• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن لگو دی سی: بتمن مسائل خانوادگی (LEGO DC: Batman Family Matters)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2251 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

شرکت لگو از سال 2014 شروع به ساخت انیمیشن‌هایی با شخصیت‌های لگویی کرده است که انیمیشن «لگو دی‌سی: بتمن، مسائل خانوادگی» یکی از آن‌هاست. این انیمیشن ژانر اکشن و ابرقهرمانی دارد. بتمن برای خنثی‌کردن بمب‌ها در شهر مجبور می‌شود از دوستانش کمک بگیرد تا مانع نابودی شهر شود. سرانجام او با کمک و تلاش هم‌گروهی‌هایش موفق می‌شود طی تعقیب‌وگریزها و صحنه‌های اکشنی، بمب‌ها را خنثی کند و تصمیم می‌گیرد از این پس، بیشتر به اطرافیانش توجه کند و از آن‌ها در کارهایش کمک بگیرد.

سال 2019 78 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن ژانر اکشن دارد و صحنه‌هایی همراه با خشونت و ترس دارد؛ اما به‌دلیل فانتزی‌بودن فضا، آن را برای کودکان جذاب نشان می‌دهد. با فرزندانتان درباره‌ی تلاش برای رسیدن به هدف، همکاری و کمک به دیگران، ابتکار عمل و از همه مهم‌تر توجه به خانواده، هم‌چنین درباره‌ی آثار تفرقه و جدایی صحبت کنید و نمونه‌های عملی که در طول زندگی به یاد دارید به او بگویید. از او بخواهید که خودش مثال‌هایی در این زمینه بزند.

نکته‌ی دیگری که در این انیمیشن حائز اهمیت است، اعتراف شخصیت مثبت داستان؛ یعنی بتمن به اشتباهاتش است. شما می‌توانید در ضمن پخش این صحنه از انیمیشن، این کار مهم بتمن را به او متذکر شوید تا رفتار او الگوی خوبی برای فرزندانتان باشد.

ممکن است فرزندتان با دیدن کاراکترِ رابین که شخصی جوان بود و توانست باهوش فراوان، به دوستانش کمک کند به‌وجد بیاید و اعتمادبه‌نفسش زیاد شود. او با دیدن این قسمت از انیمیشن متوجه می‌شود که نمی‌توان تنها از قدرت بدنی برای ابرقهرمان‌شدن استفاده کرد، بلکه هوش زیاد و به‌کاربردن آموزه‌های دروس مدرسه در زندگی، باعث می‌شود کارهای بزرگ انجام شود و موفقیت حاصل گردد. در کنار این موارد مثبت از مضرات خیانت، عدم مشارکت در کارها، نابودی محیط‌ زیست و ترجیح‌دادن منافع خود بر دیگران با او صحبت کنید و فکرش را در جهت مثبت همراهی کنید.

خلاصه: با فرزندتان درباره‌ی اتحاد و همدلی و توجه به خانواده و نزدیکان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1) خلاصه داستان را از فرندتان بپرسید. با این کار قوه‌ی خیال و بیانش را تقویت می‌کنید.

2) از او بپرسید که طرفدار دوصورت است یا بتمن. با این پرسش متوجه می‌شوید که جهت فکری فرزندتان چگونه است و اگر به دوصورت تمایل نشان داد، می‌توانید با سخن‌گفتن و یا کمک‌گرفتن از اطرافیان و مشاور، جهت فکری‌اش را درست کنید تا در آینده دچار مشکلی نشود.

3) از او بخواهید پیام مثبتی را که از این انیمیشن دریافت می‌کند، بیان کند. با این کار قوه‌ی بیان و قوه‌ی تفکر در او تقویت می‌شود. اگر نتوانست بیان کند، با او همراهی کنید تا خودش بگوید.

4) مواردی را از او بخواهید که تاکنون بدون کمک دیگران انجام داده، درحالی‌که نیازمند کمک دیگران بوده است. آیا نتیجه‌ی مثبتی داشته است یا خیر؟

5) نظرش را درباره‌ی اتحاد و همدلی و کمک به دیگران بپرسید.

6) از او بپرسید اشتباه کار بتمن چه بوده است؟ چه‌کارهایی باید می‌کرد تا ردهود ناراحت نشود؟ ردهود به‌جای انتقام و خیانت چکاری باید می‌کرد؟

خلاصه: از فرزندتان بخواهید پیام مهم انیمیشن را بیان کند.

داستان اثر

«بتمن» دو شخصیت دارد: یکی در قالب جنگ و درگیری به نام «بتمن» و دیگری به نام «بروس‌وین» که صاحب شرکت است و کسی از هویتش دومش باخبر نیست. پس از درگیری او با دشمنان، در شرکتش جلسه‌ی مهمی برگزار و درباره‌ی فناوری «چشم‌برادر» صحبت می‌شود. به‌وسیله‌ی این فناوری می‌توان همه‌ی کارها را از راه دور مدیریت کرد. بروس‌وین این طرح را قبول می‌کند و بعد از خروج از شرکت، آن را می‌فروشد؛ زیرا تمایلی به جلسه و کارهای اداری ندارد. «ردهود» و «دوصورت» دو شخصیتی هستند که به مبارزه با بتمن می‌پردازند. به همین دلیل پیامی به بتمن و خانواده‌ی «خفاش‌ها» می‌فرستد و آن‌ها را در کوچه‌ای در شهر «گاتهام» دعوت می‌کند. به آن‌ها اعلام می‌کند که در شهر پنج بمب قرار داده است که درصورت خنثی‌کردن چهار بمب دیگر، مکان بمب آخر را فاش می‌کند. وقتی هرچهار بمب خنثی می‌شوند، ردهود به بتمن خبر می‌دهد که به غارش بیاید. در آنجا بتمن متوجه می‌شود که ردهود همان محافظ سابقش به نام «جیسون‌تاد» است. تاد وقتی حس می‌کند که بتمن دیگر با او نیست، از او جدا می‌شود و فکر می‌کند که بتمن دیگر به سراغش نیامده، درحالی‌که بتمن پیگیر او بوده است. ازاین‌رو تاد پشیمان می‌شود. دو صورت که این اتحاد را می‌بیند، به‌وسیله‌ی ربات‌هایش سعی می‌کند شهر را نابود کند، خفاش‌ها به مبارزه با ربات‌ها می‌پردازند. بتمن و جیسون هم سعی می‌کنند «چشم‌برادر» را خنثی کنند؛ اما موفق نمی‌شوند. بتمن اعتراف می‌کند که مدیر خوبی نبوده است و نباید بدون همراهی دیگران کاری انجام دهد. چشم‌برادر اعترافش را قبول می‌کند و بمب متوقف می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Matt Peters/ مت پیترز

نویسنده: Jeremy Adams/ جرمی آدامز

نام تهیه‌کننده: Jason Cosler James Krieg, Rick Morales, / ریک مُرالس، جیمز کریگ، جاسون کاسلر

نام بازیگران:

Troy Baker, Steve Blum, Zach Callison, Cam Clarke Friedle, Ralph Garman, will Jake green, Josh Keaton, Tom Kenny, Christian Lanz Scott Menville, Nolan North, André Sogliuzzo, Jason Spisak, Alyson Stoner, Tara Strong, Fred Tatasciore / رالف گارمان، ویل فریدل، جک گرین، تروی بیکر، استیو بلوم، زاچ کالیسون، کام کلارک، اندره سوگلیزو، نولان نورث، اسکات منویل، کریستین لنز، تام کنی، جوش کیاتن، جیسون اسپیساک، تارا استرانگ، الیسون استونر، فرد تاتاکر.

نام شخصیت‌ها:

بتمن: بتمن یا بروس‌وین که منجی گاتهام است و با دشمنان می‌جنگند،

رابین: پسر نوجوانی است که هوش زیادی دارد و از آن در جهت کمک به مردم شهر استفاده می‌کند،

جیسون: جیسون یا رابین قبلی که به خاطر سوء‌تفاهمی از بتمن جدا می‌شود و به فکر انتقام می‌افتد،

دوصورت: او دوصورت دارد که یکی وکیل و دیگری تبهکار است و به فکر انتقام از بتمن و نابودی شهر است،

ردهود: ردهود یا جیسون که به فکر انتقام از بتمن است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation, The LEGO Group, DC Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لگو دی سی: بتمن مسائل خانوادگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!