• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شوی پاتریک ستاره ( the patrick star show )

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7660 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مینی‌سریال «شوی پاتریک ستاره» منتشرشده در سال 2021 و دومین سریال ساخته‌شده براساس مجموعه‌ی «باب اسفنجی شلوارمکعبی» است. در این اثر، پاتریک، دوست صمیمی باب اسفنجی، در خانه و با حمایت و همراهی خانواده‌اش مشغول تهیه‌ی یک برنامه تلویزیونی است. در این اثر، به‌صورت معمول اتفاقات غیرمنتظره و حوادثی با مایه‌های طنز رخ می‌دهد که از مصادیق خشونت به حساب می‌آید، اما حالتی غیرواقعی و فانتزی دارد. این اثر مناسب کودکان بزرگتر از 8 سال است.

ژانر : فانتزی کمدی ماجراجویی و خانوادگی

سال 2021 11 دقیقه جزئیات کامل اثر
25 مناسب خانواده 16 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 3 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ویژگی اصلی این سریال این است که پاتریک باوجود کارهای غیرمنطقی به نتایج دلخواهش دست پیدا می‌کند و همین نکته طنز ماجرا را سبب می‌شود. هر قسمت از این سریال موضوعی جداگانه دارد و کمتر وحدت محتوایی در آن دیده می‌شود.

به‌طور‌کلّی، صحنه‌های خشن و فانتزی زیادی در این اثر وجود دارد. گاهی اوقات نمایش خشونت‌ به‌صورت فانتزی درک درستی از آسیب‌های احتمالی به مخاطب کودک نمی‌دهد. چنانچه لازم می‌دانید درمورد تخیلی‌بودن برخی صحنه‌ها و مصادیق خشونت با فرزند خود گفت‌وگو کنید و مطمئن شوید آن‌ها به غیرواقعی‌بودن این صحنه‌ها پی‌ می‌برند.

زبان اثر، به‌خصوص در دوبله‌ی فارسی، ممکن است شامل لغات خلّاقانه‌ای باشد که پیشینه‌ی خاصی ندارد و تنها در تناسب با موقعیت ساخته شده است. به‌طورکلّی، جهانی که پاتریک در آن زندگی می‌کند قوانین متفاوتی با دنیای واقعی دارد، مثلاً تخت‌خواب پاتریک روی سقف است یا گاهی اوقات اشیاء زنده تصور شده‌اند و ناگهان دهان و دندان درمی‌آروند. بنابراین خوب است درمورد این قوانین با کودکان صحبت کنید.

خلاصه: خشونت‌های متعددی به‌صورت فانتزی و غیرواقعی در این اثر نمایش داده شده است که امکان تقلید را در کودکان بالا می‌برد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد برخی صحنه‌هایی که خشن هستند اما موجب رنجش کاراکترها نمی‌شود با کودکان صحبت نمایید.

 دنیای ما با دنیایی که پاتریک در آن زندگی می‌کند چه تفاوت‌هایی دارد؟ چه شباهت‌هایی می‌بینید؟

رابطه‌ی پاتریک با هریک از اعضای خانواده‌اش چگونه است؟

پاتریک و اسکوئیدینا هرکدام چه ویژگی‌های مثبتی دارند؟

خلاصه: درمورد برخی مصادیق خشونت در اثر و واقعی‌نبودن و غیرممکن‌بودن آن با فرزندان صحبت کنید.

داستان اثر

پاتریک، دوست صمیمی باب اسفنجی، میزبان یک نمایش تلویزیونی است. پاتریک ابله و خوش‌خیال با پدر و مادر و خواهرش اسکوئیدینا و پدربزرگش زندگی می‌کند و اکنون خانه‌ی آن‌ها به محل فیلم‌برداری برنامه تبدیل شده است و هرکدام از اعضای خانواده به‌شکلی طنز در شوی پاتریک ستاره دخیل هستند.

در هر قسمت، داستانی خیال‌پردازانه از ماجراجویی‌ها و چالش‌های پاتریک است و موضوعات مختلفی مانند پیداکردن غذا، انتخاب شغل، جمع‌آوری پول برای حلزون‌هایی که نمی‌توانند راه بروند و... روایت می‌شود.

پاتریک که روش خاص و عجیبی برای انجام کارهای‌ خود دارد در هر قسمت از شوی خود اتفاقات غیرمنتظره و جالبی را رقم می‌زند که تم خیالی و فانتزی دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: لوک بروکشیر، مارک چکارلی و اندرو گوودمن

بازیگران: بیل فیجرباک، دینا اسنایدر، کری سامر، جیل تالی، توماس اف. ویلسون، ابن اسلتر، کلنسی براون و راجر آلبرت بومپاس

شخصیت‌ها:

پاتریک: پاتریک ستاره‌ی دریایی ابله و ساده‌لوحی که دوست صمیمی باب اسفنجی است، درحال تهیه‌ی یک شوی تلویزیونی است.

 اسکوئیدینا: خواهر خیال‌پرداز و کوچک پاتریک که او را برای اینکه همه‌ی کارها خوب پیش برود در تهیه‌ی برنامه همراهی می‌کند.

   

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:  Nickelodeon Animation Studios، United Plankton Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۷ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 3 +

من ۱۷ سال را جزو کرد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شوی پاتریک ستاره

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!