• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مسافران دره‌ی تمشک: جشن پرواز (The Land Before Time 12: The Great Day of the Flyers)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1071 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«انیمیشن مسافران دره‌ی تمشک» با موضوعت مختلف در چندقسمت ساخته‌ شده است. قسمت «جشن پرواز» در سال 2006 در آمریکا تولید شده است. داستان دایناسوری به نام پیتری است که توانایی اجرای گروهی ندارد و همین امر باعث تمسخر برادرانش شده است؛ اما او با کمک دایناسور دیگری به نام گوئیدو توانست اعتمادبه‌نفسش را احیا کند و بهترین‌نمایش خود را اجرا نماید. همدلی، کمک به همدیگر و فداکاری ازجمله پیام‌های مهم این انیمیشن است.

سال 2006 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تماشای این انیمیشن برای کودکانی که اعتمادبه‌نفس پایینی دارند، بسیار مفید است. گوئیدو و پیتری با همکاری دوستانشان توانستند استعداد خود را کشف کنند و موفق شوند. همکاری و همدلی و کمک دوستان و خانواده در این زمینه بسیار راهگشاست و باعث می‌شود آن‌ها استعدادهای خود را کشف و خود را باور کنند. پیتری سعی کرد با توجه به توانایی‌هایش نمایش اجرا کند؛ زیرا طبق گفته خودش، او استعداد نمایش گروهی را نداشت، به همین دلیل در روز مراسم، پروازی مخصوص به خود را اجرا کرد و موفق شد. حتماً در این زمینه با فرزندتان گفت‌وگو کنید و راهکارهای عملی پیش‌روی او بگذارید.

سعی کنید او را در جمع تشویق کنید تا اعتمادبه‌نفس پیدا کند. سعی کنید او را در موفقیت‌های کوچک تشویق کنید و هدیه‌ای بخرید. به او جملات انگیزشی مانند جمله‌ای که پیتری در داستان گفت، یاد بدهید تا در مواقع ضروری آن را بیان کند. نکته‌ی مهم دیگری که با تماشای این انیمیشن دریافت می‌شود، حضور خواهر تازه‌متولدشده‌ی ساراست. توجه بیش‌ازاندازه‌ی پدر و مادر سارا به فرزند تازه‌متولدشده‌شان و بی‌اعتنایی‌شان به سارا، باعث ایجاد حس کینه و نفرت در سارا شده بود؛ ولی سارا با حرف‌ها و کمک‌های دوستانش توانست این موضوع را بپذیرد و با تریشا مهربان باشد. حتماً والدین گرامی توجه کنند با تولد فرزند جدید، محبتشان را نسبت به فرزند اولشان کم نکنند. بلکه سعی کنند مهربان‌تر از قبل باشند تا حس رقابت و کینه در آن‌ها کمتر شود. فرزندتان ممکن است با تماشای این صحنه‌ها حس کند حضور فرزند دیگر در خانواده باعث مزاحمت و کمترشدن محبت والدین نسبت به او می‌شود. سعی کنید این ذهنیت را از او دور کنید و به او این اطمینان را بدهید که فرزند جدید هیچ‌فرقی با او ندارد. از اتفاقات مثبتی که با حضور فرزند جدید در خانواده به‌وجود می‌آید، صحبت کنید و از هم‌بازی‌بودنش در آینده با او، صحبت کنید.

درباره‌ی داستانِ پیدایش زمین و چگونگی انقراض دایناسورها که در اوایل انیمیشن به آن اشاره می‌شود، با او صحبت کنید و تصاویر و فیلم‌های در این زمینه به او نشان دهید.

خلاصه: با فرزندتان درباره‌ی همکاری و کمک به هم‌نوعان، همچنین اهمیت اعتمادبه‌نفس در پیشرفت کارها صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1) خلاصه و سیر داستان را از فرزندتان بپرسید.

2) از او بخواهید پیام‌های مهم این انیمیشن را بیان کند. با این کار قوه‌ی خیال و بیانش تقویت می‌شود.

3) نظرش را درباره‌ی فرزند جدید و اتفاقاتی که به‌دنبال دارد بپرسید.

4) از او بخواهید توانایی‌ها و استعدادهایش را بیان کند. اگر به یاد ندارد به او کمک کنید تا بهتر به یاد بیاورد. به او بگویید چه راه‌هایی برای بروز استعدادهایش به‌نظرش می‌رسد.

5) نظرش را درباره‌ی مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به هم‌نوعان بپرسید.

خلاصه: با فرزندتان درباره‌ی پیام‌های مثبت انیمیشن گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«پیتری» دایناسوری از نژاد پرندگان است که به همراه برادرانش قرار است در «جشن پرواز» شرکت کند. او توانایی خوبی در اجرای نمایش گروهی ندارد و همین امر باعث شده است اعتمادبه‌نفسش را از دست بدهد. «سارا» هم بچه‌دایناسوری است که قرار است خواهرش، «تریشا»، به‌زودی به دنیا بیاید؛ اما پدر و مادرش بیش‌ازحد به تریشا توجه می‌کنند تاجایی‌که سارا فکر می‌کند او را دوست ندارند. در همین حین دایناسور عجیبی به نام «گوئیدو» وارد دره‌ی تمشک می‌شود. او به یاد نمی‌آورد که پدر و مادرش چه موجوداتی هستند و یا چه توانایی‌هایی دارد. شب قبل از مراسم جشن پرواز، گوئیدو که کنار پیتری می‌خوابد، در خواب راه می‌رود. پیتری به دنبالش می‌رود تا مراقب او باشد. در همین حین سارا و بقیه دایناسورها هم از خواب بیدار می‌شوند و به‌دنبال گوئیدو می‌روند و می‌توانند او را نجات دهند؛ اما ناگهان گوئیدو در دره‌ای می‌افتد و در کمال ناباوری می‌بینند که پرواز می‌کند. نزدیک صبح گوئیدو از خواب بیدار می‌شود و با بقیه بچه‌ها به خانه برمی‌گردد. پیتری که خسته از ماجرای دیشب است، تمایلی به شرکت در مراسم ندارد؛ اما دوستانش او را همراهی می‌کنند و به او اعتمادبه‌نفس می‌دهند. در همین حین خواهر سارا در آب می‌افتد و گوئیدو و پیتری و برادرانش به او کمک می‌کنند و او را نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: Charles Grosvenor/ کارلس گروسوِنر

نویسنده: John Loy, Judy Freudberg/ جان لوی، جودی فریدبرگ

نام تهیه‌کننده: Charles Grosvenor / کارلس گروسوِنر

نام بازیگران: John Ingle, Nick Price, Aria Noelle Curzon, Rob Paulsen, Camryn Manheim, Anndi McAfee Jeff Bennett, / کامرین مانهیم، راب پالسن، آریا نوئل کورزان، نیک پریس، جان انگل، جف بنیتی، اندی مکافی

نام شخصیت‌ها:

سارا: دایناسور دختر سه‌شاخی است که بسیار مهربان و دلسوز است و برای نجات دوستانش از هیچ‌کاری دریغ نمی‌کند. او به‌خاطر توجه بیش‌ازاندازه والدینش به خواهر تازه متولدشده‌اش کمی حساس و زودرنج شده است،

گوئیدو: دایناسور پرنده‌ای که به‌تازگی وارد دره‌ی تمشک شده است و به یاد نمی‌آورد چه کسی است و از کجا آمده است. او بسیار مهربان و دلسوز است و به دوستانش در مواقع نیاز کمک می‌کند،

پیتری: دایناسوری از نژاد پرندگان که به دلیل اعتمادبه‌نفس کم، نمی‌تواند با برادرانش پرواز گروهی انجام دهد. او بسیار مهربان و مسئولیت‌پذیر است،

گردن‌دراز: دایناسوری است که گردن بلندی دارد و در مواقع نیاز به دوستانش کمک می‌کند،

تریشا: خواهر تازه متولدشده‌ی ساراست که به‌خاطر بازیگوشی‌هایش ممکن بود جانش را از دست بدهد؛ اما با کمک دوستان خواهرش توانست نجات پیدا کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Animation Studios / یونیورسال انیمیشن استودیو

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسافران دره‌ی تمشک: جشن پرواز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!