• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه پادشاهی طلا و پادشاهی آب (gold kingdom and water kingdom)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

189 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
انیمه‌ی «پادشاهی طلا و پادشاهی آب»، داستان جنگ و تخاصم طولانی میان دو امپراطوری است که پس از هزاران سال با مبادله دختری زیبا و پسری باهوش قرار است پایان یابد اما همچنان اختلافاتی مانع از ارتباط صلح‌جویانه میان این دو کشور شده است. نارانبایر، پسر باهوش این داستان سعی می‌کند با برطرف کردن مسائل و مشکلات کشور میزبان صلح واقعی را میان دو کشور رقم بزند و شاهدخت سارا مانع از بروز اختلافات بیشتر می‌شود. در طی همین ماجراها به تدریج علاقه واقعی میان این زوج شکل می‌گیرد. خشونت، ترس و ناهنجاری اجتماعی در این اثر ناچیز و قابل چشم‌پوشی است و از نظرپیام مثبت، امیدآفرینی و خانواده‌محوری امتیاز بالایی دارد. رده سنی مناسب برای تماشای این اثر +15 سال است، اما در صورت استفاده از نسخه پالایش شده، نوجوانان بالاتراز 12 سال نیز می‌توانند به تماشای این اثر بنشینند.

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2023 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

به طور کلی این اثر از نظر داستان قابل درک برای کودکان کمتر از 12 سال نیست. به دلیل وجود چند صحنه برهنگی بهتر است نوجوانان بالاتر از 15 سال به تماشای این اثر بنشینند. علاوه بر این پیام‌های اثر تناسب بیشتری با دغدغه‌ها و مسائل نوجوانان بالاتر از 15 سال دارد و می‌توان از محتوای این انیمه در گفت‌وگو با نوجوانان به طور مثبت بهره برد.

نقش ما چیست؟

معمولا نوجوانان در این سنین در مورد روابط عاطفی کنجکاوی‌هایی دارند. در این اثر رابطه‌ی دو شخصیت اصلی بدون ارجاعات جنسی و تنها با ابراز علاقه کلامی نمایش داده شده است. رابطه‌ای که می‌توان گفت بالغانه و براساس شناخت شکل گرفته و حتی در این اثر تاکید شده که انتخاب همسر براساس زیبایی عاقلانه نیست. شما می‌توانید از محتوای این اثر به منظور گفتوگو با فرزندتان در خصوص ارتباط عاطفی استفاده کنید و لزوم شناخت و درک متقابل را در هر رابطه‌ای به او آموزش دهید و به او بگویید که لازمه این شناخت پختگی و تعقل است و حتی سن مناسب شروع رابطه عاطفی چه زمانی است.

بیشتر بدانید....

این اثر ساخته استودیو madhouse است و در سال 2023 منتشر شده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

نارانبایِر سان: پسری باهوش اما فقیر از کشور بالکاری که برای مبادله با شاهدخت در نظر گرفته شده‌است. او توانایی حل‌مسئله بالایی دارد و در طی داستان موفق می‌شود تخاصم بین دو کشور را حل کند.

شاهدخت سارا: شاهدخت زیبایی اهل آلهامیت است که برای مبادله برگزیده شده است. او فردی صلح‌طلب و خیرخواه است و کم‌کم به نارانبایر علاقه‌مند می‌شود.

لئوپودینه: خواهر سارا، حسود دسیسه‌گر

داستان اثر:

دو کشور همسایه به نام‌های آلهامیت و بالکاری تا مدت‌های طولانی بر سر مسائل کوچک دعوا می‌کردند تا اینکه تصمیم به مذاکره گرفتند. در میان مذاکرات یک سگ و سپس یک گربه به مرز کشور مقابل بی‌احترامی کردند و همین بهانه‌ای شد برای هزاران سال جنگهای نابودکننده. در نهایت دیوار بزرگی بین این دو مرز ساخته شد و با راهنمایی اوراح یک پیمان صلح بین دو کشور بسته شد. این پیمان صلح به این ترتیب بود که الهامیت زیباترین دوشیزه را برای ازدواج به بالکاری بفرستد و در عوض بالکاری باهوش‌ترین پسر را برای ازدواج به آلهامیت بفرستد. در حالی که هر دو شخص برگزیده آماده مبادله بودند، اما در روز مبادله هر دو کشور یک توله سگ و بچه گربه را برای هم می‌فرستند. شاهدخت سارا برای حفظ صلح توله سگ را نگه می‌دارد و این موضوع را از همه مخفی می‌کند تا اینکه به صورت اتفاقی پسری باهوشی که طبق وعده باید به آلهامیت فرستاده می‌شد را پیدا می‌کند. شاهدخت سارا و نارانبایر در ابتدا تظاهر می‌کنند که زن و شوهر هستند اما به تدریج عشق واقعی میان این دو جریان پیدا می‌کند. نارانبایر که از هوش بالایی برخوردار است سعی می‌کند مسائل بین دو کشور را حل کند. آلهامیت به منابع آب بالکاری و بالکاری به ثروت و غذای آلهامیت برای تجارت نیاز دارد وگرنه هر دو پادشاهی به خاطر اثرات جنگ و قطع ارتباط با یکدیگر رو به نابودی خواهند رفت. او با طراحی یک سازه قصد دارد آب را از بالکاری به آلهامیت برساند. در این میان پادشاه که فردی جنگ‌طلب است قصد ترور او را دارد اما در نهایت نارانبایر پادشاه را قانع می‌کند که با برقراری صلح او اتفاقی رقم می‌خورد که مردم تا سالها از پادشاه به نیکی یاد کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: کوتونو واتانابه، موریو آساکا Morio Asaka, Kotono Watanabe نویسنده: فومی سوبوتا، نااو واموتو Nao Iwamoto, Fumi Tsubota تهیه‌کننده: بازیگران: کنتو کاکو، مینامی هامابه Kento Kaku، Minami Hamabe کشور سازنده: ژاپن شرکت سازنده: madhouse مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پادشاهی طلا و پادشاهی آب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!