• امروز : 12 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه تاناکا همیشه خسته است (Tanaka-kun is always listless)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

559 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

تاناکا نوجوان دبیرستانی‌است که خستگی را به عنوان روش‌ زندگی‌اش انتخاب‌کرده‌است. او سعی می‌کند از هرگونه دردسری دوری کند اما در این امر موفق نمی‌شود و کم‌کم آدم‌های جدیدی به زندگی‌اش وارد می‌شوند. این انیمه روزمرگی‌های چند دانش‌آموز را به تصویر می‌کشد. اگرچه زبانش طنز است اما روندی کند و آرام و بدون هیجان دارد و نکاتی درباره‌ی دوستی به شما یاد می‌دهد. این انیمه را به نوجوانان بالای 12 سال توصیه می‌کنیم.

ژانر : آرام‌بخش برشی از زندگی مدرسه‌ای

سال 2016 12قسمت 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

« تاناکا خسته است» انیمه‌ای سریالی و محصول سال 2016 کشور ژاپن است. ژانر این انیمه مدرسه‌ای و برشی از زندگی است.

انیمه‌هایی که ژانرشان برشی از زندگی است روندی آرام و بدون هیجان دارند به همین دلیل اگر از هیاهو و پیچیدگی‌های باقی ژانرها خسته شدید و دلتان کمی استراحت و آرامش می‌خواهد به سراغ این ژانرها بیایید. با اینکه در داستان این مدل انیمه‌ها اتفاق خارق‌عادت و عجیبی نمیوفتد اما معمولا نکات خوبی را درمورد روش زندگی در خود جای می‌دهند و به نوبه‌ی خود آموزنده هستند. این انیمه هم مستثنی نیست و چالش‌هایی از زندگی نوجوانان را به تصویر می‌کشد و سعی می‌کند تا حدی برای ذهن خسته‌ی آنها التیام‌بخش باشد.

این انیمه به صورت غیر مستقیم به یکی از ویژگی‌های نوجوانان یعنی «میل به مقبولیت اجتماعی» می‌پردازد. شما در این انیمه با شخصیت‌هایی روبه‌رو هستید که خودشان را دوست ندارند و برای اینکه بتوانند در گروه‌های دوستی خود را جای دهند، از مسخره‌شدن فرار کنند و یا محبوب‌تر باشند دست به خلق شخصیتی متضاد با خود می‌زنند. نمونه این شخصیت ایچیزن است که دختری مهربان و کمک‌حال است اما طوری رفتار می‌کند تا خود را فردی خشن و ترسناک نشان دهد.  در این سن معمولا نوجوانان به مستقل‌شدن از والدین میل شدیدی دارند و به همین دلیل گروه‌های دوستی برایشان خیلی مهم می‌شود به طوریکه حاضرند برای راضی نگه داشتن دوستانشان دست به کارهایی بزنند که پیش از این نمی‌زدنند. این امر هم می‌تواند فرصتی برای امتحان چیزهای جدید باشد و هم می‌تواند تهدید محسوب شود. استقلال فرزندانتان را بپذیرید و از آنها دور نشوید و عنصر گفت‌و گوی سالم را هیچ‌گاه فراموش نکنید تا نوجوانتان به سلامت از این دوران عبور کند.

خلاصه: این انیمه فرصتی است تا درباره‌ی یکی از نیازهای نوجوانان یعنی مقبولیت اجتماعی بیندیشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما می‌توانید با فرزندتان درباره‌ی چالش‌هایی که در محیط مدرسه و دوستی برایش پیش می‌آید صحبت کنید. روشی که او برای حل چالش‌هایش به کار می‌برد و اینکه خودش فکر می‌کند از آغاز دوره نوجوانی چه تغییراتی کرده است به او و شما کمک می‌کند تا دید واضح‌تری نسبت به آینده‌‌اش داشته باشید.

خلاصه: از شخصیت کنونی ات راضی هستی؟ دوست داری چه چیزهایی را در خود تغییر دهی؟

داستان اثر

این انیمه داستان یک پسر دبیرستانی به نام تاناکا را روایت می‌کند که خستگی و تنبلی را به عنوان شیوه‌ زندگی‌اش انتخاب کرده‌است. او می‌تواند در هر مکان و زمانی بخوابد. به دلیل خستگی زیاد تنها دوستی که دارد اوتاست.اوتا تمام امورات او را مدیریت می‌کند مثلا او را تا کلاس یا خانه‌اش حمل می‌کند. زندگی بی‌دغدغه وبی‌دردسر تاناکا می‌گذشت تا اینکه دختری به نام میانو به او نزدیک می‌شود و از او می‌خواهد که استادش شود. میانو که دختری پرانرژی است فکر می‌کند حرکات تاناکا بالغانه است و باید به او یاد بدهد چطور بالغانه رفتارکند. تلاش‌های تاناکا برای فرار‌کردن از میانو جواب نمی‌دهد بنابراین چند روزی را به عنوان استادش او را تعلیم می‌دهد. کم‌کم سرو کله‌ی آدم‌های جدیدی به زندگی تاناکای خسته باز می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Kawatsura Shinya

نویسنده‌ی مانگا: Uda Nozomi

نام بازیگران: Koiwai Kotori, Suwa Ayaka, Yuuki Aoi

نام شخصیت‌ها:

تاناکا: تاناکا شخصیت اصی داستان و نمونه‌ی بارز یک دبیرستانی بی‌نهایت خسته‌است. او به کمک دوستش اوتا کارهای روزمره‌اش را انجام می‌دهد. معمولا با آه کشیدن دائمی از انجام هرگونه کار طاقت‌فرسایی دوری می‌کند.

اوتا: اوتا پسر نوجوانی که از بیرون جدی به نظر می‌رسد در حالیکه قلبی بسیار مهربان و پاک دار. او نمی‌تواند دوست خود تاناکا را به حال خود رها کند و معمولا تمام کارهایش را برای او انجام می‌دهد.

میانو: دختری پرانرژی که برخلاف همسالانش قد کوتاهی دارد. ا دوست صمیمی ایچیزن است و دوست دارد پیش همه محبوب باشد. میانو اخلاقیات تاناکا را ستایش می‌کند به همین دلیل او را استاد خود خطاب می‌کند.

ایچیزن: ایچیزن دوست دوران کودکی اوتا و بهترین دوست میانو است. او مانند خلافکاران لباس می‌پوشد و رفتار تندی دارد. هرچند زیر تمام این رفتارها دختری مهربان و خوب پنهان شده‌است که از چیزهای کوچک و بانمک خوشش می‌آید.

شیرایشی: دختری باهوش و زیبا که همکلاسی تاناکاست. او همیشه لبخندی درخشان بر لب دارد و سعی می‌کند ظاهرش را حفظ کند. شیرایشی رازی دارد که نمی‌خواهد کسی متوجه ‌شود.او عاشق تاناکا می‌شود.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Silver Link

مخاطب اثر: نوجوان

هشتگ:#انیمه، #مدرسه-ای، #آرام_بخش، #روزمره، #دوستی، #پذیرش، #بلوغ، #خستگی.

دیالوگ‌های تأثیرگذار:

با توجه به شخصیتم من عرضه دعوا کردن ندارم. عصبانیت انرژی می‌خواد و این من و خسته می‌کنه برای همین ترجیح می‌دهم بحث نکنم. ( تاناکا)

اگر امروز باختی عیب نداره. فردا هم هست. اگر لازم شد پس فردا و روزهای دیگه هم هست. شاید تا یه سال دیگه مشکلت حل بشه. عمر آدم زیاده اگر الان نتونی حاش کنی هم مشکلی نیست چون بالاخره یه روزی می تونی. ( تاناکا)

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تاناکا همیشه خسته است

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!