• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه آکادمی جادوگران کوچک (Little Witch Academia )

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1018 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمه سریالی «آکادمی جادوگران کوچک» محصول سال 2017 داستان دختربچه‌ای است که با رویای جادوگر شدن وارد مدرسه لونانوا می‌شود اما هیچ استعداد بارزی ندارد و تنها باید با تلاش و انگیزه درونی رشد کند.

خشونت و ترس در این انیمه شدت کمی دارد و بیشتر حالتی فانتزی و آمیخته به طنز دارد. ناهنجاری این اثر محدود به یک قسمت است که در ادامه ارزیابی به تفصیل توضیح داده شده است. در جریان سریال پیام‌های مثبت زیادی در خصوص تلاش و پشتکار، از دست ندادن انگیزه هنگام شکست، ارزشمند بودن دوستی و رقابت سالم مکررا به مخاطب منتقل می‌شود. به دلیل وجود حوادث و عناصر غیرواقعی، این سریال برای کودکان پایین 7 سال مناسب نیست.

ژانر : فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2017 25 قسمتِ 24 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال«آکادمی جادوگران کوچک» ماجراجویی‌های دختربچه‌ای است که با رویای جادوگر شدن وارد مدرسه لونانوا می‌شود. مانند بسیاری از آثار فانتزی، در این سریال هم ماجراهای جادویی و غیرواقعی بسیاری رقم می‌خورد تا مخاطب را هیجان‌زده کند. مسئله اصلی اینجاست که آیا تم جادوگری برای فرزند شما مناسب است یا خیر؟ کودکان قبل از 7 سالگی معمولا خیال‌پرداز اند و گاهی ممکن است خیالات خود را به زندگی روزمره تعمیم دهند. به عنوان مثال در قسمتی از سریال مجسمه‌هایی نشان داده شده که با کمک جادو حرکت می‌کنند و یا به دیگران حمله می‌کنند، این اتفاقات برای کودکان به خصوص در سنین پایین 7 سال می‌تواند واقعی فرض شود و گاهی هم ترسناک باشد و آنها را در تشخیص خیالات از واقعیت دچار خطا سازد. هر چند بسیاری از کودکان می‌توانند غیرواقعی بودن این حوادث پی‌ ببرند اما توصیه ما به والدین این است که در تماشای اینگونه آثار به ویژگی‌های فردی فرزند خود دقت کنند و از رشد تفکر انتزاعی در فرزند خود اطمینان حاصل کنند.

 این انیمه سریالی، خشونت کم و ترس متوسط دارد. بازنمایی خشونت و ترس به گونه‌ای طنزآمیز و فانتزی است. تنها ناهنجاری این اثر در قسمت 10، در اشاره به بوسه‌ی عاشقانه است که البته صحنه مستقیمی از آن نمایش داده نشده است. از آنجا که پیوستگی خاصی میان قسمت‌های سریال وجود ندارد والدین می‌توانند به صلاح دید خود از تماشای این قسمت توسط فرزندان جلوگیری کنند.

اصلی‌ترین پیام این انیمه، دنبال کردن رویاها، تلاش برای رسیدن به هدف و غلبه بر موانع و سختی‌های پیش‌رو است. این پیام‌ها برای کودکانی که در آستانه نوجوانی قرار دارند و مسئله هویت‌یابی در آنها بروز یافته می‌تواند مفید و موثر باشد.

علاوه بر این آکو یک شخصیت کامل نیست بلکه نقاط ضعف مشخصی دارد که باعث می‌شود رشد کند و مخاطب هم با او بیشتر همراه شود. رقابت میان شخصیت‌های مختلف نشان داده شده که گاهی باعث لجبازی و یا حتی تخاصم میان آنها می‌شود اما در نهایت شاهد دوستی و آشتی میان آنها هستیم؛ بنابراین گفتوگو کردن در مورد رقابت سالم و ناسالم با فرزندان مفید واقع خواهد شد.

 این پیام‌ها به همراه الگوی مثبت در شخصیت اصلی داستان بارها و بارها تکرار شده و به راحتی توسط کودکان درک و فهم می‌شود.

خلاصه: بهتر است در انتخاب این اثر به ویژگی‌های شناختی فرزندان در خصوص تشخیص خیالات از واقعیت توجه کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی آکو را از بقیه متفاوت می‌کرد؟

آکو هنگام شکست خوردن چه واکنشی نشان می‌داد؟

نقطه ضعف آکو چه بود؟ او چگونه با نقاط ضعف خودش برخورد می‌کرد؟

رقابت بین آکو و دایانا سالم بود یا ناسالم؟

به نظر شما چطور می‌توان رقابت سالمی را با دیگران داشت؟

خلاصه: در مورد مواجهه با شکست و رقابت سالم با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

در زمانه‌ای که مردم نسبت به جادو بی‌اعتقادند و دیگر به جادوگران اعتنا نمی‌کنند، دختربچه‌ای به نام آکو رویای جادوگر شدن دارد. او که از کودکی با تماشای نمایش‌های شاریوت، به جادوگری علاقه‌مند شده، به امید اینکه روزی بتواند شاریوت را از نزدیک ببیند، وارد مدرسه جادوگری «لونا نوا» می‌شود.

آکو برای دست یافتن به رویاهایش مسیر دور و درازی پیش رو دارد. او از نژاد جادوگران نیست، یک انسان عادی است که استعداد بارزی هم در جادوگری ندارد و دیرتر از دیگران وِردها را یاد می‌گیرد و به قول شاریوت « تنها یک قلب با ایمان، جادوی اوست».

آکو به صورت اتفاقی عصای شاریوت را که هفت ستاره روی آن دارد، پیدا می‌کند. این هفت ستاره، نشانه هفت سخن جادویی است و زمانی که کسی بتواند در اثر تلاش و پیشرفت، به این هفت سخن عمل کند، انرژی جادویی جهان را فرا می‌گیرد و دوران طلایی جادو آغاز می‌شود. اکنون این عصا به آکو تعلق دارد و او باید راه شاریوت را ادامه دهد. او که شخصیتی کله شق و سرزنده‌ دارد، در مدرسه دردسرهای فراوانی می‌سازد و به آهستگی پیشرفت می‌کند اما باور دارد که در آینده می‌تواند جادوگر بزرگی شود. ماجراهای آکو در دنبال کردن رویاهایش باعث می‌شود به هفت سخن جادویی روح ببخشد. دوستان آکو و مربی‌اش، آرشولا، در این مسیر او را همراهی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: یوشیناری یو

نویسنده‌ی اثر: کاتسوهیرو تاکی

نویسنده‌ی مانگا: -

نویسنده‌ی رمان (light novel): -

بازیگران: مگومی هان، میچیو ماراسه، یوکو هیکاسا

شخصیت‌ها: آتسوکو کاگاری (آکو): دختری است که وارد مدرسه جادوگری می‌شود، اما علاوه بر اینکه از نژاد جادوگران نیست، استعداد ذاتی ندارد و باید با تلاش و انگیزه درونی به اهدافش دست یابد.

شاریوت: دختر جوانی است که در گذشته برای مردم نمایش‌های جادوگری برگزار می‌کرد و برای مدتی است که ناپدید شده است. انگیزه آکو از رفتن به مدرسه جادوگری پیدا کردن شاریوت است.

آرشولا سنسی: مربی و حامی آکو در مدرسه

دایانا: هم‌کلاسی آکو، دختری است از خانواده‌ای سرشناس که در جادو مهارت بالایی دارد. آکو و دایانا با یکدیگر رقابت دارند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: trigger

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آکادمی جادوگران کوچک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!