• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ملکه‌ی برفی ۲ (The Snow Queen)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1593 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«ملکه‌ی برفی 2» انیمیشنی در ژانر ماجراجویی و کمدی و محصول سال 2014 کشور روسیه است. این انیمیشن با حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی نامزد دریافت 3 جایزه شد که از این میان توانست برنده‌ی جایزه‌ی «بهترین انیمیشن سال» از جشنواره‌ی فیلم‌های مستقل پراگ شود. این انیمیشن داستان شخصیتی به نام اورم را به تصویر می‌کشد که دروغگوست و قولش را زیر پا می‌گذارد و با تکرار این عادت بد، همه‌ی دوستانش را از دست می‌دهد اما با تلاش و مبارزه با دروغگویی خود، دوباره محبوبیتش را به دست می‌آورد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2014 78 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن درباره‌ی دروغگوییِ شخصیتی به نام اورم است که تمام دوستان خود را به‌خاطر دروغ‌هایش از دست می‌دهد اما با مبارزه با این عیب خود دوستانش را نجات می‌دهد و به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. لذا والدین گرامی باید عواقب انتخاب‌ها و رفتارهای اورم را مورد توجه قرار دهند و در این مورد با فرزند خود گفت‌وگو کنند.

همچنین والدین باید توجه داشته باشند که کودکان خردسال ممکن است در تحلیل این انیمیشن دچار ابهام شوند؛ زیرا اورم در آینه با خودِ بدش روبه‌رو می‌شود که همه را به یخ تبدیل می‌کند اما ممکن است فرزند شما این مفهوم را درک نکند و اورم درون آینه را شخصیتی جداگانه در انیمیشن تصور کند و پیام اصلی این فیلم که اصلاح رفتارهای ناشایست است را درک نکند. لازم است شما توضیحات کافی و لازم را در این خصوص به فرزند خود بدهید.

از سویی دیگر، در این انیمیشن صحنه‌هایی از رقص دیده می‌شود که به صلاح‌دید خود می‌توانید با گفت‌وگو، تفاوت فرهنگ‌ها را برای فرزند خود شرح دهید.

خلاصه: درمورد مواجه‌شدن اورم با درون خودش با فرزندتان گفت‌وگو کنید تا کودکتان اورم درون آینه را شخصیتی جداگانه تصور نکند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بخواهید نظرش را درمورد این انیمیشن بیان کند. با او درمورد رفتار اورم و دروغگویی‌هایش صحبت  کنید. از او بپرسید اگر اورم در کارهایش حقیقت را بیان می‌کرد برایش بهتر بود یا دروغ‌گفتن؟ از فرزندتان بپرسید عاقبت کسی که دروغ می‌گوید چیست؟ از او بپرسید اگر جای اورم بودی راستگویی را انتخاب می‌کردی یا دروغگویی را؟ همچنین نظرش را درمورد آدم راستگو و دروغگو جویا شوید. در آخر از او بپرسید او اگر به‌جای پادشاه و مردم شهر بود آیا اورم را می‌بخشید یا او را مجازات می‌کرد؟

خلاصه: از کودک خود بخواهید داستان انیمیشن را برای شما بیان کند و پیام‌هایی را که با دیدن آن متوجه شده است را بازگو نماید.

داستان اثر

اورم مردی است که در سرزمین ترول‌ها به همراه مادربزرگش زندگی کرده و در معدن کار می‌کند. او به خودش قول داده است که دیگر دروغ نگوید. اورم متوجه می‌شود که پادشاه تصمیم دارد برای خواهرزاده‌اش همسری انتخاب کند که نیمی از ثروت پادشاه به او خواهد رسید.

او خود را به شوالیه‌ها شبیه می‌کند و وارد قصر می‌شود. در آنجا آروگ را می‌بیند که قصه‌ی رشادت‌های پدربزرگش را می‌گوید. ابتدا پادشاه آروگ را انتخاب می‌کند ولی وقتی اورم به دروغ می‌گوید که او به‌تنهایی ملکه‌ی برفی را شکست داده است نظر پادشاه به اورم جلب می‌شود و مردم نیز او را انتخاب می‌کنند.

«گردا» که درحقیقت او ملکه‌ی برفی را شکست داده بود با شنیدن صحبت‌های اورم آنجا را ترک می‌کند. ناگهان باد شمالی که خدمتکار ملکه‌ی برفی بوده است می‌وزد و و ماری‌بل، خواهرزاده‌ی پادشاه را به سرزمین برفی می‌برد. پادشاه هم شرط ازدواج با ماری‌بل را نجات او اعلام می‌کند.

اورم و آروگ برای نجات ماری‌بل به راه می‌افتند. اورم در تنهایی متوجه می‌شود که با دروغ‌هایش به پادشاه برفیِ بدجنسی تبدیل شده است. پادشاه برفی دوستان اورم را به یخ تبدیل می‌کند. اورم با گفتن حقیقت دوستانش را نجات می‌دهد و درنهایت پادشاه و مردم او را می‌بخشند.

جزئیات اثر

کارگردان: Aleksey Tsitsilin

نویسنده: Roman Nepomnyashchiy, Vladimir Nikolaev, Aleksey Tsitsilin, Aleksey Zamyslov

تهیه کننده: Timur Bekmambetov,Yuriy Moskvin

بازیگران: Ivan Okhlobystin, Anna Shurochkina, Igor Kharlamov

شخصیت‌ها:

اورم: ترولی که دروغ می‌گوید تا به خواسته‌هایش برسد اما در آخر متوجه می‌شود فقط با حقیقت و راستی است که می‌توان به هدف خود رسید.

لوتا: سموری که همیشه با اورم است و زمانی که او دروغ می‌گوید سعی می‌کند با اذیت‌کردنش او را متوجه اشتباهش کند.

ماری‌بل: خواهرزاده‌ی پادشاه که اورم با دروغ و فریب سعی دارد با او ازدواج کند اما درنهایت از کارش پشیمان شده و ماری‌بل با آروگ ازدواج می‌کند.

آروگ: یک ژنرال که برای ازدواج با ماری‌بل با اورم رقابت و مبارزه می‌کند اما سرانجام با اورم دوست می‌شود.

کشور سازنده: روسیه

کمپانی سازنده: Russian Cinema Fund, Wizart Animation

جوایز و افتخارات: انیمیشن «ملکه‌ی برفی 2» با حضور در جشنواره‌های معتبر بین المللی نامزد دریافت 3 جایزه شد که از این میان توانست برنده جایزه «بهترین انیمیشن سال» از جشنواره فیلم‌های مستقل پراگ شود.

مخاطب اثر: کودک

هشتگ: کمدی، خانوادگی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : گل محمدی

۲۸ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خوب بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ملکه‌ی برفی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!