• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه ازدواج شاد من (My happy marriage)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1541 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

میو سایموری پس از مرگ مادر و ازدواج مجدد پدرش زندگی سختی را می‌گذراند. زمانی که پدرش متوجه می‌شود او توانایی ماورایی ندارد میو را طرد کرده و از آن پس میو یاد می‌گیرد با سری پائین و بدون امید به خوشبختی زندگی کند. زمانی که به او می‌گویند باید به خانه کودو برود و با او ازدواج کند، فقط پیروی می‌کند. اما زندگی سخت و دردناک میو با وارد شدن به خانه کودو دستخوش تغییر می‌شود. ازدواج شاد من انیمه‌ای عاشقانه است که ناهنجاری و خشونت بسیار کمی دارد و می‌تواند مناسب نوجوانان بالای 13 سال باشد اما مراقب فانتزی سازی در ذهن نوجوانتان باشید.

ژانر : اصلی انیمه درام عاشقانه فانتزی

سال 2023 12 قسمت 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
22 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ازدواج شاد من انیمه‌ای عاشقانه محصول سال 2023 کشور ژاپن است که در 12 قسمت منتشر شده‌است. این انیمه از رمانی با همین نام ساخته‌شده و به دلیل استقبال از آن، ساخت فصل دوم این انیمه هم تائید شده‌است.

داستان انیمه در قرن 19 و 20 ژاپن رخ می‌دهد . در این زمان ژاپن درهای خود را به روی دیگر فرهنگ‌ها باز کرده بود به همین دلیل شما علاوه بردیدن نشانه‌هایی از فرهنگ ژاپن مانند معماری خانه‎ها، لباس‌های سنتی و حتی سنت‌های مردم می‌توانید نشانه‌هایی از تغییر و تحولات و پذیرفتن فرهنگ غربی را هم در این انیمه مشاهده کنید.

میو سایموری در ابتدا مانند پرنسس‌های دیزنی زندگی سخت و طاقت‌فرسایی دارد و مورد بی‌مهری نامادری و خواهر ناتنی‌اش قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد با آمدن کیوکا کودو به زندگی‌اش قرار است با یک پایان شاد بدون دردسر روبه‌رو شویم اما باعث خوشحالی است که بگوییم این اتفاق نمیوفتد و ما با رشد شخصیت‌ها در این جریان مواجهه می‌شویم. میو از فردی بدون نقش و منفعل خارج می‌شود و سعی می‌کند خوشبختی را با همراهی همسرش بسازد و سهم خود را در این راه داشته باشد. او باید سعی کند به خودش اهمیت دهد، با ترس‌هایش روبه رو شود و به جای فرار کردن به حل مسئله بپردازد. از طرفی کیوکا کودو یک شاهزاده بی‌نقص نیست که با آمدنش تمام مشکلات حل شود. کیوکا هم مانند میو سعی می‌کند تا فردی قابل اتکا برایش باشد و نقش جدیدش را به عنوان همسر خوب ایفا کند. با تمام این اوصاف باز هم ممکن اسن فضای عاشقانه و ملیح داستان برای نوجوانان درباره‌ی عشق ایجاد فانتزی کند به همین دلیل سعی کنید درمورد ابعاد متفاوت داستان با آنها گفت و گو کنید و در این بین حتی می‌‎توانید از تجربیات خود استفاده کنید.

خلاصه: انیمه‌ای که به شما فرصت می‌دهد در مورد نقش‌هایی که افراد می‌پذیرند صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما می‌‌توانید درمورد سیر رشد شخصیت‌ها و همینطور ویژگی‌های مثبت ومنفی آنها صحبت کنید. همچنین فرصت خوبی است درمورد عنصر مهمی به نام عشق هم با آنها گفت و گو کنید.

خلاصه: عشق برای تو چه معنایی دارد؟

داستان اثر

داستان این انیمه در دنیایی رخ می‌دهد که برخی افراد توانایی ماورالطبیعه دارند و موجوداتی به نام عجایب تهدیدی علیه انسان‌ها به شمار می‌روند. خانواده سایموری یکی از خانواده‌هایی هستند که دارای این توانایی‌ها می‌باشند. میو سایموری فرزند اول این خانواده در کودکی مادرش را از دست می‌دهد. پدر او بار دیگر ازدواج می‌کند. پس از مدتی متوجه می‌شوند که میو برخلاف خواهر ناتنی‌اش کایا هیچ قدرتی ندارد به همین دلیل طرد شده و با او بدرفتاری می‌شود.

میو از آن پس به عنوان یک خدمتکار در خانه پدرش زندگی می‌کند و روز به روز گوشه‌گیرتر و ضعیف‌تر می‌شود. زمانی که به 19 سالگی می‌رسد از یک خانواده به نام کودو برای او درخواست ازدواج فرستاده می‌شود. کیوکا کودو فردی است که به بی‌رحمی مشهور است و تاکنون دختران زیادی نامزدی را با او به هم زده‌اند. میو علی رغم میلش به خانه کودو فرستاده‌می‌شود اما با مردی بسیار زیبا روبه‌رو می‌شود که با گفته‌ها و تصوراتش متفاوت است.

او در این خانه و درکنار کیوکا سعی می‌کند بار دیگر شادی را پیدا کند اما در این راه با چالش‌های فراوانی مواجهه می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Kubota Takehiro

نویسنده‌ی اثر: Itou Tomohiko

نویسنده‌ی رمان (light novel): Agitogi Akumi

نام بازیگران: Ishikawa Kaito, Ueda Reina, Sakura Ayane

نام شخصیت‌ها:

میو سایموری: میو دختری 19 ساله و بزرگ‌ترین دختر خانواده سایموری است. او در کودکی مادرش را از دست می‌دهد و چون قدرت ماورایی از او ظاهر نمی‌شود توسط پدرش طرد  می‌شود. او دختری آرام و بدون اعتماد به نفس است.

کیوکا کودو: کیوکا کودو فرمانده ارتش ضدعجایب است. او در میان مردم به فردی خشن و بی‌رحم معروف است. کودو قدرت زیادی دارد و میو به عنوان همسر آینده او وارد خانه‌اش می‌شود.

کایا سایموری: خواهر کوچک‌تر میواست که توانایی ماورایی دارد. او فردی مغرور و خودپسند است و رفتار بسیار بدی با میو دارد.

تاتسوشی کوجی: کوجی دوست دوران کودکی میوست. او علی رغم اینکه به میو علاقه داشت به اصرار خانواده‌اش با کایا نامزد می‌شود.

یوریه: یوریه سرخدمتکار خانه کودوست. او فردی مهربان و دلسوز است و از میو در زمان حضورش در خانه کودو حمایت می‌کند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Kinema citrus

مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

دیالوگ‌های تأثیرگذار:

انگار به عذرخواهی کردن عادت داری، اگر زیادی عذرخواهی کنی معناش  رو از دست میده. ( کودو کیوکا)

چیزی که الان ناراحتت می‌کنه بعد از یه مدت اهمیتش رو از دست میده پس زیاد جدی‌اش نگیر. (کودو کیوکو)

استراحت کردن هم جزوی از تلاشه، نمیشه تو یادگیری عجله کنی. ( هازوکی)

خانواده جاییه که باری که به تنهایی نمی تونی به دوش بکشی با بقیه به اشتراک بذاری.تکیه کردن به این معنی نیست که همه چیز رو به شخص دیگه بسپاریم، فقط درخواست از بقیه است تا باری که به تنهایی نمی تونیم حمل کنیم رو حمل کنن. ناامید کردن یا خشمگین کردنشون اشکالی نداره. پیوند یک خانواده با همچین چیزی شکسته نمیشه. ( پدربزرگ)

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ازدواج شاد من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!