• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه حماسه وینلند ۲ (Vinland saga2)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

441 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فصل دوم حماسه وینلند در سال 2023 توسط استودیو ماپا منتشر شد. فصل اول با کشته شدن آشلاد و شاه سوئین به پایان می‌رسد و پس از آن تورفین به عنوان برده فروخته می‌شود. حال تورفین باید سعی کند دوباره برای زندگی کردن معنایی پیدا کند. فصل دوم مانند فصل اول سرشار از خشونت بی‌پرده است و موضوع داستان بسیار عمیق است به همین دلیل مناسب کودکان و نوجوانان نمی‌باشد.

ژانر : اصلی اکشن درام ماجراجویی

سال 2023 24قسمت 25 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فصل دوم انیمه حماسه وینلند پس از 4 سال منتشرشد. فصل اول اثر توسط استودیو Witساخته شده بود اما این فصل توسط MAPPA ساخته شده‍‌است و تغییراتی در گرافیک آن مشاهده‌می‌شود. این انیمه جزو 100 انیمه برتر سایت مای انیمه لیست است.

در ابتدای امر باید بار دیگر خاطر نشان کنیم که درونمایه‌ی داستان اثر مناسب کودکان و نوجوانان نیست به خصوص که ما در فصل دوم شاهد پیچیدگی‌های بیشتری هستیم. در فصل اول اثر نویسنده جهانی سرشار از ظلم، جنگ و ناعدالتی را ترسیم می‌کند به طوریکه ما هم مانند قهرمان داستان یعنی تورفین با نفرت به آن نگاه می‌کنیم. در پایان این فصل ما شخصیتی کلیدی و عامل پیش‌برنده داستان یعنی آشلاد را از دست می‌دهیم. آشلاد فردی است که نه تنها تورفین بلکه کانوت را هم وادار به حرکت می‌کند. با مرگ او دنیای تورفین از حرکت باز می‌ایستد اما کانوت به تغییر خود ادامه می‌دهد به طوریکه ما در فصل دوم شاهد تغییرات ناگهانی و شگفت انگیز کانوت هستیم. او از یک شاهزاده بزدل و ضعیف تبدیل به کانوت بزرگ می‌شود و حالا راه خود برای ساختن بهشتی زمینی را پیدا کرده‌است.

اما تورفین کاملا دست از زندگی کشیده‌است . نیرویی که او را به سمت جلو می‌کشاند دیگر وجود ندارد و او مشتاقانه فقط به دنبال مرگ است. ما از ابتدای این فصل شاهد کشمکش های درونی تورفین هستیم به همین دلیل این فصل روند آرام‌تری دارد و نویسنده با صبر و حوصله فرآیند تغییر تورفین را به نشان می‌دهد. او که تمام عمرش را در جنگ و مشغول نفرت ورزیدن بوده حالا در مزرعه‌ای کنار دیگر برده‌ها آرام گرفته است. با زندگی کردن در کنار افرادی که جنگ و سختی را و تاریکی مطلق را تجربه کرده‌اند حالا می‌تواند نقطه روشنی پیدا کند و به جای استفاده از خشونت تصمیم بگیرد مکانی را پیدا کند تا افراد مشتاقانه به زندگی خود ادامه بدهند.

تورفین همچنان در یک میدان جنگ است اما این بار با خودش و نتیجه این جنگ شکستن و گذشتن از خود تندخو و جنگ‌طلب به سمت فردی سالک و صلح جو است.

تورفین کارلسفی در نهایت  در جست‌وجوی مکانی که صلح در آن جریان داشته باشد به ماجراجویی می‌پردازد و نام خود را در تاریخ به عنوان فردی که قبل از کریستف کلمب به قاره‌ی آمریکا می‌رسد به ثبت می رساند.

در انتها باید گفت فصل دوم این اثر حاوی سکانس هایی است که شما را عمیقا درمورد معنای زندگی به فکر فرو می‌برد.

خلاصه: در فصل دوم انیمه حماسه وینلند نویسنده شما را به صحنه‌ی نزاع شخصیت اصلی با خودش می‌برد تا همراه او معنای زندگی را پیدا کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از آنجایی که این انیمه مناسب بزرگسالان است شما می‌توانید در زمان دیدن این اثر به پاسخ این سوالات فکر کنید. آیا زندگی واقعا ارزش دارد؟ چه چیزی ارزش آن را مشخص می‌کند؟ آیا می‌توان به صلح کامل دست پیدا کرد؟ سرزمین موعود چگونه جایی ممکن است باشد؟ چه چیزی به زندگی معنا می‌دهد؟ آیا جهان کنونی جای مناسبی برای زندگی است؟ فراریا جنگیدن کدام راه حل مناسبی است؟

خلاصه: چه چیزی در زندگی ارزش مبارزه کردن دارد؟

داستان اثر

پس از کشته‌شدن آشلاد، تورفین به عنوان برده به مزرعه‌داری به نام کتیل در دانمارک فروخته می‌شود. او در این مزرعه با شخصی به نام اینار آشنا شده و کم‌کم با هم دوست می‌شوند. کتیل به آنها قول می‌دهد که اگر بتوانند زمین‌ها را پاکسازی کنند می‌توانند یک روز آزاد شوند. تورفین پس از ناکام ماندن انتقامش از جنگ و زندگی خسته شده بود و دیگر انگیزه‌ای برای زندگی نداشت. او با زندگی کردن در مزرعه کتیل کم‌کم می‌تواند دید دیگری نسبت به زندگی پیدا کند.

 از طرفی دیگر پس از کشته‌شدن شاه سوئین دعوا بر سر تاج و تخت بالا می‌گیرد. مدعیان تاج و تخت هر کدام پس از به تخت نشستن به شکل مرموزی بیمار شده و می‌میرند و در نهایت کانوت در انگلستان به تخت می‌نشیند. با مرگ برادرش او دانمارک را هم تحت اختیار خود قرار می‌دهد و برای پر کردن خزانه خود دست به یک دسیسه می‌زند تا بتواند اموال کتیل را تصاحب کند. به این ترتیب کانوت و تورفین بار دیگر اما با شخصیت‌هایی کاملا تغییر یافته  همدیگر را ملاقات می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Shuhei Yabuta

نویسنده‌ی اثر: Hiroshi Seko

نویسنده‌ی مانگا: Makoto Yukimura

نام بازیگران: Uemura Yuuto, Takeuchi Shunsuke, ono Kensho

نام شخصیت‌ها:

تورفین: تورفین پسری از آیسلند بود که پس از کشته‌شدن پدرش از سنین پائین وارد میدان جنگ می‌شود تا انتقام پدرش را بگیرد. او پس از سالها و کشته‌شدن قاتل پدرش به عنوان برده به کتیل فروخته می‌شود.

اینار: اینار مردی از شمال انگلستان بود که پس از کشته‌شدن خانواده‌اش به عنوان برده فروخته‌شد. او در مزرعه کتیل با تورفین ملاقات می‌کند و تبدیل به بهترین دوست او می‌شود.

کتیل: یکی از مزرعه داران بزرگ دانمارک و ارباب تورفین است. او فردی رقیق القلب است اما سعی می‌کند خود را فردی خشن معرفی کند که در جنگ‌ها با عنوان کتیل مشت آهنی افراد زیادی را کشته‌است.

لیف: از دوستان نزدیک پدر تورفین بود. او به مادر تورفین قول می‌دهد تا تورفین را پیدا کرده و برگرداند و سالها سرزمین‌ها را برای یافتن تورفین می‌گردد.

کانوت: کانوت فرزند سوئین، پادشاه پیشین انگلستان، است. او فردی بزدل و بی درایت بود اما کم‌کم تغییر کرده و به پادشاهی قدرتمند تبدیل می‌شود. کانوت انگلستان و دانمارک را در اختیار گرفته و وایکینگ‌ها را کنترل می‌کند.  

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: MAPPA

مخاطب اثر: بزرگسال

دیالوگ‌های تأثیرگذار:

خرید صلح با پول احمقانه است. افزایش ثروت ترس از دست دادنش رو بیشتر می‌کنه. برای کاهش ترست باید پول خرج کنی و بعدش باید درآمد بیشتری کسب کنی. این کار واقعا بیهوده است. ( سورکل)

اگر به پوچی رسیدی، پس می تونی هر چی بخوای درون خودت بکاری. درواقع اگر می‌خوای تازه متولد بشی، همون بهتر که به پوچی رسیدی. ( سورکل)

این شکل واقعی جنگه. پیروزی‌ای در کار نیست. پایانی هم در کار نیست. این جا غیر از خودت همه دشمنن. ( آشلاد)

دنیایی رو می‌خوام که بتونم به مردم بگم زنده بمونن. که بتونم با افتخار برای مردمی که تنها را نجاتشون مرگه توصیف کنم. مکانی که جذاب‌تر از مرگ باشه. این تمام چیزیه که ما تو این دنیایی که توش زندگی می‌کنیم می‌خواهیم. ( تورفین)

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد حماسه وینلند ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!