• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مانو، پرنده چابک (Manou the Swift)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1179 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

مانو پرنده چابک" انیمیشنی ماجراجویی محصول کشور آلمان در سال 2019 است. مانو یک بادخورک است که در یک خانواده مرغ دریایی بزرگ می‌شود. او به دلیل تفاوت‌های ذاتی با مرغان دریایی از عهده برخی کارها مانند پرواز و ماهیگیری طبق روش مرغان دریایی برنمی‌آید از این رو توسط مرغان دریایی سرزنش و طرد می‌شود. اما سرانجام با نجات دادن برادر ناتنی‌اش؛ لوک هنگام حمله موش‌ها و نجات مرغان دریایی هنگام گرفتار شدن در طوفان، توانست خودش را به آن‌ها ثابت کند و رابطه‌ای صمیمی با پایان دادن به جدال بین پرندگان ایجاد کند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نکات مثبتی که در این انیمیشن به مخاطب القا می‌شود بسیار زیاد است. از جمله، توجه به تفاوت گونه‌ها برای تربیت صحیح است که اگر به این مهم توجه نشود مصداق بازر این ضرب المثل می‌شود که: "كلاغ می‌خواست راه رفتن كبك را یاد بگیرد، راه رفتن خودش را هم فراموش كرد." اما آنچه که لازم است والدین محترم بدانند این است که در طول این انیمیشن یک رابطه عاطفی بین مانو و کلیفا ایجاد می‌شود که در این رابطه گاهی یکدیگر را می‌بوسند و این صحنه‌ها بسیار جذاب و تاثیرگذار به نمایش درآمده‌اند. لذا به والدین گرامی توصیه می‌شود که نسخه سانسور شده را برای فرزند خود تهیه کنند و یا درصورت مشاهده نسخه اصلی، این صحنه‌ها را به عنوان رفتارهای غریزی حیوانات به فرزند خود توضیح دهند. همچنین به والدین عزیز توصیه می‌شود تا درباره شخصیت کاپیتان با فرزندشان صحبت کنند و از طریق گفتگو درباره نکات منفی این شخصیت به پیام انیمیشن برسند. علاوه بر این والدین باید درباره تفاوت استعدادهای هر فرد با فرزندشان گفتگو کنند و به او توضیح دهند هر کسی باید مطابق با توانایی، شخصیت و شرایط خود استعدادهایش را پرورش دهد.

خلاصه: ایجاد یک رابطه عاطقی بین مانو و کلیفا در طول انیمیشن که منجر به بوسیدن و ابراز احساسات می‌شود از نکاتی است که باید والدین محترم به آن توجه کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید که اگر او جای مانو بود چه رفتاری از خود نشان می‌داد؟ از او بپرسید که رفتارهای کاپیتان با مانو درست بوده است یا خیر؟ با او در مورد شیوه آشنایی مانو با بادخورک‌ها گفتگو کنید. از او بپرسید که دلیل ترس مانو در ارتباط برقرار کردن با دیگران چه بوده است؟ نظر او را در مورد عواقب خودرایی کاپیتان جویا شوید.

خلاصه: با فرزند خود در مورد رفتارهای کاپیتان و عواقب رفتارش و رفتارهای مانو گفتگو کنید.

داستان اثر

 مانو یک جوجه بادخورک‌ است که پس از تولد به لانه دو مرغ دریایی می‌رود و نزد آنها بزرگ می‌شود. چند وقت بعد لوک، پسر مرغ‌های دریایی به دنیا می‌آید. کاپیتان نسبت به آموزش پرواز و ماهیگیری به بچه مرغ‌های دریایی اقدام می‌نماید ولی مانو در این آموزش‌ها ناموفق است. مدتی بعد مانو با دو بادخورک به نام پانچو و ژوزف آشنا شده و متوجه می‌شود که یک بادخورک است و پرواز به شیوه بادخورک‌ها را یاد می‌گیرد. مانو همچنین با خواهر بادخورک‌ها به نام کلیفا آشنا و به او علاقمند می‌شود. مانو پیش مرغ‌های دریایی بازمی‌گردد و پیروزی در مسابقه پرواز خود را برایشان ثابت می‌کند ولی عدم توانایی او در نگهداری از تخم‌ها باعث طرد شدن او می‌شود. مانو نزد بادخورک‌ها می‌رود. مدتی بعد لوک برای دیدن مانو به بازار می‌رود که درآنجا با حمله چند موش مواجه شده و توسط مانو و دوستان بادخورکش نجات می‌یابد. یک شب موش‌ها تعدادی از تخم‌ها را که متعلق به مرغ‌های دریایی و بادخورک‌ها بودند را می‌دزدند که مانو و دوستانش آن‌ها را نجات می‌دهند. مدتی بعد کلیفا با حس بادخورکی خود طوفان سهمگینی را پیش‌بینی می‌کند. مانو با دادن این خبر می‌خواهد مرغ‌های دریایی را از مهاجرت منصرف کند ولی کاپیتان نمی‌پذیرد و مرغ‌های دریایی مهاجرت را آغاز می‌کنند. متأسفانه آن‌ها در طول مهاجرت با طوفان برخورد می‌کنند. در این شرایط مانو با کمک بادخورک‌ها آن‌ها را نجات می‌دهند. درنهایت تلاش مانو و کمک بادخورک‌ها باعث دوستی بادخورک‌ها و مرغ‌های دریایی شده و آن‌ها به خوبی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Andrea BlockChristian Haas

نویسنده: Axel Melzener, Andrea Block

نام تهیه کننده: Andrea Block, Christian Haas

نام بازیگران: Kate Winslet, Josh Keaton, Willem Dafoe

نام شخصیت ها: مانو: پرنده‌ای از نوع بادخورک‌ها که در یک خانواده مرغ دریایی رشد کرده بود. او به دلیل تفاوت‌های ذاتی از عهده برخی از کارها مانند پرواز کردن و ماهیگیری به شیوه مرغان دریایی بر نمی‌آمد لذا از سوی آن‌ها طرد شد. او پس از آموزش پرواز توسط بادخورک‌ها توانست خودش را به دیگران ثابت کند و در حمله موش‌ها برادرش لوک را نجات دهد. کاپیتان: مرغ دریایی پدر که بسیار خود رای بود و براساس تجربه‌اش زمان پرواز به سمت جنوب را مناسب می‌دید و به راهنمایی مانو برای شروع طوفان توجه نکرد که سرانجام در طوفان گرفتار شدند. لوک: برادر ناتنی مانو که بسیار به مانو علاقه داشت. هنگامی که موش‌ها به او حمله کردند و در دریا نیز گرفتار طوفان شد، توسط مانو نجات داده شد. کلیفا: بادخورک زن که مانو به او علاقه‌مند شد. او توانست شروع طوفان را پیش بینی کند و با کمک مانو مرغان دریایی را از طوفان نجات دهد.

کشور سازنده: آلمان

کمپانی سازنده: LUXX Film

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مانو، پرنده چابک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!