• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شیطان‌کش ۳: دهکده‌ی شمشیرسازی ( swordsmith village: demon slayer)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1223 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

تانجیرو پس از شکست‌دادن یکی از شیاطین رده‌بالا به دهکده‌ی مخفی آهنگران می‌رود تا شمشیرش را بازسازی ‌کند، اما دهکده مورد حمله‌ی دو شیطان رده‌بالا قرار می‌گیرد. حالا او به کمک دو هاشیرا باید دهکده را نجات دهد. این سری از مجموعه‌ی شیطان‌کش خشونت و ناهنجاری بالایی دارد به همین دلیل دیدن آن را به افراد زیر 18 سال پیشنهاد نمی‌کنیم.

شما می‌توانید ارزیابی‌های سری مجموعه‌ی شیطان‌کش را از اینجا مطالعه بفرمایید.

ژانر : اکشن شونن فانتزی

سال 2023 11 قسمت 26 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«شیطان‌کش: دهکده‌ی شمشیرسازی» انیمه‌ای سریالی محصول سال 2023 کشور ژاپن است. پیش از این، دو فصل سریال و یک سینمایی از این انیمه منتشر شده‌ است و توانسته با داستان و گرافیک جذابش نظر بسیاری از افراد را در سرتاسر جهان جلب ‌کند.

یکی از انتقاداتی که به این مجموعه وارد کرده‌اند روند تکراری آن است. برخی معتقدند نویسنده غیر از اضافه‌کردن شخصیت‌ها به فصل جدید و گریز زدن به گذشته‌شان به همراه جنگ‌های پرزرق و برق کار زیادی برای پیشبرد داستان انجام نداده است. البته در این بین برخی نیز معتقدند واکاوی شخصیت‌ها و داستان زندگی‌شان نقطه قوت این مجموعه محسوب می‌شود. واکاوی شخصیت‌ها در فصل سه بیش از فصل‌های قبلی در بازکردن گره‌های ذهنی مخاطب موثر واقع شده است. این بار نویسنده به خاطرات شخصیت شرور داستان یعنی موزان گریز می‌زند و قصد و نیت او را برای ما آشکار می‌کند و در این بین به این می‌پردازد که اصلا او چگونه به وجود آمده ‌است. چیزی که در گذشته‌ی موزان به چشم می‌خورد بیماری و ضعف شدید اوست که این فرد را به سمت تنفر از دنیا و انسان‌ها می‌کشاند و درنهایت با خوردن داروهایی تبدیل به اولین شیطان می‌شود. او برای به دست آوردن جاودانگی و قدرت بیشتر هزاران سال است که از هیچ‌گونه جنایتی دست نکشیده ‌است و در حال حاضر هم مصرانه به دنبال دارویی است که بتواند او را از گزند نور خورشید حفظ کند و این دارو را در وجود نزوکو می‌یابد.

از دیگر نکات قابل تامل این فصل شخصیت میتسوری،هاشیرای عشق، است. او موها و بدنی غیرعادی دارد که باعث می‌شود از باقی دختران هم‌سن و سالش متمایز شود. به دلیل این ویژگی‌ها زمانی که او قصد ازدواج داشت توسط مردان پس زده می‌شود و میتسوری به سمتی می‌رود که به چیزی که نیست تظاهر بکند. موهایش را مشکی می‌کند، کم‌تر می‌خورد و حتی تظاهر به ضعیف‌بودن می‌کند و همین موجب می‌شود که فردی او را به همسری برگزیند، اما همین نکته او را ناراحت و غمگین می‌کند که آیا من برای همیشه باید تظاهر به چیزی کنم که نیستم؟ من انسان دوست‌داشتنی‌ای نیستم؟ در نتیجه‌ی تمام این احساسات، او وارد سپاه شیطان‌کش می‌شود جایی که رئیس سپاه شیطان‌کش استقبال گرمی از او می‌کند. او در سپاه شیطان‌کش جایگاه خود را پیدا می‌کند و یاد می‌گیرد که چطور خودش و توانایی‌های فوق‌العاده‌‌اش را ببیند و دوست داشته ‌باشد. هرچند در این بین یک گره ذهنی به جود می‌آید. گنیا و میتسوری هر دو توانایی‌هایی مانند شیاطین دارند که منشا آن نامشخص است و باید دید نویسنده در ادامه چه توضیحی می‌تواند برای این نکات داشته‌ باشد.

نکته‌ی بعدی درباره‌ی پیام این اثر است که می‌تواند برای مخاطب تأمل‌برانگیز باشد. آیا به‌راستی انسان‌های برگزیده می‌توانند دارای خصایص اخلاقی خوب مثل مهربان‌بودن باشند؟ آیا مهربان‌بودن یا انسان خوبی بودن به برگزیده‌بودن ارتباط یا بستگی دارد؟

خلاصه: شیطان‌کش انیمه‌ای است که می‌توان در کنار واکاوی شخصیت‌هایش به درون خودمان هم گریزی بزنیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا تا به حال مانند میتسوری احساس کرده‌ای که باید حتما تغییر کنی تا دوست داشته شوی؟ در چه مواردی؟

نظرت درمورد این جمله موییچیرو «که مهربون بودن کاریه که برگزیده‌ها از پسش برمیان» چیه؟

خلاصه: شما می‌توانید در مورد شخیصیت‌های این انیمه با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشید.

داستان اثر

داستان شیطان‌کش در فصل سوم از جبهه‌ی شیاطین شروع می‌شود. یکی از شیاطین رده‌بالا پس از 100 سال کشته‌ شده و موزان باقی رده‌بالاها را به عمارت بی‌انتها احضارکرده ‌است. موزان شیاطین را به شدت سرزنش می‌کند که چرا با وجود عمر زیادی که تا به الان گرفته‌اند نتوانسته‌اند مخفیگاه اوبویاشیکی (رئیس شیطان‌کش‌ها) را پیدا کرده و او را بکشند. یا چرا هنوز نتوانسته‌اند سوسن عنکبوت آبی را پیدا کنند. پس از بحث و جدال میان شیاطین، هانتنگو و گیوکو راهی یک ماموریت می‌شوند تا بتوانند ضربه‌ای سخت به شیطان‌کش‌ها بزنند و آن ماموریت از بین بردن دهکده‌ی آهنگری است.

در جبهه‌ی مقابل تانجیرو و دوستانش بعد از شکست‌دادن شیطان رده‎بالا، گیوتارو، در عمارت بستر یو تحت درمان هستند. حال تانجیرو از همه وخیم‌تر است. پس از به‌هوش آمدن او تمریناتش را از سر می‌گیرد، اما متوجه می‌شود آهنگر او دیگر قصد ترمیم شمشیر‌هایش را ندارد بنابراین مجبور می‌شود راهی دهکده‌ی مرموز آهنگری شود. همزمان با او دو هاشیرای دیگر و گنیا هم آنجا حضور دارند در یک شب هانتنگو و گیوکو حمله‌ی خود را آغاز می‌کنند و حالا تانجیرو و همرزمانش باید از دهکده محافظت کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: سوتوزاکی هارو/ Haruo Sotozaki

نویسنده‌ی اثر: کویوهارو گوتوگه/ Koyoharu Gotouge

نویسنده‌ی مانگا: کویوهارو گوتوگه/ Koyoharu Gotouge

نام بازیگران: Natsuki Hanae, Kana Hanzawa,Kengo Kawanishi,Akari Kitou

نام شخصیت‌ها:

کامادو تانجیرو: تانجیرو پسری نوجوان و مو قرمز است که یک زخم روی پیشانی دارد. تمام خانواده‌ی او به‌جز خواهرش توسط یک شیطان کشته‌ می‌شوند. او عضو سپاه شیطان‌کش می‌شود تا دوباره خواهرش نزوکا را به حالت انسانی‌اش بازگرداند. تکنیک تنفسی او ابتدا آب بود، اما بعدها متوجه می‌شود می‌تواند از اولین تنفس، تنفس خورشید را استفاده ‌کند.

کامادو نزوکو: نزوکو خواهر کوچک‌تر تانجیروست که پس از قتل‌عام خانواده‌اش زنده می‌ماند، اما تبدیل به شیطان می‌شود. او از انسان‌ها تغذیه نمی‌کند و با خوابیدن نیروی خود را به دست می‌آورد. نزوکو مانند شیاطین رده بالا از هنرخون شیطانی استفاده می‌کند. خون او توانایی سوزاندن شیاطین را دارد.

مویچیرو توکیتو:  مویچیرو کم سن‌ترین هاشیرای سپاه شیطان‌کش است. او توانسته  در عرض شش ماه به این درجه برسد. مویچیرو از نوادگان اولین شیطان‌کش و عضو خاندان تنفس خورشید است ولی از تنفس مه استفاده می‌کند. او برخلاف صورت سردش قلبی مهربان دارد.

کانجوری میتسوری: میتسوری یکی از هاشیراهای سپاه شیطان‌کش است و او را هاشیرای عشق می‌نامند. او بدنی بسیار قوی و موهایی صورتی دارد و برای پیدا‌کردن یک مرد قوی برای ازدواج به سپاه شیطان‌کش پیوسته‌ بود اما رفته‌رفته هدف‌های دیگری برای خودش بازنویسی ‌کرد.

گنیا: گنیا برادر کوچک‌تر هاشیرای باد است. او فردی عبوس و بداخلاق است و قصد دارد روزی هاشیرا شود تا بتواند راحت‌تر با برادرش برخورد داشته‌ باشد. او توانایی عجیبی دارد که تا پایان این فصل معلوم نمی‌شود از کجا به دستش آورده. بدن او مانند یک شیطان به راحتی ترمیم می‌شود و قدرت بدنی‌اش از یک انسان بیشتر است.

هانتنگو: او شیطان رده بالا با شماره‌ی چهار است. بدنش متشکل از چندین شیطان با احساسات مختلف  و بسیار قوی است.

گیوکو: او شیطان رده بالایی که شماره‌اش پنج است. شکل عجیبی دارد و توسط یک کوزه به اطراف منتقل می‌شود.

کیبوتسوجی موزان: او اولین و قدرتمندترین شیطان است و می‌تواند به شکل‌های مختلفی در بیاید. موزان فردی بسیار خشن و بی‌رحم است و تنها هدف او این است که بتواند جاودانه و قدرتمند بماند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Ufotable

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیرعلی آذربون

۱۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

سلام ‌. ممنون از نقد خوبتون . به عنوان یک نوجوان پیشنهاد می کنم که همه ی نوجوانان این انیمه رو ببینند . در کنار ناهنجاری های پوششی و اجتماعی ، قهرمان داستان یعنی تانجیرو ، به عنوان یک الگوی مثبت و امید بخش معرفی می شود که بسیار متفاوت از قهرمان هایی غربی یا شرقی دیگر است . خیلی مهربان و دوست دار کمک به دیگران نشان داده می شود . در کل آنچنان خشونتی ندارد و مناسب همه ی نوجوانان می دانمش . با تشکر

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شیطان‌کش ۳: دهکده‌ی شمشیرسازی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!