• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه آکادمی قهرمانانه من (my hero academia)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

978 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در جهانی که پرشده از ابرانسان‌ها، میدوریا ایزوکو بدون قدرت متولد می‌شود. اما او آرزو دارد که مانند آلمایت به بزرگ‌ترین قهرمان جهان تبدیل‌شود. سرنوشت او زمانی که با آلمایت ملاقات‌ می‌کند به کلی دگرگون می‌شود. حالا او وارث قدرت آلمایت است و باید قدم در راه ناهمواری بگذارد تا بتواند به مظهر صلح بعدی تبدیل شود. آکادمی قهرمانانه من انیمه‌ای جذاب و دیدنی و نمایشی از تلاش و امید و همکاری است. خشونت اثر بالاست اما آنچه که این اثر را برای نوجوانان زیر 15 سال نامناسب می‌کند ناهنجاری موجود در آن است. پوشش قهرمانان زن داستان بسیار نامناسب است و اندام آنان با جزئیات زیادی رسم شده‌است. اما نسخه پالایش شده آن سلامت بیشتری دارد که این انیمه را برای نوجوانان بالای 12 سال هم مناسب می‌کند.

ژانر : اکشن مدرسه ای

سال 2016-2023 6 فصل، 25 قسمت 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آکادمی قهرمانانه من انیمه‌ای در ژانر اکشن- مدرسه‌ای است. از این انیمه تاکنون 6 فصل و 4 سینمایی منتشر‌شده و فصل هفتم آن نیز برای بهار امسال تائید‌شده‌است.

ژانرهای ابرقهرمانی همیشه میان نوجوانان محبوبیت‌ویژه‌ای دارد. این انیمه هم جزو انیمه‌های محبوبی است که طرفداران خاص خودش را دارد و حاوی مفاهیم قابل تاملی است. اما وجود حواشی‌ای مانند تمرکز بی‌مورد بر جذابیت‌های زنانه ممکن است نوجوان را در دریافت مفهوم سردرگم کند بنابراین پیشنهاد می‌شود نسخه پالایش‌شده آن را به همراه فرزندتان تماشا کنید.

این انیمه با فضایی روشن شروع می‌شود اما رفته‌رفته فضا تاریک‌تر و سخت‌تر می‌شود و شخصیت‌های داستان درگیر موقعیت‌هایی می‌شوند که تصمیم‌گیری دشوار است. جامعه‌ای که مدت‌ها به قهرمانان تکیه‌کرده است و آنها را تحسین‌کرده حال رهایشان کرده و سرزنششان می‌کند. در این بین سوالات جالبی برای قهرمانان داستان و حتی مخاطب به وجود می‌آید. اینکه ما از کجا بفهمیم اعمال و تصمیمات ما درست است؟ و چه مولفه‌هایی قهرمانان را از افراد شرور جدا می‌کند؟ این سوالات در خلال داستان به وجود می‌آید اما از آن دست سوالاتی است که ممکن است در زندگی روزمره خودمان هم با آن روبه رو شویم به خصوص برای نوجوانان که به دنبال الگویی برای خودشان هستند و والدین این نگرانی را دارند که فرزندشان از چه کسانی پیروی می‌کنند.

مسئولیت اجتماعی هم از نکاتی است که به صورت غیرمستقیم  به آن اشاره شده‌است. اینکه آیا بار تمام جامعه را باید یک عده خاص به دوش بکشندو باقی افراد مسئولیتی برعهده ندارند؟ صلح و امید مولفه‌هایی است که برای رسیدن به آن به یک اراده جمعی نیاز است و این نکته را شما می‌توانید در این انیمه دریافت کنید. نوجوانی زمانی است که فرد باید برای نقش آفرینی اجتماعی خود آماده شود و این مکالمات به نظر ضروری می‌رسد تا بتواند راه خودش را به درستی تشخیص بدهد.

در نهایت پذیرش این مسئله که بدی و خوبی دو روی یک سکه هستند و دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم خاکستری است به ما کمک می‌کند تا بتوانیم نقاط تاریک را شناسایی کنیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

خلاصه: این انیمه فرصتی است تا با فرزندتان درباره رویاها و نقش‌آفرینی اجتماعی‌شان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

هدف آل فور وان ساختن جامعه‌ای آزاد است. به نظرت این آزادی چه تبعاتی به دنبال دارد؟

تو بر چه اساسی قهرمانان زندگی خود را انتخاب می‌کنی؟

شیگاراکی جایی عنوان کرد که قهرمانان هم از خشونت استفاده می‌کنند پس چه تفاوتی با ما اشرار دارند؟ نظر تو چیست ؟

به نظرت چه مشکلاتی در جامعه ما وجود دارد که تو می‌توانی برای آن کاری انجام بدهی؟

رویای تو چییست؟

خلاصه: به نظرت چرا قهرمانان داستان روی امیدواری تاکید می‌کنند؟

داستان اثر

ماجرا از شهر کینگ کنگ چین شروع شد. پسری به دنیا امد که از خودش نور ساطع می‌کرد. از آن موقع قدرت‌های خارق‌العاده در سراسر دنیا کشف‌شدند. زمان گذشت اما کسی علتش را نفهمید و جهان پرشد از چیزهای غیرعادی‌ای که عادی شده بودند. ابرانسان‌ها در دنیا زیاد شدند و 80 درصد مردم جهان از این قدرت‌ها بهره‌مد شدند. تو این دنیای درهم و شلوغ، جهان پرده از حرفه‌ای برداشت که آدما روزی در خوابشان می‌دیدند.

میدوریا ایزوکو هم مثل هر بچه‌ی دیگه‌ای منتظر بود تا قدرت‌هایش بیدار شود تا مانند قهرمان درجه یک خود آلمایت، به قهرمانی بزرگ تبدیل شود. اما در چهارسالگی متوجه می‌شود که همه مثل هم آفریده نشده‌اند و با این واقعیت روبه‌رو شد که هیچ قدرتی ندارد. میدوریا اما تسلیم نشد با اینکه اعتماد به نفس کافی نداشت اما برای امتحان ورودی دبیرستان یو ای، بزرگ‎ترین و مطرح‎ترین آکادمی قهرمانی، ثبت‌نام می‌کند. رقابت بر سر قبولی این دبیرستان بسیار تنگاتنگ است و در نظر اول قبول شدن میدوریا چیزی شبیه یک جوک بی‌مزه می ‌ماند. اما درست چند ماه مانده به امتحان به طور اتفاقی با آلمایت برخورد می‌کند و متوجه می‌شود آلمایت در حال از دست دادن قدرتش است.

آلمایت پس از دیدن میدوریا که با فداکاری وارد مهلکه‌ای می‌شود تا دوستش را نجات دهد تصمیم می‌گیرد رازش را با او درمیان بگذارد و قدرتش را به او منتقل‌کند. به این ترتیب آموزش ایزوکو برای دریافت قدرت آلمایت شروع می‌شود. پس از ده ماه تمرین سخت، با خوردن موی آلمایت وارث قدرت او می‌شود و می تواند از پس امتحان ورودی دبیرستان یو ای بربیاید.

اما اشتباه نکنید راهی که جلوی اوست بسیار ناهموارتر از چیزی است که فکر می‌کنید او علاوه براینکه باید به قدرت جدیدش عادت کند و دراستفاده از آن مهارت پیدا کند باید یاد بگیرد چطور با همکلاسی‌های جدیدش کنار بیاید. اوضاع زمانی سخت‌تر می‌شود که شیگارامی تومورای شرور و مرموز وارد داستان می‌شود. این داستان تبدیل شدن دانش‌آموزان کلاس یو ای به قهرمانان بعدی است.

جزئیات اثر

کارگردان: کنجی ناگاساکی

نویسنده‌ی اثر:یوسوکه کورودا

نویسنده‌ی مانگا: کوهی هوریکوشی

نویسنده‌ی رمان (light novel):

نام بازیگران: Yamashita Daiki, Okamoto Nobuhiko, Miyake Kenta, Sakura Ayane

نام شخصیت‌ها:

میدوریا ایزوکوپسر نوجوانی که در دنیای ابرقدرت‌ها بدون قدرتی به دنیا آمده‌است اما همچنان آرزو دارد مانند قهرمان زندگی‌اش آلمایت یک قهرمان شود و انسان‌ها را نجات دهد. او به طور اتفاقی با آلمایت ملاقات می‌کند و سپس وارث قدرت او یعنی وان فورآل می‌شود. حال ایزوکو بدون قدرت صاحب بزرگ‌ترین قدرت برای رسیدن به آرزویش شده ‌است. نام قهرمانی او«دِکو» است.

باکوگو کاتسوکی: پسر نوجوانی که قدرتش انفجار است. باکوگو پسری با استعداد ولی عصبی است و او هم مانند ایزوکو آلمایت را می‌پرستد و آرزو دارد روزی قهرمانی بهتر از او شود. باکوگو و ایزوکو از کودکی با هم دوست بودند اما همدیگر را به چشم رقیب می‌بینند و میانه‌شان تا حدی شکرآب است.

تودوروکی شوتو: شوتو پسر قهرمان شماره دو «سخت بنیاد» است. او با دو قدرت یعنی یخ و آتش به دنیا آمده‌است و هدفش مانند ایزوکو بزرگ‌ترین قهرمان شدن و البته انتقام گرفتن از پدر سخت‌گیرش است. او ابتدا با هیچ کس دوست نمی‌شد اما پس از مدتی به یکی از نزدیک‌ترین دوستان ایزوکو تبدیل می‌شود.

آلمایت: آلمان قهرمان شماره یک و مظهر صلح ژاپن است. او به قدری قابل ستایش است که کسی نمی‌تواند ذره‌ای به جایگاه او نزدیک‌شود. قدرت او وان فور‌آل نام دارد. او پس از زخمی شدن در یک نبرد به دنبال جانشین مناسبی است که بتواند قدرتش را به او منتقل کند و اتفاقی با میدوریا ایزوکو که پسری فداکار و مهربان است ملاقات می‌کند و معلم او می‌شود.

آل فور وان: آل فور وان مظهر شرارت است. او شروری است که سالیان سال است زنده است و از اولین نسل ابرانسان‌هاست. قدرتش به او اجازه می‌دهد که قدرت افراد دیگر را بدزد. او اولین رهبر ابرانسان‌ها بودو هدف او ویرانی و سپس حکومت بر ویرانی است. او دشمن مخوفی است که سالهاست قهرمان سعی در متوقف کردنش دارند. آل‌فور‌وان بعد از شکست از آلمایت اهدافش را از طریق شیگاراکی دنبال می‌کند.

شیگاراکی تومورا: پسر جوانی که قدرتش فساد است. او با لمس هر چیزی می‌تواند آن را از بین ببرد. شیگاراکی دشمن درجه یک ایزوکو محسوب می‌شود. او رئیس لیگ تبهکاران است و زیر نظر آل فور وان آموزش می‌بیند و هدفش ابتدا کشتن آلمایت بود اما پس از مدتی هدفش را به نابودی جامعه قهرمانی تغییر داد.

ایدا تنیا: پسر مقرراتی و سخت‌کوشی که همکلاسی ایزوکو و از دوستان نزدیکش است. او به نماینده کلاس است و دیگران را رهبری می‌کند. نام قهرمانی او اینگینیوم است و قدرتش موتوری است که روی پایش است. آرزوی او این است که روزی بتواند مانند برادر قهرمانش قابل تحسین باشد.

اوراراکا اوچاکو: دختر سخت‌کوش و مهربانی که قدرتش غلبه بر جاذبه زمین است. او برای پولدار‌شدن و کمک به پدرمادرش به سمت حرفه قهرمانی آمد اما بعد از مدتی اهدافش کمی تغییر کرد. او همکلاسی ایزوکوست و از دوستان نزدیک او به شمار می‌رود و مخفیانه به او علاقه دارد. نام قهرمانی او اوراویتی است.

سخت بنیاد: قهرمان شماره دو ژاپن و دارنده قدرت آتش است. او برخلاف باقی قهرمانان برای قهرمان شماره یک شدن تلاش می‌کرد و زمانی که می‌بیند نمی‌تواند این کار را بکند به فرزندش «شوتو» فشار می‌آورد. سخت بنیاد شوتو را تحت تمرین‌های سختی قرار می‌دهد. او قهرمانی حرفه‌ای اما پدری سخت‌گیر است. البته در جریان اتفاقات تغییرات خوبی می‌کند.

نومو: انسان‌هایی که با دستکاری زیستی می تواند چندین قدرت داشته‌باشد اما شکل انسانی خود را از دست می‌دهد و صرفا تبدیل به موجودی می‌شود که قابل کنترل است.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Bones

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیر مهدی مهوری

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

سینمایی باشه

بزرگسال

توسط : امیر مهدی مهوری

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

سینمایی باشه

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

ترسناکه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آکادمی قهرمانانه من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!