• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن والت گوزن شگفت‌انگیز (Valt the Wonder Deer)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

432 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«والت گوزن شگفت‌انگیز» انیمیشنی سریالی در ژانر ماجراجویی و محصول سال 2017 کشور چین است. در این انیمیشن تلویزیونی، «والت» شگفت‌‌انگیز به‌عنوان یکی از نوادگان شاه گوزن، وظیفه دارد که به منظور نجات والدینش از شر فرمانروایان شرور، به پنج سرزمین سفر کند و عناصر جادویی را به دست آورد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2017 24قسمت 11دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی باید توجه داشته باشند که در این سریال، زندگی گوزنی به نمایش در آمده است که گمان می‌کرده پدر و مادرش را از دست داده، درحالی‌که پس از مدّتی متوجه می‌شود که آن‌ها زنده هستند. این داستان می‌تواند برای کودکان اضطراب‌آور باشد و ترس و نگرانی ازدست‌دادن والدین را به همراه داشته باشد. از‌این‌رو به والدین محترم توصیه می‌شود که با کودک خود در تماشای این سریال همدلی و همراهی کنند.

نکته‌ی قابل‌ذکر دیگر این است که در این انیمیشن به جادو و قدرت‌های جادویی اشاره می‌شود. والت که یک گوزن است می‌تواند با شاخ خود اشعه‌ای منتشر کند. جنگجوی تاریکی با عصایی می‌تواند دیگران را به یخ تبدیل کند و... لذا توصیه می‌شود درمورد غیرواقعی‌بودن این مسائل با فرزند خود گفت‌وگو کنید و در قالب بازی به او نشان دهید که نمی‌شود با ابزار و وسایل چنین کارهایی انجام داد.

خلاصه: درمورد جادو و نیروهای جادویی با فرزندان خود گفت‌وگو کنید و در قالب بازی به او آموزش  دهید که این مفاهیم در دنیای حقیقی وجود ندارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درمورد نیروهای سحرآمیزی که والت و پدر و مادرش داشتند و بقیه به‌دنبال به‌دست‌آوردن آن‌ها بودند صحبت کنید. درمورد مفهوم فداکاری با او صحبت کنید. از او بخواهید توضیح دهد فداکاری یعنی چه؟ در چه صورتی او حاضر به فداکاری برای دیگران است؟ نظر فرزند خود را درمورد شخصیت‌ها جویا شوید؟ از او بپرسید کدام‌یک از شخصیت‌ها برای او جذّاب بود و کدام ویزگی او باعث شده بود تا فرزند شما را مجذوب خود کند؟

خلاصه: درمورد دو مفهوم فداکاری و نیروهای جادویی با فرزندان خود گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

در این سریال، گوزنی به نام والت همراه با دوستان وفادارش، عازم سفری ماجراجویانه می‌شود تا پنج عنصر سحرآمیز را پیدا کند و با استفاده از قدرت‌های موجود در این عناصر، والدینش را از شر ارباب‌های خبیث نجات دهد.

در قسمت اول این سریال، می‌بینیم که والت به کمک دوستش کوبالت درحال تمرین برای استفاده از قدرت جادویی هستند که ناگهان یک غول ظاهر می‌شود و قصد به‌دام‌انداختن آن‌ها را دارد. والت و دوستش فرار می‌کنند. والت در تنهایی خود کمی به شاخ‌هایش فشار می‌آورد تا بتواند نیرویی از آن‌ها خارج کند که با موجودی به نام کیم رو‌‌به‌رو می‌شود.

کیم خودش را کسی معرفی می‌کند که از سرزمین پنج‌گانه آمده است و قصد کمک به والت را دارد. والت حرف‌های او را باور نمی‌کند اما کیم به او از علائم و نشانه‌هایی می‌گوید تا او باور کند که خانواده‌اش زنده‌اند و او قصد کمک به والت را دارد.

کوبالت با دیدن کیم گمان می‌کند که کیم قصد آزاررساندن به والت را دارد و به کیم سنگ پرتاب می‌کند. در همین زمان، مانگو از راه می‌رسد و قصد گرفتن والت را دارد اما کیم و کوبالت با او مبارزه می‌کنند. والت با پرتاب اشعه‌ای از شاخ‌هایش مانگو را به آبشار پرتاب می‌کند. والت و کوبالت خوشحال از شکست و نابودی مانگو هستند که کیم به آن‌ها خبر بازگشت او را می‌دهد. کیم به والت می‌گوید که با تمرین و تلاش باید خانواده و دوستانش را نجات دهد...

جزئیات اثر

کارگردان: Bob Harper

نویسنده: Michael McCafferty

تهیه کننده: Phabey Wang

بازیگران: Ogie Banks, Ben Diskin, Christopher Swindle, Matthew Mercer

شخصیت‌ها:

والت: گوزنی که خانوادگی دارای نیروهای شگفت‌انگیز هستند. شخصیت‌های سلطه‌جو پدر و مادر والت را برای بهره‌وری از قدرتشان ربوده‌اند و او با کمک دوستانش به‌دنبال نجات والدینش است.

کوبالت: دوست والت که او را در راه نجات پدر و مادرش کمک می‌کند.

کیم: غولی که از طرف پدر و مادر والت برای کمک به او آمده است. او با خوردن برگ به غولی بزرگ و با خوردن تمشک به غولی کوچک تبدیل می‌شود.

 

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده: DreamEast Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد والت گوزن شگفت‌انگیز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!