرف و فرهنگ جامعه با فرزند خود گفتوگو کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر شما چه زمانی یک فرد آماده ورود به رابطه عاطفی است؟

چه مسئولیت‌ها و انتظاراتی در یک رابطه ضروری است؟

رابطه عاطفی در سن کم چه مزایا و چه معایبی دارد؟

چه عواملی در تعیین سن مناسب برای شروع یک رابطه تاثیرگذار است؟

نقش خانواده را در یک رابطه عاطفی چطور می‌بینید؟

خلاصه: به نظر شما شروع رابطه عاطفی در چه سنی مناسب است؟

داستان اثر

«کاگویا شینومیا» و «میوکی شیروگانه» هر دو دانش‌آموزان مدرسه‌ای نمونه‌ هستند. شینومیا دختری از خانواده ثروتمند است و با شهرت و نفوذی که در مدرسه دارد، معاون شورای دانش‌آموزی است. شیروگانه پسری نابغه و سخت‌کوش است که رئیس شورای دانش‌آموزی است. این دو نفر در کنار یکدیگر زوجی ایده‌آل به نظر می‌رسند و البته هر دو آنها احساسات پنهانی نسبت به یکدیگر دارند اما به خاطر غرورشان حاضر نیستند که علاقه خود را ابراز کنند و انتظار دارند طرف مقابل ابتدا به عشق خود اعتراف کند. همین موضوع سبب می‌شود که آنها با طراحی موقعیت‌های خاص و پیچیده طرف مقابل را وادار به اعتراف کنند. در این سریال یک نبرد یا بازی روانی میان این دو شخصیت وجود دارد و از نظر هر دو آن‌ها در یک رابطه‌ی عاشقانه شخصی که اول عاشق شود بازنده است و تحت سلطه‌ی طرف مقابل قرار می‌گیرد، پس هر یک تلاش می‌کنند با استفاده ازهوش و ذکاوت خود در این نبرد پیروز شوند تا طرف مقابل را وادار به این کار کنند.

در نهایت هر دو آنها نقاب خود را کنار می‌گذارند و سعی می‌کنند خود را ابراز کنند و رابطه آنها وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود.

در این سریال روابط عاطفی با جزئیات و بررسی تک تک رفتارها و نشانه‌ها با پیش زمینه‌های روانشناختی بررسی می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: شینیچی اوماتا

نویسنده‌ی مانگا: آکا آکاساکا

نام شخصیت‌ها:

کاگویا شینومیا: دختری است از خانواده‌ای ثروتمند و سرشناس. او به میوکی شیروگانه علاقه‌مند است اما قصد ندارد که علاقه‌اش را ابراز کند و سعی دارد میوکی را وادار به ابراز علاقه کند.

میوکی شیروگانه: پسری دبیرستانی است که رئیس شورای دانش‌آموزی است و با کاگویا شورا را اداره می‌کند.

فوجیوارا: دختری با موهای صورتی است که همیشه سرزنده و پرانرژی است و فضای سرد میان شینومیا و شیروگانه را از بین می‌برد.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: A-1 picture

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کاگویا ساما: عشق جنگ است

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!