• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7992 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی در ژانر اکشن و ماجراجویی است که در سال 2023 توسط کشور امریکا ساخته و تولیدشده است. این انیمیشن به دنبال نسخه قبلی خود در سال 2018 است. سفر در جهان چندبعدی است. مایلز سعی می‌کند واقعیت را بفهمد و تلاش خود را می‌کند تا شرایط را تغییر دهد.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2023 134دقیقه جزئیات کامل اثر
53 مناسب خانواده 30 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن در عین اینکه خشونت و ترس زیادی دارد اما بابیان دیالوگ‌هایی فضا به سمت طنز تغییر می‌کند.

مایلز اعتقاد داشت که پدر و مادرش او  را دوست ندارند از طرفی هم والدینش این حس را به نسبت به او داشتند. این حس ممکن است برای همه پدر و مادرها و فرزندان به وجود بیاید درحالی‌که این حس‌ها اصلاً وجود ندارند و زاییده تفکر خود است. بهتر است در برخورد با نوجوانان به‌جای نصیحت کردن‌های طولانی و مکرر با او دوست باشید و دنیا را از نگاه او ببینید. گاهی به او جرئت خطر کردن دهید. اگر با فرزندتان مشکلی دارید حتماً از یک مشاور کمک بگیرید.

سعی کنید فیلم‌ها و انیمیشن‌های موردعلاقه فرزندتان را با او ببینید. با او دوست شوید تا به شما اعتماد کنند و بتوانند رازهای خود را بگوید. همیشه لازم نیست نکات اخلاقی به او بگویید گاهی نشستن در کنار فرزندتان و دعوت کردن او به کافه‌ای می‌تواند رابطه شما را با فرزندتان بهتر کند.

در این انیمیشن رابطه بین مایلز و دوست‌دخترش نمایش داده می‌شود. اگر با فرزندتان دوست باشید او قطعاً اگر رابطه‌ای با جنس مخالف داشته باشد به شما می‌گوید و همین امر مانع بروز مشکلات بعدی می‌شود. سعی کنید بابیان صحبت‌هایی رابطه آن‌ها را اصلاح کنید.

خلاصه: سعی کنید با نوجوانتان دوست و صمیمی باشید تا بتواند رازهای خود را به شما بگوید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1- از فرزندتان بپرسید دوست داشت جای کدام‌یک از شخصیت‌های انیمیشن باشد. علت را از او جویا شوید. ببینید به کدام صفت شخصیت، تأکید می‌کند.

2-از فرزندتان بپرسید اگر نیروی ماورایی داشت دوست داشت چه‌کارهایی انجام دهد.

3-اگر در دنیای دیگر به‌طور موازی وجود داشت دوست داشت چه شخصیتی داشته باشد.

خلاصه: بابیان سؤالات بالا به شخصیت نوجوانان بیشتر پی می‌برید.

داستان اثر

این انیمیشن روایت اسپایدرمن‌هایی را نشان می‌دهد که باهم در یک دنیای دیگر زندگی می‌کنند و قصد دارند مردم را از خطرها نجات دهند. مایلز به‌طور اتفاقی توسط عنکبوت رادیواکتیوی تبدیل به یک اسپایدرمن می‌شود و طی اتفاقی یک انسان را که اسمش اسپت است تبدیل به موجودی می‌کند که چهره ندارد. اسپت برای انتقام تلاش می‌کند پدر مایلز را بکشد. مایلز هم تمام تلاشش را می‌کند تا مانع کشتن پدرش شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Joaquim Dos Santos،Kemp Powers،Justin K. Thompson/جواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین ک تامپسون

نویسنده: Phil Lord،Christopher Miller/فیل لرد، کریستوفر میلر

نام تهیه کننده: Avi Arad/اوی اراد

نام بازیگران: Shameik Moore،Hailee Steinfeld،Brian Tyree Henry/شامیک مور، هیلی استنفیلد، برین تیری هنری

نام شخصیت‌ها: مایلز مورالس: او شخصیتی سیاه‌پوستی است که به دلیل اصابت عنکبوت رادیواکتیوی به او، تبدیل به اسپایدرمن باقدرت های ماورایی شده است.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Sony Pictures Animation،Marvel Entertainment، Arad Productions/سونی پیکچرز انیمیشن،مارول اینترتیتمنت، اراد پروداکشن

مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیر محمد درزاده

۲۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

شاهکار به تمام معنا

بزرگسال

توسط : آرمان قندالی

۳۰ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

فیلم قشنگی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!