• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن لوک خوش‌شانس: شهر گل آفتابگردان (Lucky Luke: daisy town )

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1062 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
  لوک خوش‌شانس یک «گاوچران غربی» است که با دالتون‌ها مبارزه می‌کند. داستان‌های لوک خوش‌شانس ابتدا به‌صورت داستان‌های مصور و نوشته‌ی «موریس دوبوار» بوده، سپس از روی این داستان‌ها چند پویانمایی ساخته ‌شده است. «لوک خوش‌شانس: شهر گل آفتابگردان» یکی از این پویانمایی‌هاست که در سال 1971 ساخته ‌شده است و ژانر ماجراجویی و کمدی دارد.
سال 1971 59 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن نکته‌ی مهمی وجود دارد و آن‌هم تعدد صحنه‌های سیگارکشیدن لوک است. لوک در مواقع مختلف مانند فکرکردن و انجام عملیات به‌وفور سیگار می‌کشد. دراین‌بین حتماً با فرزندتان صحبت کنید و به او از عواقب سیگارکشیدن و ضرری که به بدن می‌رساند، بگویید. لوک همیشه با خوش‌شانسی روبه‌رو می‌شود و پیش از آنکه دست‌به‌کاری بزند، دشمنانش کاری می‌کنند که باعث رسوایی خودشان می‌شوند. همین امر ممکن است در ذهن فرزندتان نقش ببندد که اگر انسان خوش‌شانسی نیست، پس همیشه از بقیه عقب‌تر است و امکان پیروزی و موفقیت برایش وجود ندارد. در این زمینه حتماً با او صحبت کنید و از کارتونی‌بودن این انیمیشن و واقعی‌نبودنش سخن بگویید.

در ابتدا به‌دلیل اینکه قانونی در شهر وجود نداشت، هرج‌ومرج و بی‌نظمی درون آن پدیدار شد و اهالی حضور یک نفر را برای اجرای قانون لازم ‌دانستند. حتماً درباره‌ی اهمیت قانون و از همه مهم‌تر اجرای آن، با فرزندتان صحبت کنید. از عواقب سرقت هم ‌سخن به‌میان آورید و مثال‌هایی در این زمینه بزنید.

خلاصه: درباره‌ی سیگارکشیدن لوک و مضرات آن با او صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1) خلاصه و سیر داستان را از فرزندتان بخواهید.

2) از او بخواهید پیامی را که دریافت کرده است بیان کند. با این کار متوجه می‌شوید که جهت فکری فرزندتان چیست و به چه نکاتی اشاره می‌کنید. آیا به سیگار لوک هم اشاره می‌کند یا خیر؟

3) نظرش را درباره‌ی سیگارکشیدن بپرسید. از مضراتی که به همراه دارد با او صحبت کنید.

4) درباره‌ی مفهوم شانس و خوش‌شانسی با او صحبت کنید و مثال‌هایی در این زمینه بیان کنید که نشان دهد این مفهوم وجود خارجی ندارد، بلکه استفاده‌ی به‌جا از توانایی‌ها و هوش می‌تواند باعث موفقیت شود.

خلاصه: نظر فرزندتان را درباره‌ی سیگارکشیدن لوک بپرسید.

 

داستان اثر

روزی اعضای یک کاروان حین عبور از منطقه‌ای «گل مروارید» می‌بینند و تصمیم می‌گیرند در آنجا زندگی کنند. تولد یک شهر در غرب باعث ورود «راهزنان» به این شهر می‌شود. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند از «لوک خوش‌شانس» دعوت کنند تا شهر را سامان دهد. با ورود لوک به شهر، تمام دزدان دستگیر می‌شوند. دراین‌بین «دالتون‌ها» که متوجه حضور لوک در شهر می‌شوند، تصمیم می‌گیرند وارد شهر شوند و لوک را شکست دهند. لوک و دالتون‌ها بر سر شهر باهم «دوئل» می‌کنند. لوک به‌راحتی آن‌ها را شکست می‌دهد و از شهر بیرونشان می‌کند. دالتون‌ها برای انتقام، «سرخ‌پوست‌ها» را علیه لوک تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند جنگی دراین‌بین رخ دهد. ازآنجایی‌که تعداد سرخ‌پوست‌ها بیشتر از اهالی شهر بود، لوک با ترفندی باعث سردرگمی و درنهایت شکستشان شد و مردم توانستند به‌راحتی در شهر زندگی کنند؛ اما خبر رسید که در آن‌طرف تپه «طلا» پیدا شده است، اهالی شهر سراسیمه به آنجا رفتند و همین امر باعث ویرانی شهرشان شد. لوک هم درنهایت از شهر خارج شد.

جزئیات اثر

کارگردان: René Goscinny/ رنی گسکنی

نویسنده: Morris, René Goscinny, Philippe Landrot / موریس، رنی گسکنی، فیلیپ لاندروت

نام تهیه‌کننده: Gerard Dargaud, René Goscinny, Raymond Leblanc / گراد دارگواد، رنی گسکنی، ریموند لبنانسی

نام بازیگران: Marcel Bozzuffi, Pierre Trabaud, Jacques Balutin, Jacques Jouanneau, Pierre, Tornade, Jean Berger, Roger Carel / مارکل بوزوفی، پیر ترابود، جکوز بالتین، جاکوز جوانیو، پیر ترنادی، جین برگر، روگر کارل

نام شخصیت‌ها:

لوک خوش‌شانس: مرد کابویی شجاع و نترسی که به جنگ با دشمنان ازجمله دالتون‌ها می‌رود و همیشه با خوش‌شانسی روبه‌رو می‌شود،

پرنده‌ی سرخوش: اسم اسب لوک، پرنده‌ی سرخوش است که دارای شخصیت جذاب و نمایشی است، او خصوصیات انسانی دارد و همیشه همراه لوک است،

دالتون‌ها: چهار برادر که کاملاً یک‌شکل هستند و تنها به ترتیب قدشان از کوتاه به بلند تغییر می‌کنند. آن‌ها شخصیت منفی جذابی دارند که همیشه با لوک درحال ستیز هستند، همیشه هم شکست می‌خورند.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Belvision

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لوک خوش‌شانس: شهر گل آفتابگردان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!