• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تناسخ یک بیکار (Jobless Reincarnation)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1008 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مردی 34 ساله و گوشه‌گیر طی یک اتفاق تراژدیک می‌میرد و وقتی چشم باز می‌کند خود را در دنیایی جدید و نوزاد می‌یابد. نام جدید او رودئوس است و دنیای پیش روی او هیچ شباهتی به زندگی قبلی‌اش ندارد. به او اجازه داده شده تا بار دیگر زندگی جدیدی داشته‌باشد و از نو شروع کند. تناسخ یک بیکار انیمه‌ای در ژانر ایسکای است و ناهنجاری‌های بسیاری دارد. از آنجایی که نسخه پالایش‌شده‌ای از آن وجود ندارد و ناهنجاری جزوی از متن فیلم است دیدن آن را توصیه نمی‌کنیم.

ژانر : ایسکای فانتزی ماجراجویی

سال 2021-2024 2 فصل 24 قسمتی هر قسمت 24 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 27 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تناسخ یک بیکار انیمه در ژانر ایسکای است. سال 2021 فصل اول آن منتشر شده‌است و در سال 2023 بخش اول فصل دوم آن منتشرشده و بخش دوم آن برای بهار سال 2024 تائید شده‌است. از این انیمه  یک بازی هم ساخته‌شده است.

این انیمه به دلیل پرداخت متفاوت داستان در بین ژانر ایسکای محبوبیت زیادی دارد و طرفداران زیادی بی‌صبرانه منتظر منتشر شدن باقی قسمت‌های آن هستند. یکی از زیر ژانرهای انیمه ایچی است. در این ژانر شخصیت‌های مونث با لباس‌های بسیار تنگ، بسیار کوتاه یا نیمه شفاف ظاهر می‌شوند. در چنین ژانری روی مسائل جنسی تاکید می‌شود اما کاملا هم بی‌پرده نیست. معمولا قهرمان داستان برای خود حرمسرایی از زنان دارد. به همین دلیل علی رغم شیوه متفاوت داستان‌پردازی در اثر دیدن این انیمه را به هیچ گروه سنی ای پیشنهاد نمی‌کنیم.

خلاصه: انیمه‌ای با ناهنجاری های بالا که تماشا نکردن آن توصیه می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نظرت درباره‌ی شخصیت رودئوس چیست؟ چه ویژگی ای در او مثبت و چه ویژگی ای منفی است؟

به نظرت چرا علی رغم اینکه رودئوس با استعداد و قدرتمند است همچنان تمام تصمیم‌هایش را با تردید می‌گیرد؟

رودئوس رد زندگی گذشته فرصت جبران نداشت؟ چه چیزی در این زندگی باعث شده‌است که به خودش بیاید ؟

خلاصه: اگر به تو شانس زندگی مجدد داده شود چه می‌کنی؟

داستان اثر

مردی 34 ساله پس از تحقیرهایی که در دبیرستان متحمل شد به فردی گوشه‌گیر تبدیل می‌شود که از بیرون رفتن می‌ترسد. او روزهایش را با دیدن فیلم‌های اروتیک و بازی می‌گذراند. او پس از مرگ والدینش، درگیر یک حادثه تراژدیک می‌شود.وی در پی نجات چند دبیرستانی از تصادف با کامیون جان خود را از دست می‌دهد و می‌میرد.

درست زمانی که فکر می‌کند زندگی‌اش به پایان رسیده‌است به عنوان نوزادی چشم به جهان می‌گشاید. نام او حالا رودئوس گریرت است و خاطرات قبلی خود را نیز به یاد می‌آورد. رودئوس کم‌کم متوجه تفاوت دنیای جدید با دنیای قدیمی خود می‌شود. در این دنیا افراد می‌توانند از جادو استفاده‌کنند و موجوداتی غیر از انسان‌ها نیز در بین آنها هستند. او از سنین بسیار کم از خود استعداد جادوگری را نشان می‌دهد به همین دلیل پدر و مادرش فردی به نام روکسی را برای پرورش استعداد او استخدام می‌کنند. روکسی علاوه بر آموزش رودئوس به او کمک‌می‌کند تا ترسش از وارد شدن به اجتماع بریزد و رودئوس می‌تواند بالاخره از خانه خارج شود با آدم‌های روستا گفت و گو کند. پس از چند سال روکسی متوجه می‌شود استعداد رودئوس فراتر از توانایی‌های اوست و دیگر چیزی برای ارائه ندارد به همین دلیل پس از اجرای مراسم فارغ‌التحصیلی خانه گریرت‌ها را ترک می‌کند.

رودئوس حال می‌تواند به تنهایی از خانه خارج‌شود. او اولین دوست خود یعنی سلفیت را پیدا می‌کند و آنها از آن پس با هم تمرین می‌کنند. یک روز رودئوس نامه‌ای از روکسی دریافت می‌کند. روکسی از او می‌خواهد که برای رشد مهارتش به مدرسه برود. رودئوس چون دلش نمی‌خواست که سلفیت را تنها بگذارد ابتدا به این پیشنهاد بی‌توجهی‌ می‌کند ولی پس از کمی فکر از پدرش می‌خواهد تا هزینه تحصیل سلفیت را هم بدهد.

پدر رودئوس اعلام می‌کند که نمی‌تواند هزینه دو دانش‌آموز را بدهد اما برایش فکری می‌کند. صبح روز بعد بدون اعلام قبلی رودئوس به شهری دیگر فرستاده می‌شود تا به مدت 5 سال معلم خصوصی دختری اشرافی که از قضا با او فامیل هستند، شود. رودئوس برای اینکه بتواند جایگاهش را در آن خانه تثبیت کند با چالش‌های زیادی روبه رو می‌شود. سه سال پس از ورود او به خانه فاجعه‌ای اتفاق میفتد و افراد زیادی در این فاجعه یا جانشان را از دست می‌دهند یا به قسمتی از زمین تلپورت می‌شوند. رودئوس و آن دختر هم به قاره شیاطین تلپورت می‌شوند. حال رودئوس باید راهی برای برگشت پیدا کرده و از نزدیکانش محافظت کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Hirano Hiroki

نویسنده‌ی اثر:Itou Tomohiko

نویسنده‌ی مانگا:

نویسنده‌ی رمان (light novel): Rifujin na Magonote

نام بازیگران: Uchihama Yumi,Kayano Ai, Kujira

نام شخصیت‌ها:

رودئوس گریرت: یک نیت 34 ساله  که پس از نجات‌دادن چند دانش‌آموز در یک تصادف می‌میرد. او به عنوان یک نوزاد در خانواده‌ گریرت به دنیا می‌آید درحالیکه هنوز خاطرات خود را دارد. رودئوس در دنیای جدید قدرت جادویی زیادی دارد.

سیلفیت: یک نیمه اِلف- انسان که دوست دوران کودکی رودئوس است. او به دلیل نژادش مورد تمسخر قرار‌می‌گرفت و رودئوس او را نجات می‌دهد و استاد او در امور جادو می‌شود. سلفیت دختری آرام با استعداد بالاست.

هیتوگامی: او خدایی در کالبد انسان است که در رویاهای رودئوس ظاهر شده و او را راهنمایی می‌کند.

روکسی میگاردیا: روکسی یک نیمه شیطان است که از قاره شیاطین به قاره مرکزی نقل مکان کرده‌است. او در جادو تبحر بالایی دارد و زمانی که استعداد رودئوس مشخص می‌شود او را به عنوان استادش استخدام می‌کنند. رودئوس روکسی را ناجی خود می‌داند و احترام زیادی برای او قائل است.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Studio Bind

مخاطب اثر: بزرگسال

دیالوگ‌های تأثیرگذار:

داشتن چیزی بای محافظت تو رو تبدیل به یک جنگجو می‌کنه. ( رویجرد)

وقتی زندگی سخت می‌شه از کمک‌گرفتن نترس. ( آریل ساما)

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تناسخ یک بیکار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!