• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه جنگ هفت روزه ( 7 days war)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

472 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«جنگ هفت روزه» انیمه‌ای اقتباسی است از رمانی ژاپنی متعلق به سال 1985. داستان در مورد تعدادی نوجوان است که برای رها شدن از فشارهای خانواده به یک کارخانه متروکه پناه می‌برند اما به زودی متوجه می‌شوند که این اقدام آنها جرم بوده و مأمورانی قصد ورود به کارخانه دارند و آنها طی هفت روز نقشه می‌کشند که جلوی مأموران مقاومت کنند. در این داستان خشونت و ترس شدت کمی دارد اما عواقب کارهای خطرناک به طور فانتزی نمایش داده شده است. ناهنجاری عمده این اثر مربوط به قانون‌شکنی و فرار از خانه است که به نوعی عمل جسورانه‌ و موفقی تلقی گردیده است. این اثر با محوریت نوجوانان به بیان دغدغه‌های آنها می‌پردازند و دنیای بزرگسالان را در مقابل دنیای نوجوانان نشان می‌دهد، بنابراین خوب است که والدین در تماشای این اثر با فرزندان خود همراهی و هم‌اندیشی کنند.

ژانر : اکشن درام ماجراجویی

سال 2019 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«جنگ 7 روزه » اثری ماجراجویانه با محوریت عده‌ای نوجوان است که تصمیم می‌گیرند به کارخانه‌ای متروکه بروند و به مدت 7 روز در آنجا اردو بزنند در حالی که خانواده‌ آنها بی‌اطلاع است و خبر ناپدید شدن آنها می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. پدر شیانو که به خاطر ارتقا شغلی مجبور است به توکیو نقل مکان کند انتظار دارد که شیانو از او اطاعت کند. اما شیانو نمی‌خواهد از دوستانش دور شود و خودسرانه با دوستانش شهر را ترک می‌کند. این کار او می‌تواند موقعیت جدید پدرش را به خطر بیندازد.

در این اثر گروه دوستی بر خانواده ترجیح داده شده است و چیزی که در این غایب است یافتن راه حل مناسب برای ابراز مخالفت با خانواده است. این اثر به نوجوان شما یاد نمی‌دهد که چگونه تعارضات خانوادگی را می‌شود حل کرد؛ بلکه تنها به آنها نشان می‌دهد که نباید خود را دست کم بگیرند و از پس هر کاری برمی‌آیند، حتی اگر ساختن بالن و پرواز با آن باشد. خوب است که با نوجوانان خود دیدگاه بزرگسالان را در تقابل با نوجوانان بررسی کنید و به آنها یادآور شوید که یک طرفه به قاضی نروند.

 برخی از تصمیمات این گروه در واقعیت می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد در حالی که در این داستان هیچ اتفاق تلخ یا ناراحت‌کننده‌ای برای شخصیت‌ها نمی‌افتد. از این جهت می‌توان گفت که هر چند این اثر فاقد عناصر خیالی است اما برخی اتفاقات و پیامدها بسیار فانتزی و دور از واقعیت است. نمونه‌ بارز آن درگیری‌هایی است که در مبارزه با مأموران صورت می‌گیرد و با وجود آسیب‌زا بودن هیچ کس صدمه نمی‌بیند. تماشای این اقدامات و نمایش ندادن پیامدهای واقعی آن می‌تواند این تصور را برای کودکان به وجود آورد که این کارها خطرناک نیستند.

 طرد شدن از گروه دوستی از مواردی است که برای کودکان به خصوص از 7 سالگی به بعد اهمیت زیادی دارد هر چند که در این اثر این دوستی محکم‌تر از قبل می‌شود اما با این حال تماشای این اثر به افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

 در این اثر تعارضات میان بزرگسالان و نوجوانان حل نمی‌شود، اما در عین حال می‌توانید از این اثر این برداشت را داشته باشید که نوجوانان هر چند که دنیای متفاوتی داشته باشند و بزرگسالان از درک کردن آنها عاجز باشند، بهتر است بیاموزند که خود را ابراز کنند و افکار و احساسات خود را به اطرافیان نشان دهند تا بتوانند با دیگران مسائلشان را حل کنند و به تفاهم برسند.

خلاصه: بهتر است والدین در گفتوگو با فرزند خود با تأکید بر پیام مثبت اثر، اثر پیام‌های منفی را خنثی کنند و در مورد پیامد و عواقب هر تصمیم و پیدا کردن راه حل مناسب در تعارضات با فرزند خود بیشتر صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر شما نقطه مشترک این نوجوانان که باعث می‌شد در یک گروه با هم کار کنند چه بود؟

فکر می‌کنید این نوجوانان با چه راه‌هایی می‌توانستند اختلافاتشان را با بزرگترها حل کنند؟

آیا تمامی تصمیمات این گروه را تأیید می‌کنید؟

 مهم‌ترین خواسته‌ی یک نوجوان چه چیزهایی است؟

آیا کارهایی که نوجوانان انجام دادند عواقب مناسبی داشت؟ فکر می‌کنید عواقب منطقی کارهای آنها چه چیزی باشد؟

خلاصه: در مورد تصمیمات اعضای گروه و عواقب هر کدام با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

آیا شیانو دختری از خانواده‌ای سرشناس است که به زودی باید به خاطر شغل پدرش به توکیو نقل مکان کنند اما او رضایت قلبی برای این کار ندارد. پسر همسایه او مامورو، علاقه‌ی پنهانی به شیانو دارد و می‌خواهد در فرصت باقی مانده علاقه‌اش را به شیانو ابراز کند، بنابراین مامورو به آیا پیشنهاد می‌دهد از شهر ناپدید شوند تا تولد آیا را جشن بگیرند و بزرگترها نتوانند او را مجبور به ترک شهر کنند. شیانو هم پیشنهاد می‌دهد که در روز تولدش یک اردو 7 روزه در کارخانه‌ی متروکه زغال سنگ با دوستانش داشته باشند.

شیانو و مامورو با پنج نفر از دوستانشان به صورت پنهانی به کارخانه می‌روند و 7 شبانه روز پرماجرا را در کارخانه سپری می‌کنند. خیلی زود این گروه دوستی متوجه حضور شخص دیگری در کارخانه می‌شود. «مالِت» پسری خارجی است به خاطر مهاجرت غیرقانونی در کشور جدید خانواده‌اش را گم کرده است و برای فرار از دست مأموران مهاجرتی در کارخانه ساکن شده‌است. این گروه دوستی که در کارخانه گیر مأموران مهاجرتی افتاده‌اند، متوجه می‌شود که ورود آنها به این کارخانه غیرقانونی بوده و مجرم شناخته می‌شوند. آنها نقشه می‌کشند تا با گمراه کردن مأموران به مالِت کمک کنند و نگذراند او دستگیر شود.

علاوه بر این پدر شیانو با چند تن از مأمورانش به کارخانه می‌روند تا شیانو را برگردانند. آنها چند شبانه روز جلوی ورود مأموران مقاومت می‌کنند اما طی ماجراهایی عکس این گروه دوستی در اینترنت منتشر می‌شود و رازهای زندگی‌شان برملا می‌شود. این نوجوانان واکنش‌های زیادی از سمت مردم دریافت می‌کنند و فشار روانی زیادی بابت فاش شدن اطلاعاتشان تحمل می‌کنند که سبب می‌شود رابطه دوستی‌ میان آنها به بن بست برسد. در این هنگام مامورو تلاش می‌کند تا با ابراز کردن احساسات واقعی خود به شیانو فضا را تغییر دهد و هر یک از دوستان آنها هم با بیان احساسات پنهان خود چهره‌ی واقعی خود را نشان می‌دهند. همین سبب می‌شود که آنها با یکدیگر به صلح و تفاهم برسند و برای خروج از کارخانه نقشه جدیدی بکشند.

جزئیات اثر

کارگردان: یوتا مورانو

نویسنده‌ی مانگا: ایچیرو اکوچ، اوساما سودا

نام بازیگران: تاکومی کیتامورا، کیوکو یوشینه، ری میازاوا، مگومی هان

نام شخصیت‌ها:

آیا شیانو: دختر سیاستمداری مشهور است و به زودی باید برای ارتقا شغلی پدرش به شهر توکیو نقل مکان کند اما شیانو این را نمی‌خواهد. او به پسر همسایه مامورو اونیشا علاقه‌مند است.

ماموو اونیشا: پسری دبیرستانی که از شیانو خوشش آمده و نمی‌تواند احساسش را به او ابراز کند.

مالِت: پسربچه‌ای تایلندی است که با پدر و مادرش به ژاپن به صورت غیرقانونی مهاجرت کردند و مالت که خانواده‌اش را گم کرده در کارخانه پنهان شده تا مأموران مهاجرتی او را پیدا نکنند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Ajiado

جوایز و افتخارات: نامزد دریافت جایزه Cristal برای بهترین انیمیشن در جشنواره بین‌المللی Annecy International Animated Film Festival

مخاطب اثر: نوجوانان

هشتگ: انیمه، ماجراجویی، نوجوانان، نوجوان، گروه دوستی، بزرگسالان، تقابل، قانون‌شکنی، خانواده، تعارض، ابراز وجود، ابراز احساسات، فرار، مقابله

دیالوگ‌های تأثیرگذار: «همه دوست دارند خودشونو بین مردم جا کنن، به خاطر همین خود واقعیشونو قائم می‌کنند تا بتونند از خودشون مراقبت کنند. من همیشه فکر می‌کنم با این کار می‌تونم یک آدم بالغ باشم اما الان می‌بینم نمی‌تونم.» مامورو اونیشا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سادات محمودی

۲ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

موضوعش برای نوجوانان جذابه اما غیر واقعی و ناممکن مخصوصا فرار از خونه و رفتن به یه کارخونه اونم برای هفت روز. از پیام های مثبت به قوی بودن پیوند دوستی بین بچه ها میشه اشاره کرد که به نظرم خیلی قشنگ بود و لو ندادن مالت که به بچه تایلندی بود. یعنی تا آخرش پای چیزی که گفتن ایستادن و تلاش کردن برای رسیدن به خواسته هاشون. ناهنجاری های که داشت یکی نامناسب بودن لباس یکی از دخترا در برخی صحنه ها( اغلب با شلوارک خیلی کوتاه و دو صحنه هم با نیمتنه و شورت ورزشی) و سکانس آخر که مشخص شد (مالت) پسر نبوده و دختر بوده و گونه ی (مامورو) و بوسید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ هفت روزه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!