• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه فریرن: فراتر از پایان سفر (Frieren: Beyond Journey’s End)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

438 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

انیمه فریرن: فراتر از پایان سفر انیمه سریالی در ژانر ماجراجویی و فانتزی است که در 28 قسمت توسط استودیو مدهاوس ساخته شده است. داستان این اثر، ماجراجویی‌های دختری جادوگر به نام فریرن است که علاوه بر نجات مردم عادی از شر هیولاها و شیاطین، سعی می‌کند با همسفرانش ارتباط دوستانه بهتری برقرار کند و انسان‌ها را بیشتر بشناسد. این اثر پیام‌های مثبتی پیرامون ارزش دوستی، زنده نگه‌داشتن خاطره قهرمانان و از دست رفتگان و یاری رساندن به مردم دارد. خشونت و ترس در این اثر اغلب فانتزی و تخیلی است اما صحنه‌های متعددی را به خود اختصاص داده است. تماشای این اثر به افراد کمتر از 12 سال توصیه نمی‌شود. برای تماشای این اثر بهتر است از نسخه ی پالایش شده استفاده کنید. 

ژانر : فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2024 28 قسمت 24 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال فریرن: فراتر از پایان سفر، سریالی فانتزی با تم جادو و جادوگری است، بنابراین حوادث خارق‌العاده زیادی در این اثر رخ می‌دهد و خشونت و ترس اغلب فانتزی است اما ممکن است در سنین پایین برای کودکان باورپذیر باشد. از این جهت تماشای این اثر برای کودکان زیر 12 سال توصیه نمی‌شود. فریرن یک جادوگر است که با سفر کردن طلسم‌های زیادی را جمع‌آوری کرده است. برای او بهشت یا خدا معنایی ندارد، چرا که در دنیای او، اثبات روح غیرممکن است و خدایی فراتر از اساطیر نمی‌تواند وجود داشته باشد. در چندین قسمت مختلف، کشیش‌ها با فریرن در خصوص این عقاید صحبت می‌کنند. هر چند که در این گفت وگوها عقیده هیچکدام برتری خاصی ندارد، اما در نهایت هیمل به این نتیجه می‌رسد که باور داشتن به وجود بهشت بهتر از باور نداشتن به آن است، چرا که حداقل این امید وجود دارد که از دست رفتگان ما، در جایی زندگی خوشی را تجربه می‌کنند. به همین خاطر این انیمه می‌تواند برای فرزندان شما سوال برانگیز باشد که پاسخ‌دهی مناسبی را از طرف والدین و مربیان می‌طلبد.  از طرف دیگر روند داستان به گونه‌ای است که نشان می‌دهد همه آنها به خاطر داشتن توانایی‌های خارق‌العاده نیازی به خالق یا خدا ندارند. کشیش‌ها می‌توانند با وِرد و جادوهای کتاب مقدس بیماران را از مرگ نجات دهند و قدرت‌های ماورایی جادوگران را هیچ چیزی تاب نمی‌آورد. اگر فرزند شما در زمینه عقاید توحیدی دچار شک و تردید است، تماشای این انیمه توصیه نمی‌شود. پیام‌های مثبت در این اثر به صورت بارز و پرتکرار دیده می‌شود و بیشتر حول محور ارتباطات انسانی است. از همدلی و عذرخواهی کردن گرفته تا نحوه مواجهه با ترس و پشیمانی و حسرت. این پیام‌ها برای سنین نوجوانی بیشتر قابل درک و دریافت هستند و موضوعیت بیشتری دارند. خلاصه:  این اثر خشونت و ترس را با اغراق و در دنیایی فانتزی نشان داده، اما لازم است والدین آگاه باشند که تماشای این تصاویر می‌تواند کودکان کم سن را بترساند بنابراین تماشای این اثر برای افراد زیر 12 سال نامناسب است. 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شخصیت فریرن در طی این داستان سعی دارد چه تفاوتی را در خود ایجاد کند؟ فکر می‌کنید بهتر است در زندگی چگونه با احساس پشیمانی و حسرت مواجه شد؟ رابطه دوستی میان هیمل و فریرن چه تاثیری بر شخصیت فریرن گذاشت؟ شخصیت‌های این اثر چگونه با غم از دست دادن عزیزانشان مواجه می‌شدند؟ به نظر شما یک قهرمان علاوه بر شجاعت چه ویژگی‌هایی لازم دارد که در میان مردم محبوب باشد؟ خلاصه: در مورد نحوه مقابله با احساس پشیمانی و حفظ دوستی با فرزند خود صحبت کنید.  

داستان اثر

شخصیت ها: فریرن: جادوگری با مهارت و قدرت بالاست که عمری بسیار طولانی دارد و می‌توان گفت نامیرا است. او یک الف است.    هیمل: شوالیه‌ای قهرمان است که همیشه به مردم کمک می‌کند و همه از او به خوبی یاد می‌کنند. او از همسفران فریرن بود.   فِرِن: دختری یتیم است که توسط کشیش هایتر به سرپرستی گرفته شده. پس از مرگ کشیش، فریرن او را به شاگردی می‌پذیرد. او در ادامه داستان به جادوگر ماهری تبدیل می‌شود. داستان اثر: داستان در دنیایی اتفاق می‌افتد که هیولاها و موجودات جادویی با انسان‌ها در جنگ و تقابل هستند. شخصیت‌ اصلی داستان،  یک اِلف جادوگر به نام «فریرن» است که با سه همسفر خود به نام‌های «آیزنِ جنگجو»، «کشیش هایتر» «هیملِ قهرمان»، پس از ده سال ماجراجویی موفق می‌شوند پادشاه شیاطین را شکست دهند و پس از سال‌ها دوره صلح و آرامش فرا می‌رسد و به همین مناسبت پادشاه مجمسه آنها را در شهر می‌سازد. هر چند که این پایان سفر این چهار نفر است و پس از این از یکدیگر جدا می‌شوند اما شخصیت اصلی داستان، فریرن، به ماجراجویی‌های خود ادامه می‌دهد و به تنها سرگرمی‌اش که پیدا کردن طلسم‌های متعدد است ادامه می‌دهد.  فریرن یک اِلف است. الف‌ها موجوداتی شبیه به انسان هستند با گوش‌های تیز و بزرگ و عمری بسیار طولانی. آنها از نظر عاطفی سرد هستند و با کسی ارتباط عمیق برقرار نمی‌کنند. همیلِ قهرمان، بعد از 50 سال از شکست پادشاه شیاطین می‌میرد. مرگِ هیمل فریرن را متأثر می‌کند و او از اینکه نتوانسته به خوبی هیمل را بشناسد احساس پشیمانی می‌کند و می‌خواهد پس از این بیشتر با انسان‌ها ارتباط برقرار کند و سعی کند آنها را بشناسد.  فریرن نزد کشیش هایتر می‌رود تا در لحظات آخر عمرش در کنار او باشد. هایتر دختربچه‌ای یتیم به نام «فِرِن» را که استعداد جادوگری دارد، به فریرن می‌سپارد تا به خوبی تعلیم ببیند.  فریرن که تک تک همسفرانش را از دست داده، به همراه فِرِن، ماجراجویی و سفر را برای پیدا کردن طلسم از سر می‌گیرد و در همین مسیر با هیولاها و اهریمن‌های متعددی مبارزه می‌کند. در حین همین سفرها با شاگرد آیزنِ جنگجو که پسر جوانی به نام استارک است مواجه می‌شود و از او برای مبارزه با اژدها کمک می‌گیرد. این سه نفر به ماجراجویی ادامه می‌دهد و به روستاییانی که مورد حمله هیولاها قرار گرفتند کمک می‌کنند. 

جزئیات اثر

کارگردان: کیچیرو سایتو Keiichirō Saitō نویسنده‌ی اثر: توموهیرو سوزوکی Tomohiro Suzuki نویسنده‌ی مانگا: کانهیتو یامادا kanehito yamada کشور سازنده: ژاپن کمپانی سازنده: مدهاوس madhouse سال تولید: 2023-2020  

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سیداحسان مسلمی

۹ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

بسیارعالی خدا قوت

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فریرن: فراتر از پایان سفر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!