• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه زامبی ۱۰۰: لیست صد کار قبل از زامبی شدن (zom100: Bucket list of dead)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2637 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«آکیرا تندوی» 24ساله با چشمانی مستأصل آرزو می‌کند تا انفجاری رخ دهد که لازم نباشد به محل کارش که یک شرکت سلطه‌گر است برود. صبح وقتی برای صحبت با صاحبخانه می‌رود با زامبی‌ای روبه‌رو شد که او را به جای صبحانه می‌خورد و متوجه هجوم زامبی‌ها به شهر می‌شود. فکر می‌کنید تندو می‌ترسد؟ خیر، او هیچ وقت انقدر احساس زنده‌بودن نکرده‌ بود و تصمیم می‌گیرد قبل از اینکه تبدیل به زامبی شود 100 کاری که همیشه دلش می‌خواست را انجام دهد. این انیمه سعی می‌کند با داستان خود زندگی بدون هدف و شور و شوق را به چالش بکشد. اما خشونت و ناهنجاری اثر به قدری بالاست که دیدن آن را به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنیم. 

ژانر : اکشن کمدی

سال 2023 12 قسمت 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمه زامبی 100 محصول سال 2023 ژاپن است. این انیمه یکی محبوب‌ترین  انیمه‌های فصل تابستان بود. موضوع انیمه مناسب بزرگسالان و دنیای آنهاست به همین دلیل دیدن آن به نوجوانان و سنین پائین‌تر توصیه نمی‌شود.

با پا گذاشتن به دنیای بزرگسالی انگار رویاهای دوران نوجوانی و کودکی خود را فراموش می‌کنیم و دنیای رنگی‌مان خاکستری می‌شود. همه‌ی ما در زندانی گیر میفتیم که خودمان آن را درست کردیم و کار‌کردن و خوردن، خوابیدن و پول درآوردن تبدیل به هنجارهای پذیرفته‌شده‌ی ما می‌شوند. حتی تفریحاتمان هم گاهی از پیش تعیین شده است و ما اراده‌ای برای آن نداریم. این انیمه با اینکه کمی در تخطئه‌ی این سبک زندگی افراط می‌کند و به قول معروف از آن ور بوم میفتد اما فرصت خوبی است تا یک بار کیفیت رنگ زندگی خودمان را ارزیابی کنیم. با خودتان فکر کنید اگر امروز روز آخر زندگی‌تان بود حسرت انجام چه کاری را داشتید؟

خلاصه: یک انیمه  برای بزرگسالانی که دنیایشان خاکستری است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این انیمه فرصت خوبی است تا درباره‌ی بخش‌های دوست داشتنی و دوست نداشتنی زندگی‌تان فکر کنید. کدام بخش را چطور تغییر می‌دادید؟ کدام بخش برایتان معنا دارد و کدام بخش را به صورت ماشینی انجام می‌دهید؟

خلاصه: کدوم بخش از زندگی تو دوست داری تغییر بدی؟

داستان اثر

تندو آکیرا جوانی تحصیل‌کرده است که پس از فراز و نشیب فراوان وارد یک شرکت می‌شود. او فکر می‌کند درهای خوشبختی به رویش بازشده اما به زودی متوجه می‌شود که در شرکتی استخدام شده که از کارمندانش تا پای مرگ کار می‌کشد. تندو ابتدا سعی می‌کند با شرایط موجود کنار بیاید اما پس از گذشت سه سال او به یک مرده متحرک تبدیل شده که اراده و توانایی تفکر خود را از دست‌داده و فقط آرزو می‌کند فاجعه‌ای رخ دهد تا دیگر به سرکار نرود.

به طور معجزه آسایی آرزوی او برآورده می‌شود. با انتشار یک ویروس ناشناخته انسان‌ها با سرعت باورنکردنی‌ای تبدیل به زامبی می‌شوند. دنیای سیاه سفید وتند پس از اینکه متوجه می‌شود دیگر لازم نیست به سرکار برود، رنگی می‌شود. او شروع به نوشتن صد کاری می‌کند که دوست دارد قبل از مردن و تبدیل شدن به زامبی انجام دهد. تندو اولین کاری که می‌کند پیدا کردن دوست دوران دبیرستان خود کنچوست. پس از دیدار دوباره با کنچو متوجه می‌شود او هنوز رویای خودش را نمی‌شناسد به همین دلیل ماجراجویی دیوانه‌وار تندو و کنچو برای خوشگذرانی و پیدا‌کردن رویایشان شروع می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Kazuki Kawagoe نویسنده‌ی اثر: Haro Aso نویسنده‌ی مانگا: Haro Aso نویسنده‌ی رمان (light novel): نام بازیگران: Kusunoki Tomori, Umeda Shuuichirou, Furukawa Makoto نام شخصیت‌ها: تندو آکیرا: تندو پسری 24 ساله است که به مدت 3 سال برای شرکتی سلطه‌گر کار می‎کرد. او پس از حمله زامبی شوق زندگی پیدا کرده و یک لیست صدتایی از کارهایی که می‌خواهد قبل از زامبی شدن انجام دهد، تهیه می‌کند.   میکازاکی شیزوکو: دختری 26 ساله که در خارج از کشور بانکدار بود. شیزوکو فردی منطقی و سخت‌گیر است و برای اینکه به زامبی تبدیل نشود برنامه منظمی دارد و از مردم دوری می‌کند. او به طور اتفاقی با تندو برخورد می‌کند و پس از ملاقات با زندگی‌اش دستخوش تغییر می‌شود.   ریوزاکی کنچیرو: کنچیرو دوست دوران دبیرستان تندوست. او فردی بذله‌گو و اجتماعی است و آرزویش کمدی شدن است. او به همراه تندو سعی می‌کند قبل از زامبی‌شدن کارهایی که دوست دارد انجام دهد.   کشور سازنده: ژاپن کمپانی سازنده: Bug Film سال تولید: 2023 زمان اثر: 12 قسمت 24 دقیقه‌ای جوایز و افتخارات: مخاطب اثر: بزرگسال دیالوگ‌های تأثیرگذار: تا دیروز دنیا رو تک رنگ می‌دیدم که یک ابر سیاه پوشوندتش. آسمون آبی، درخت سبز، خون قرمز و... فراموش کرده بودم که این دنیا سرشار از رنگ‌های جورواجوره! (تندو آکیرا)   ممکنه امروز بمیریم یا 60 سال دیگه بمیریم. در هر صورت زمان کافی برای انجام کارهایی که تو سر داریم وجود نداره. زندگی کوتاه‌تر از اونه که بخواهیم از ریسک‌کردن اجتناب کنیم.  ( تند آکیرا)   حالا که فکر می‌کنم کارایی که مشتاق انجام دادنشو بودم فقط چیزایی بودن که بقیه می‌خواستن رویاهای قرض گرفته‌شده بودن. مهماندار شدن رویای کی بود؟ اگر مال خودت بوده و می‌خوای نگهش داری پس کی اهمیت میده بقیه چی می‌گن؟ ( تندو آکیرا)   چیزی که از زامبی شدن بدتره اینه که نتونم به اراده خودم کاری انجام بدم! ( تندو آکیرا)

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ممد هاشم آبادی

۲۶ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

.

بزرگسال

توسط : بی نام زردوست

۱۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

یه انیمه عالی هست ولی پخشش تاخیر خورده ناراحتم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زامبی ۱۰۰: لیست صد کار قبل از زامبی شدن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!