• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پری دردسرساز من (My Fairy Troublemake)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2279 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «پری دردسرساز من» به کارگردانی کارولین اوریگر در سال 2022 ساخته‌شده است. این فیلم محصول کشور لوکزامبورگ و آلمان و در ژانر انیمیشن و ماجراجویی است. داستان پری دردسرسازی است که به دنیای انسان‌ها سفر می‌کند و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. تلاش کردن و ناامید نشدن در راستای کشف استعدادها و توانایی‌ها از مهم‌ترین پیام‌های مهم این انیمیشن است.

 

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 79 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن داستانی شیرین و دخترانه درباره پری بامزه و کنجکاوی به نام وایولتا است که دردسرهای عجیبی را برای دوستانش می‌سازد. به دلیل شخصیت‌های دخترانه این انیمیشن، مخاطبان اصلی آن دخترها هستند. انیمیشن پری دردسرساز با آموزش نکات و پیام‌های اخلاقی مثل اهمیت دوستی و شجاعت به کودکان باعث شده تا علاوه برساختن لحظاتی جذاب برای مخاطبان خود، نکاتی برای زندگی واقعی نیز بیاموزد. این انیمیشن سعی دارد به والدین نشان دهد که تغییر محل زندگی و وارد شدن در زندگی جدید با پدر و برادر ناتنی چه قدر برای یک کودک سخت و دشوار است. والدین مکسی سعی داشتند با گفت‌وگو از مسائل و روحیات او باخبر شوند و راه‌حلی پیدا کنند. شما والدین هم به هنگام بروز مشکلات و تغییر خلقیات فرزندتان بهتر است با او گفت‌وگو کنید و اگر سن کمی دارد از او بخواهید با نقاشی حالش را به تصویر بکشد. هر چه قدر بیشتر از درون فرزندتان باخبر شوید بهتر می‌توانید به او کمک کنید.

بهتر است از زمان کودکی متوجه استعدادها و توانایی‌های فرزندتان بشوید حتی در این زمینه می‌توانید از مشاوران هم کمک بگیرید تا آینده بهتری را برای فرزندتان بسازید.

پدر و مادر مکسی دست همدیگر را می‌گرفتند و عاشق یکدیگر بودند. فرزندانتان باید متوجه یکی بودنتان حتی در تربیت هم بشوند و اگر فرزندتان مرتکب اشتباهی شد و نظر شما مخالف همسرتان بود جلوی فرزندتان اصلاً بحث نکنید و حق را به همسرتان بدهید و بعداً راجع به آن موضوع با همسرتان گفت‌وگو کنید.

ممکن است فرزندتان از شما راجع به برادرخوانده و پدرخوانده سؤالاتی بپرسد سعی کنید متناسب بافهم او توضیحات درست بدهید.

در مورد اهمیت گیاهان و درختان با فرزندتان صحبت کنید و دلیل اعتراضات مردم در انیمیشن برای حفظ گلخانه را بیان کنید. می‌توانید برای او گیاهی بخرید و مسئولیت پرورش و آب دادن را به او بسپارید با این کار مسئولیت‌پذیر می‌شود و از اهمیت گیاهان باخبر می‌شود.

خلاصه: فرزندتان را مجبور به کاری که تمایل ندارد و در آن موفق نمی‌شود نکنید باید استعدادش را کشف کنید و در آن جهت رشد دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 از فرزندتان بخواهید خلاصه آنچه را دیده بیان کند یا به تصویر بکشد.

از او بپرسید دوست دارد جای کدام‌یک از پری‌ها باشد؟پری دندان یا پری وایولتا؟

 اگر او پری بود دوست داشت چه قدرتی داشته باشد؟ با این سؤال متوجه می‌شوید بزرگ‌ترین دغدغه ذهنی فرزندتان چیست و چه چیزی بیشتر او را آزار می‌دهد.

اگر او جای وایولتا بود چه‌کار می‌کرد؟ ناراحت می‌شد؟ یا تلاش می‌کرد پری دندان خوبی شود؟می‌توانید مثال عینی از رفتاری که قبلاً نتوانسته انجام دهد و ناامید شده است بزنید و وایولتا را الگوی خوبی برای مواجه‌شدن با این موقعیت‌ها مثال بزنید.

خلاصه: با کودک خود راجع به رفتار وایولتا و رفتار درست و غلط صحبت کنید.  

داستان اثر

پری کوچکی به نام وایولتا در شهر پری‌ها زندگی می‌کند. پری‌ها وظیفه‌دارند که دندان شیری بچه‌ها را بردارند و هدیه‌ای به بچه‌ها تقدیم کنند. اما وایولتا هیچ‌وقت موفق نشد این کار را درست انجام دهد به همین دلیل همیشه در امتحان مردود می‌شد و  برای انجام مأموریت به زمین فرستاده نمی‌شد. او سودای سفر به زمین را داشت و دوست داشت در دنیای انسان‌ها قدم بگذارد. به همین دلیل هنگامی‌که یکی از پری‌ها به نام یولاندو مأموریت سفر به زمین را به عهده می‌گیرد، پنهانی پشت سر او می‌آید و جواهری که به کمر یولاندو بود را می‌دزدد و به زمین سفر می‌کند. وایولتا در خانه دختری به نام مکسی فرود می‌آید. مکسی به‌تازگی از محل زندگی‌شان که در حومه شهر بود به همراه مادرش نقل‌مکان می‌کند و در خانه جدید مستقر می‌شود. مکسی به همراه دو برادر ناتنی‌اش که بسیار لجباز هستند زندگی می‌کند. وایولتا بعد از کلی گشت و گزار در خانه آن‌ها، اتاق سمی برادرخوانده مکسی را پیدا می‌کند و وارد می‌شود اما مکسی در تخت خوابیده بود. وایولتا هرچه به دنبال دندان می‌گردد پیدا نمی‌کند و سروصدا راه می‌اندازد که منجر به بیدار شدن مکسی می‌شود. او جریان را تعریف می‌کند و از مکسی می‌خواهد که دندان سمی را برایش بیاورد تا به دنیای پری‌ها برود. او دندان را می‌آورد اما متوجه می‌شود که جواهری که به کمرش وصل شده است، شکسته است. استاد پری‌ها که متوجه می‌شود وایولتا به‌اشتباه وارد دنیای آدم‌ها شده است یولاندو را به زمین می‌فرستد تا کلیدی به او بدهد تا از طریق پورتالی که در درخت است وارد دنیای پری‌ها شود. استاد در این مدت متوجه می‌شود که وایولتا پری خاصی است که قدرت شفای گیاهان را دارد به همین دلیل هیچ‌وقت در مأموریت دندان موفق نمی‌شود. مکسی به وایولتا کمک می‌کند تا درخت را پیدا کند و از طرق پورتال وارد دنیای پری‌ها شود چون اگر در دنیای انسان‌ها می‌ماند تبدیل به گل می‌شد. طی اتفاقاتی او که تبدیل به گل شده بود دوباره تبدیل به پری می‌شود و متوجه توانایی و خاص بودنش می‌شود.

 

جزئیات اثر

کارگردان: Caroline Origer نویسنده:  Silja Clemens نام تهیه کننده: Mark Mertens نام بازیگران: Jella Haase، Alex Avenell، Lisa-Marie Koroll، Stephan Benson نام شخصیت‌ها: وایولتا:پری دردسرسازی است که همیشه مجبور است کاری کند که توانایی انجام آن را ندارد تا اینکه متوجه می‌شود قدرت شفای گیاهان را دارد. یالاندو: پری دندانی است که خودرأی و مغرور است و وایولتا را به خاطر عدم توانایی‌اش مسخره می‌کند تا اینکه متوجه می‌شود او پری کمیابی است که قدرت دیگری دارد. کشور سازنده: لوکزامبورگ، آلمان کمپانی سازنده: Fabrique d'Images، Ella Film، SERU Animation، Red Post Studio  

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فرشته تاری

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

متو دوقلوهای ۶ ساله ام چندین بار این انیمیشن رو دیدیم و عاشقش شدیم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پری دردسرساز من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!