• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شبی در موزه: خیزش دوباره کاه مونرا (Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again 2022)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

3435 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «شبی در موزه» محصول کشور آمریکا و در ژانر ماجراجویی است. در این انیمیشن نیک پسر بی‌اعتمادبه‌نفسی است که طی اتفاقی که در موزه می‌افتد، مجبور می‌شود سختی‌های زیادی را متحمل شود تا دوستانش را نجات دهد. او توانست با این کار، اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته‌اش را دوباره به دست بیاورد و تبدیل به یک قهرمان شود.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 77دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر فرزندی دارید که از همه‌چیز می‌ترسد و نمی‌تواند از حقش دفاع کند و همه به او زور می‌گویند، حتماً این انیمیشن را با او ببینید و نکات مهمش را حین تماشا به او متذکر شوید.

 به او بگویید که به عزیزانش مانند مادر و پدر، خواهر و برادرش ابراز علاقه کند و اگر نمی‌تواند دلیلش را از او جویا شوید.  به او بگویید اگر کسی او را اذیت کرد، نترسد و با شجاعت از حقش دفاع کند حتی اگر مجبور شود، کتک بخورد. به او مسئولیت‌های کوچک بدهید مانند بستن کفش‌هایش یا گذاشتن کتاب‌های موردنیاز برای رفتن به مدرسه‌اش و انجام پروژه‌هایی که مدرسه از او می‌خواهد. همه این‌ها در تکامل شخصیت او بسیار مؤثر هستند و باعث می‌شوند در بزرگسالی دچار مشکلات حادتری نشود.

حتماً با این بچه‌ها با مهربانی صحبت کنید و اگر کاری را درست انجام ندادند، سرکوب نکنید. در تنهایی و در جمع از او تعریف کنید و کارهایی را به او بسپرید که نیاز به جسارت و ریسک دارد و خود نیز عامل باشید و کارهایی انجام دهید که این شاخصه‌ها را داشته باشد و فرزندتان شما را به‌عنوان الگوی خودش ببیند.

این انیمیشن صحنه‌های ترسناکی هم دارد که گاهی با طنز آمیخته‌شده است پس  با توجه به روحیات فرزندتان و رده سنی‌اش این انیمیشن را تماشا کنید.

اگر فرزندتان تاکنون به موزه نرفته است حتماً او را به موزه ببرید تا با اشیای قدیمی آشنا شود.

خلاصه: این انیمیشن برای مخاطبانی که از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند و شجاعت انجام کارهایی را ندارند بسیار مناسب است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 از او بخواهید پیام مهمی که با تماشای آن دریافت کرده است را بیان کند.

از او بپرسید در زندگی‌اش از چه چیزهایی می‌ترسد. اگر برایش سخت است از او بخواهید بنویسد. یا ترس‌هایش را نقاشی کند.

از او بپرسید دلیل ترس‌هایش چیست. اگر نیاز بود با یک مشاوره گفت‌وگو کنید.

از او بپرسید نیک ترسو را دوست دارد یا نیک شجاع و نترس که دوستانش را نجات داد؟ کدام شخصیت از دید او بهتر هستند؟ چرا؟

از او بپرسید چرا نیک می‌ترسید؟

از فرزندتان بپرسید به چه دلیل نیک نتوانست در تیم موسیقی موردعلاقه‌اش موفق شود.

خلاصه: از فرزندتان بپرسید از چه چیزهایی می‌ترسد؟

داستان اثر

نیک دیلی، پسر لری است که به‌تازگی قرار است به‌جای پدرش نگهبان موزه در شب شود. این موزه جادویی است و اشیا و انسان‌های داخل آن، در شب جان می‌گیرند و حرکت و صحبت می‌کنند. نیک این راز را می‌دانست به همین دلیل توانست اوایل شب را به‌راحتی بگذراند اما طبق توصیه پدرش باید در زیرزمین را قفل می‌کرد. نیک از زیرزمین می‌ترسید زیرا صداهای وحشتناکی می‌آمد به همین دلیل نتوانست در را قفل کند. یکی از فراعنه که از زمان‌های گذشته در آن زیرزمین زندگی می‌کرد، به امید فتح جهان فرار می‌کند و لوح محفوظ را برمی‌دارد. نیک و دوستانش که در موزه زندگی می‌کردند به سراغش می‌روند. نیک از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برد ولی طی اتفاق این می‌تواند دوستانش را نجات دهد و لوح را از فرعون بگیرد تا دوستانش نمیرند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Matt Danner،Justin Lovell/مت دنر، جاستین لاول

نویسنده/ مترجم: Ray DeLaurentis،William Schifrin/ویلیام اسچیفرین

نام تهیه کننده: Michael Barnathan،Chris Columbus/میکاییل برناثن، کریس کولومباس

نام بازیگران: Christie Bahna،Dee Bradley Baker،Joshua Bassett،Jamie Demetriou/کریستی باهنا، دی بردلی بیکر، جوشا بست، جمیه دیمتریو

نام شخصیت‌ها: نیک دیلی: پسر ترسویی است که از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برد و نمی‌تواند به دوست‌دخترش ابراز علاقه کند یا در گروه موسیقی موردعلاقه‌اش موفق شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Production Companies،20th Century Studios،Twentieth Century Fox Animation،Fox Family Films/پروداکشن کمپنیز، 20 سنتری استودیو، توانتیث سنتری فاکس انیمیشن، فاکس فامیلی فیلمز

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شبی در موزه: خیزش دوباره کاه مونرا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!