• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پاریپی کومی (بله پسر کونگ مینگ) ((Ya Boy Kongming) paripi koumei)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

989 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«پاریپی کومی» داستان ژوگه لیانگ، یکی ازمعروف‌ترین شخصیت‌های تاریخ را روایت می‌کند که به دنیای حال حاضر تناسخ پیدا‌ کرده و می‌خواهد جهان را با موسیقی تغییر دهد. به همین دلیل به دختری مستعد اما با اعتماد به‌نفس پائین به نام ایکو کمک می‌کند تا به موفقیت برسد. ژانر این انیمه کمدی است و شما می‌توانید لحظات شادی را با آن سپری کنید، اما به دلیل ناهنجاری‌های متعدد دیدن آن را به افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌کنیم. 

ژانر : ایسکای کمدی موزیکال

سال 2022 یک فصل، 12 قسمتِ 25 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«پاریپی کومی» انیمه‌ای سریالی محصول سال 2022 کشور ژاپن با اقتباس از مانگایی به‌همین نام ساخته شده است. این اثر با ژانر کمدی خود لحظات شادی را برایتان رقم می‌زند، ولی هم‌زمان شما را با گوشه‌ای از زندگی یک شخصیت تاریخی‌ به‌نام «ژوگه لیانگ» هم آشنا می‌کند. آقای لیانگ که استراتژیست جنگ در زمان سه امپراطوری بوده است از نقشه‌های خود این‌بار برای حمایت‌کردن از ایکو استفاده می‌کند تا صلح و آرامش را در موسیقی تبلور دهد. طراحی شخصیت کومی با مواردی که در تاریخ از او گفته‌شده همخوانی دارد و در ابتدای هر قسمت استراتژی‌های او توضیح‌ داده می‌شود. مجموع این موارد باعث می‌شود کومی برای شما شخصیتی دوست‌داشتنی و قابل احترام باشد که می‌توانید از او نکاتی را یاد بگیرید.

یکی دیگر از زیر ژانرهای این انیمه ایسکای است. ایسکای به معنای انتقال به جهانی دیگر است و یکی از ژانرهای محبوب در انیمه‌‌ها به‌شمار ‌می‌رود. در اغلب آثار ژانر ایسکای فرد به جهانی فانتزی و تخیلی منتقل می‌شود مانند انیمه‌ی «ری زیرو»، اما کومی به دنیای فانتزی‌ یا جادو منتقل نمی‌شود، بلکه از جهان خود وارد جهان واقع‌گرای حال می‌شود که شاید باعث شود به آن «سفر در زمان» هم بگوییم؛ از این نظر با باقی انیمه‌های ژانر ایسکای متفاوت است. به‌خصوص که یک شخصیت تاریخی را در دنیای حال مشاهده می‌کنید.

مانند بسیاری از انیمه‌ها داستان این اثر هم قرار است مخاطب را به تلاش و کوشش و قدم‌برداشتن در مسیر علاقه‌ی خود تشویق کند و این‌بار به‌سراغ دنیای موسیقی رفته‌ است. البته قرار نیست به‌صورت تخصصی به بحث موسیقی پرداخته‌ شود و شخصیت‌های داستان صرفا افرادی هستند که دوست دارند خواننده‌ی بزرگ عصر خودشان شوند و هر کدام راه و روش متفاوت خود را دنبال می‌کنند. ایکو دختری که آرزوی بزرگی در سر دارد، اما راه رسیدن به آن را نمی‌داند و از طرفی جرأت امتحان برخی راه‌‌ها را ندارد. کابه تایجین رپر مستعدی که چندین دوره برنده‌ی مسابقه‌ی بتل رپ شده ‌است، اما به جای لذت‌بردن از علاقه‌اش به خود سخت می‌گیرد و رپ را تبدیل به بزرگ‌ترین مشکل زندگی‌اش می‌شود؛ به‌طوریکه از اضطراب بالا سوءهاضمه و زخم معده گرفته ‌است و از روی صحنه‌رفتن فرار می‌کند. از طرف دیگر گروه آزالیه با رهبری نانامی را شاهد هستیم که برای رسیدن به هدف خود از چارچوبی که برای خود تعیین کرده ‌بودند بیرون می‌روند. آنها علی‌رغم میلشان لباس‌های نامناسب می‌پوشند و آهنگ‌هایی که دوست ندارند می‌خوانند. آنها گروه موفقی هستند، اما از خودشان دور شده‌اند و لذت نمی‌برند و این چیزی است که به آن بهای شهرت می‌گویند. میا یکی از دیگر خواننده‌های انیمه هم به‌جای کارکردن روی مهارت خوانندگی‌اش وقت خود را صرف جذابیت‌های ظاهری‌اش می‌کند تا به‌وسیله‌ی آن مخاطبانش را نگه دارد. همه‌ی این افراد علاقه و هدفی مشترک دارند، اما مواجهه‌ی آنها با موقعیت‌ها باعث شده ‌است کاملا متفاوت به نظر برسند. ممکن است هنگام دیدن این شخصیت‌ها به چند سوال فکر کنید. مثلا اینکه تا چه اندازه برای رسیدن به علاقه‌مان باید از چهارچوب‌هایمان بگذریم؟ یا برای اینکه از مسیر موفقیت لذت ببریم باید چه کنیم؟ آیا استعداد و تلاش زیاد تنها مولفه‌های رسیدن به موفقیت است؟ درنهایت می‌توان گفت که ایکو بدون حضور و تجربه‌ی کومی نمی‌توانست اینطور خوب رشد ‌کند و شاید به سرنوشتی مشابه باقی افراد دچار می‌شد. حافظ هم در یکی از اشعارش می‌گوید: «قطع این مرحله بی‌همرهی خضر مکن/ ظلمات است بترس از خطر گمراهی». وجود یک راه‌بلد قطعا یکی از مولفه‌های کمک‌کننده به انسان در مسیر ناهموار هدفش است.

خلاصه: بالارفتن از پله‌های موفقیت با همراهی فردی که تجربه و دانش کافی دارد موجب بهترشدن نتیجه می‌شود. این انیمه فرصت خوبی ‌است تا به‌دنبال افراد موثر زندگی خود بگردید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

علاقه‌مندی‌های تو در چه زمینه‌ای است؟

برای رسیدن به علاقه و هدفت چه راه‌هایی را امتحان کردی؟

آیا فردی در زندگی‌ات هست که تو را راهنمایی کند؟ آیا خودت تا به‌حال به‌دنبال یک استاد راهنما بوده‌ای؟

به نظرت اشتباه کابه تایجین چه بود که دیگر نمی‌توانست از هنرش لذت ببرد؟

اگر به‌جای نانامی بودی چه تصمیمی می‌گرفتی؟

خلاصه: به‌نظرت برای موفق‌شدن بیشتر از همه باید روی چه چیزهایی تمرکز کرد؟

داستان اثر

ژوگه لیانگ با آرزوی دنیایی بدون جنگ از دنیا می‌رود و زمانی که چشمانش  را باز می‌کند خود را در مکانی شلوغ با موجوداتی عجیب می‌بیند. او ابتدا فکر می‌کند که وارد جهنم شده ‌است، اما کم‌کم متوجه می‌شود که مکان حال حاضر شهر شیبویا و 1800 سال پس از تاریخی‌است که او از دنیا رفته و آن موجودات عجیب غریب فقط انسان‌هایی هستند که هالووین را جشن می‌گیرند.

 کومی در یکی از کلاب‌ها متوجه دختری به‌نام ایکو و صدای زیبایش می‌شود و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. او به ایکو که اعتماد به‌نفس خود را از دست داده پیشنهاد می‌دهد تا با راهنمایی‌های او مسیر موفقیت را طی‌ کند. با کمک کومی ایکو می‌تواند طرفداران زیادی را جذب کند و در یکی از اجراها تهیه‌کننده‌ی جشنواره‌های موسیقی به او پیشنهاد می‌دهد که در یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی یعنی سامرسونیا شرکت کند، اما شرط حضور صدهزار لایک برای یک پست اینستاگرامی است. با قبول این شرط آنها مصمم‌تر به کارشان ادامه می‌دهند و در این مسیر از کابه تایجین هم به‌عنوان یک رپر دعوت می‌کنند تا به آنها بپیوندد. ایکو به همراه گروه جدیدش بدون وقفه به‌سوی جشنواره سامرسونیا حرکت می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: اوسامو هونما/ Osamu Honma

نویسنده: یوکو یونایایی‌یاما/ Yōko Yonaiyama

نویسنده‌ی مانگا: یوتو یوتسوبا /Yuto Yotsuba

نام بازیگران: Hondo Kaede, Okiayu Ryoutarou, Chiba Shouya, Yamamura Hibiku

نام شخصیت ها:

ژوگه لیانگ (کونگ مینگ/ کومی): ژوگه لیانگ یک استراتژیست چینی در دوره‌ی شوهان و سه امپراطوری بوده است که به‌دلیل هوش و توانایی برنامه‌ریزی‌اش شهرت زیادی داشت. او را اغلب در لباسی گشاد و بلند به‌همراه یک بادبزن توصیف می‌کنند که در این انیمه هم با همین شکل نشان ‌داده ‌می‌شود. ژوگه لیانگ (کومی) پس از مرگ در دنیای کنونی تناسخ پیدا می‌کند و شیفته‌ی موسیقی دختری به نام ایکو می‌شود. او تصمیم‌می‌گیرد که مدیربرنامه‌ی ایکو شود و او را برای رسیدن به موفقیت یاری دهد.

ایکو سوکیمی: ایکو دختر جوانی که آرزوی خواننده‌شدن ‌دارد و اغلب در کلاب‌ها خوانندگی می‌کند. او پس از آشنایی با کومی در راه رسیدن به هدفش مصمم‌تر می‌شود.

رئیس کوبایاشی: کوبایاشی رئیس کلابی است که ایکو در آن کار می‌کند. او به‌شدت به تاریخ علاقه‌مند است و با روی باز کومی را می‌پذیرد. کوبایاشی بزرگ‌ترین حامی ایکو نیز هست.

کابه تایجین: کابه پسر جوانی که فعالیت اصلی‌اش رپری است. او سه دوره‌ قهرمان بتل رپ بوده، اما به‌دلیل استرس بالا و زخم معده در یکی از مسابقات از حال می‌رود و از آن پس به صحنه بازنمی‌گردد. اما با کمک و حمایت کومی دوباره رپ را از نو شروع و با ایکو همکاری می‌کند.

کوون نانامی: نانامی خواننده‌ی اصلی گروه موسیقی‌ای به نام آزالیه است. آزالیه تحت حمایت گروهی قدرتمند است و رقیب ایکو در مسابقات سامر سونیا محسوب می‌شود. ایکو و نانامی به‌طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و با هم دوست می‌شوند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: A works

مخاطب اثر: نوجوان و خانواده

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاریپی کومی (بله پسر کونگ مینگ)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!