• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه هیولای کوچک من (my little monster)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1886 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

شیزوکو دختری بی‌عاطفه و بی تفاوت است که فقط به درس‌خواندن اهمیت می‌دهد. روزی هارو بغل دستی دردسرسازش به مدرسه نمی‌آید و او مامور می‌شود تا جزوات درسی را به او برساند اما هارو فکر می‌کند حالا انها با هم دوست هستند و این سوتفاهم سرآغاز به هم ریختن دنیای یکنواخت شیزوکو می‌شود. انیمه‌ی هیولای کوچک من در کنار خندان شما قرار است نکات مهمی را درمورد دوستی بازگو کند اما به دلیل وجود برخی ناهنجاری‌ها و البته وجود پیچیدگی های عاطفی شخصیت‌های اثر دیدن این انیمه را به افراد بالای 15 سال توصیه می‌کنیم.

ژانر : عاشقانه کمدی

سال 2012 13 قسمت 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هیولای کوچک من انیمه‌ای سریالی محصول سال 2012 کشور ژاپن است که در 13 قسمت منتشرشده‌است.

ژانر عاشقانه میان نوجوانان به خصوص دختران طرفداران زیادی دارد و مانگاکاهای ژاپنی در خلال داستان‌ نکات خوبی را در مورد زندگی به مخاطب منتقل می‌کنند. این اثر حاوی این پیام برای نوجوان است که باید برای شروع یک رابطه دوستانه حقیقی پاپیش بگذارند و برای نگهداری آن تلاش موثری داشته‎‌باشند. این پیام سرراستی است که نوجوان می‌تواند آن را دریافت کند اما پیامی غیرمستقیم هم برای والدین وجود دارد.

خانواده اولین بستری است که کودک در آن مهارت‌های اجتماعی را می‌آموزد و سپس آن را در اجتماع به کار می‌بندد. هارو و شیزو هر دو در خانواده‌ای رشد کردند که می‌توان لفظ نابه‌سامان را برای آن به کار برد. شیزو کاملا از ارتباطات اجتماعی بریده شده و هارو ملتمسانه دنبال رابطه‌ای است که در آن طرد نشود. آنها عشق کافی و صحیح از خانواده خود دریافت نکرده‌اند به همین دلیل در نوجوانی که فصل برداشت زحمات خانواده است چیزی برای ارائه نداشتند و صفر و صد را خودشان باید یادمی‌گرفتند و امتحان می‌کردند.

والدین می‌توانند فرزندان خود را از کودکی در موقعیت‌های متفاوت و متعددی برای برقراری ارتباط با همسالان خود قرار دهند تا کودک خود به صورت مستقیم با چالش‌ها دست و پنجه نرم کند  به شناخت صحیحی از احساسات خود و دیگران برسد و با راهنمایی والدین خودش را برای ورود به اجتماع آماده کند. در این صورت ( البته  نکات و مولفه ‌های تاثیرگذار دیگری هم وجود دارد)می‌توانیم به فرزندمان اعتماد کنیم که دوستان خوبی برای خود انتخاب می‌کند، احساسات خود را مدیریت می‌کند و در صورت بروز مشکل با شما یا فردی عاقل مسئله را طرح کرده و راهنمایی می‌گیرد.

خلاصه: خانواده بستری برای آماده‌کردن انسان‌ها برای تمرین و یادگیری چگونگی ایجاد و نگهداری رابطه است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما می‌توانید درباره‌ی چالش‌هایی که فرزندتان در مدرسه یا اجتماع در روابطش دارد صحبت کنید:

آیا دوست پیدا کردن برایت سخت است ؟ چرا؟

از کجا متوجه می‌شوی که یک رابطه دوستانه سالم یا ناسالم است؟

تا به حال با چه چالش‌هایی روبه‌رو شدی؟ برای حل آن چه کرده‌ای؟

نظرت درمورد دوستان مجازی ناتسومه چیست؟

خلاصه: چرا انسان‌ها به دوست احتیاج دارند؟

داستان اثر

شیزوکو دختر نوجوانی است که به تازگی دبیرستان خود را شروع کرده‌است. او به هیچ کس و هیچ چیز جز درس‌خواندن و رسیدن به هدفش فکر نمی‌کند و اهمیت نمی‌دهد. دنیای یکنواخت شیزوکو زمانی به هم می‌ریزد که به یوشیدا هارو هم‌کلاسی و هم ردیف می‌شود. یوشیدا در همان روزهای اول مدرسه به دلیل خشونت بی‌مورد تعلیق می‌شود و شیزوکو مامور می‌شود تا جزوات کلاسی را به او برساند. هارو ابتدا شیزوکو را جاسوس می‌خواند اما کمی بعد آرام شده و او را دوست خود خطاب می‌کند. شیزوکو به او بی‌توجهی می‌کند اما معلمش او را مسئول بازگرداندن هارو می‌کند. او با بی‌میلی این ماموریت را به عهده می‌گیرد اما وقتی متوجه می‌شود که افرادی اطراف هارو هستند و با جمله ی ما دوست تو هستیم از او سواستفاده می‌کنند نسبت به او کنجکاو می‌شود و در نهایت طاقت نیاورده و در امور او دخالت می‌کند سر افراد سواستفاده‌گر فریاد می‌کشد. بعد از این اتفاق هارو به شیزوکو علاقه‌مند می‌شود و به مدرسه بازمی‌گردد. شیزوکو هم کم‌کم به او علاقه‌مند می‌شود اما دنیاها و آرزوهای آنا بسیار متفاوت است و حال باید یاد بگیرند چطور با یکدیگر رفتار کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Kaburagi Hiro

نویسنده‌ی اثر: Chikako Shibata

نویسنده‌ی مانگا: Robico

نویسنده‌ی رمان (light novel):

بازیگران: Suzuki Tatsuhisa, Tomatsu Haruka, Tanezaki Atsumi, Kitamura Eri

شخصیت‌ها:

میزوتانی شیزوکو: دختری 15 ساله که بسیار منطقی و مقرراتی است. او شخصیت اصلی این انیمه است. هدف او ده میلیون درآمد سالیانه است و تنها راه رسیدن به آن را درس‌خواندن می‌داند و به همین دلیل به هیچ چیز در اطرافش توجه نمی‌کند. افرادی که او را می‌شناسند به شیزوکو لقب خرخون داده‌اند. او به تدریج عاشق هارو می‌شود.

یوشیدا هارو: پسر نوجوانی که به دلیل رفتار خشن و دعواهای متعدد از مدرسه راهنمایی اخراج‌شده بود و حال در دبیرستان هم دردسر درست‌کرده‌است. او علی‌رغم رفتار خشنش فردی مهربان و احساساتی است که فقط دوستانی می‌خواهد که ترکش نکنند. او به سرعت عاشق شیزوکو می‌شود.

ناتسومه آساکو: دختر بامزه و زیبایی که همکلاسی شیزوکو و هارو است. او برای کمک‌گرفتن در امور درسی به شیزو و هارو نزدیک می‌شود و در ادامه با انها می‌ماند. به دلیل اینکه پسرها مدام قصد نزدیک‌شدن به او را دارند او در بین دختران محبوب نیست و آرزو دارد که بتواند دوستان دختر نزدیکی داشته‌باشد.

ساساهارا سوهی: پسر نوجوانی که همکلاسی شیزوکو و هارو است. او و هارو در راهنمایی هم مدرسه‌ای بودند. او عضو کلاب بیسبال است و تنها فرد عاقل گروه محسوب می‌شود.

میسوا میتسویوشی:  میتسویوشی پسرعمه‌ی بزرگ هاروست و یک مرکز بازی را می‌گرداند. مرکز او اغلب پاتوق هارو و دوستانش است. او از هارو در نبود پدرش مراقبت می‌کند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Brains Base

مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هیولای کوچک من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!