• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن قطار دایناسورها: جزیره‌ی ماجراجویی ( Dinosaur Train:Adventure Island)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5750 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«جزیره‌ی ماجراجویی» از سری داستان‌های «قطار دایناسورها» و محصول سال 2021 است. موضوع این انیمیشنِ موزیکال و رنگارنگ داستان سفر خانوادگی یک بچه‌دایناسور به نام «بادی» همراه با خانواده‌اش به یک جزیره‌ی رباتی برای تفریح و شادی است. آن‌ها با ورود به جزیره وارد جریانی می‌شوند که باید مدیریتش کنند. این انیمیشن مناسب سنین پایین نیز هست و کودکان می‌توانند از آن چیزهای زیادی یاد بگیرند. مفاهیمی مانند مسئولیت‌پذیری، مستقل‌شدن، تفکر و... مورد تأکید این انیمیشن است.

ژانر : خانوادگی

سال 2021 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«قطار دایناسورها: جزیره‌ی ماجراجویی» انیمیشنی خانوادگی و موزیکال محصول سال 2021 است. داستان این انیمیشن حول بچه‌دایناسوری به نام «بادی» می‌چرخد که  همراه خانواده‌اش برای تفریح به جزیره‌ی ماجراجویی می‌روند.

صاحب و مسئول این جزیره ترلس تون بدون اینکه وسایل را از قبل آزمایش کرده باشد آن را افتتاح کرده است و با وقوع زلزله و از کنترل خارج شدن ربات های غول پیکر جزیره  همه چیز بهم می خورد و بادی و خواهر برادرانش از پدر مادرشان جدا می شوند و باید راهی پیدا کنند تا همه چیز را به حالت اول برگردانند. این انیمیشن با جلوه های بصری کودکان را جذب می کند و روند داستان کند و قابل فهم است.

ممکن است کودکان پس از دیدن این فیلم از شما سوالات متعددی درمورد دایناسور ها بپرسند خوب است که اطلاعات خود را در این باره به روز کنید. در خلال داستان واژگان و جملات علمی ای به کار برده می شود که ممکن است برای کودکان کم سن و سال تر قابل فهم نباشد اما برای کودکان بزرگ تر جذاب باشد سعی کنید با زبان خودشان مفاهیمی را که متوجه نمی شوند برایشان توضیح دهید کلماتی مانند فرضیه ، هسته زمین و ... . پدر مادر بادی رفتار مناسبی با فرزندانشان دارند و در مقابل درخواست های آنها برای مستقل شدن پاسخ های مناسبی را داده و سعی می کنند زمینه را برای آنها فراهم کنند.

بادی و خواهر برادرانش در این تفریح یاد می‌گیرند چطور مسئولیت‌پذیر باشند و مسئولیت‌پذیری را به عنوان یکی از رکن‌های مستقل‌شدن مطرح می‌کنند. همچنین آن‌ها به حرف پدر و مادرشان گوش می‌کنند و به آن‌ها به‌خاطر تجربه‌هایشان اعتماد می‌کنند. هرکدام از آن‌ها با ویژگی منحصربه‌فرد خود و با استفاده از قوه‌ی تفکر و مهارت‌های خود سعی می‌کنند از پس چالش‌ها بربیایند. خوب است که درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی این بچه‌دایناسورها با کودکان خود صحبت کنید و نظر آن‌ها را بپرسید.

درمقابل آن‌ها، ترلس‌تون شخصیت بی‌مسئولیتی است که با کارهای خود دردسرهای فراوانی برای دیگران به وجود  آورد و به هشدارهای افراد آگاه هم توجه نشان نمی‌داد. البته در انتها متوجه عواقب آن شده و پشیمان می‌شود. درباره‌ی رفتارهای ترلس‌تون نیز با فرزندانتان صحبت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید.

خلاصه: مفاهیمی مانند مسئولیت‌پذیری، مستقل‌شدن، استفاده از قوه‌ی تفکر و... موضوعاتی است که در این انیمیشن به آن‌ها اشاره شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکتان بپرسید به نظرت مسئولیت‌پذیری یعنی چی؟ تو اگر جای دابی بودی چه می‌کردی؟ نظرت درمورد رفتار‌های ترلس‌تون چیه؟ تو مشکلات خودتو چجوری حل می‌کنی ؟ به نظرت با چه کسایی باید مشورت کرد و ازشون کمک خواست؟

خلاصه: مسئولیت‌پذیری یعنی چه؟

داستان اثر

«جزیره‌ی ماجراجویی» از سری داستان‌های قطار دایناسورهاست. در این داستان، «بادی»، بچه‌تی‌رکس باهوش و کنجکاو، به همراه خانواده‌اش به سمت جزیره‌ی ماجراجویی که به‌تازگی افتتاح شده است می‌رود تا به تفریح و گردش بپردازد.

مسئول و صاحب این جزیره، ترلس تون، برای آن‌ها توضیح می‌دهد که ربات‌های دایناسور این جزیره با بخار حاصل از هسته‌ی زمین کار می‌کنند اما این را عنوان نمی‌کند که قبل از پذیرش بازدیدکننده، وسایل جزیره را آزمایش نکرده است.

بادی به همراه خواهر و برادرانش، شاینی، تاینی و دان، به بازی و تفریح مشغول می‌شود. اما با وقوع زلزله همه‌چیز به هم می‌ریزد و ربات‌های دایناسور دست به رفتارهایی می‌زنند که برای آن برنامه‌ریزی نشده‌اند و درنتیجه‌ی این اتفاق، بادی و خواهر و برادرانش از پدر و مادرشان جدا می‌شوند. اما با سعی و تلاش به محل قراری که تعیین کرده بودند می‌رسند و به ترلس تون کمک می‌کنند ک دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

جزئیات اثر

نویسنده: کریج بارتلت، جوزف پاردی/ Craig Bartlett, Joseph Purdy

تهیه‌کننده: تری ایزومی، کریج بارتلت، اری هاوکینس / Izumi, Eri Hawkins Craig Bartlett, Terry

بازیگران: ایان جیمز کارلت، چنس هارستفیلد، کلییر مارگارت کارلت، لارا مر/ Ian James Corlett, Chance Hurstfield,Claire Margaret Corlett, Laura Marr

شخصیت‌ها:

آقای رئیس قطار: دایناسور نارنجی مهربانی که رئیس قطار دایناسورهاست.

ترلس تون: دایناسوری نارنجی که مسئول و سازنده‌ی جزیره‌ی ماجراجویی است.

بادی: یک بچه‌تی‌رکس بسیار کنجکاو و باهوش که با خانواده‌اش به جزیره‌ی ماجراجویی می‌رود.

شاینی تاینی و دان: خواهر برادرهای دایناسوری که همراه تی‌رکس به جزیره‌ی ماجراجویی می‌روند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Jim Henson Company Production

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : بیت الله دامنی

۲۳ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

سلام، نکته حوب این انمیشن همکاری کردن، حرف پدرو مادر گوش کردن، همفکری،

بزرگسال

توسط : 09901****22

۱۱ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

تست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قطار دایناسورها: جزیره‌ی ماجراجویی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!