• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سفر بزرگ۲:سفارش ویژه (big trip2:special deliversy )

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3642 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن سفر بزرگ2 محصول سال2022 و ساخت کشور روسیه است. ژانر این اثر کمدی و خانوادگی است. این انیمیشن در ادامه سفر بزرگ 1 است. یک سال از بازگشت اسکار و میک میک از یک ماجراجویی باورنکردنی می‌گذرد. حال آن‌ها پس از پیدا کردن اتفاقی یک بچه خرس گریزلی، وارد یک ماجراجویی تازه می‌شوند تا نقشه‌های شیطانی کرکس را خنثی کرده و بچه خرس را به مادر و پدرش تحویل دهند. تلاش و همدلی در این اثر به‌خوبی دیده می‌شود و مخاطب با تماشای این انیمیشن متوجه می‌شود که پایان فریب دادن و دروغ‌گویی چیزی جز نابودی نیست.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2022 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن رنگ‌های جذاب و گیرایی استفاده‌شده است و حس فرح و شادی را به فرزندتان می‌دهد. همچنین خشونت کمی دارد اما صحنه‌هایی دارد که گاهی ترسناک هستند. پس حتماً با فرزندتان این انیمیشن را ببینید و به واکنش‌هایش به موقعیت‌های ترسناک دقت کنید. اگر باعث آزار او می‌شوند او را در آغوش بگیرید و با او در رابطه با حسش صحبت کنید. سعی کنید ترس‌های  فرزندتان را بشناسید. با او در این زمینه صحبت کنید و سعی در رفع آن‌ها داشته باشید.

 درصحنه‌ای دن والچر به فرزندش مأموریت می‌دهد تا بچه خرس را به او برساند. هرچند که او در این صحنه با فرزندش بد صحبت می‌کند اما شما حتماً به فرزندتان مسئولیت‌های کوچک و بزرگ بدهید به‌خصوص اگر فرزندتان پسر است. به او قوت قلب بدهید که می‌تواند انجام دهد. و اگر موفق نشد به او از شکست و لازمه‌اش برای  پیروزی با او صحبت کنید. از مثال‌های عینی که در زندگی‌تان رخ‌داده است با او صحبت کنید. فرزندتان از همین ابتدا باید با موقعیت‌های شکست و پیروزی روبرو شود تا در آینده بتواند در این مواقع بهترین تصمیم را بگیرد.

در این انیمیشن بچه خرس گم می‌شود، حتماً به فرزندتان کارهای لازم و ضروری در این مواقع را یادآوری کنید. حین تماشای این صحنه به فرزندتان آرامش بدهید و متذکر شوید که در این مواقع آرامش خود را حفظ کند و اطمینان خاطر دهید که در صورت گم‌شدن حتماً به سراغش می‌آیید تا نترسد.

درصحنه‌ای پاندا و لک‌لک تصمیم می‌گیرند بدون میک میک بچه خرس را به پدر و مادرش برگردانند به همین دلیل شبانه و پنهانی از خانه خارج می‌شوند. در این صحنه حتماً نظر فرزندتان را جویا شوید. به او بگویید دلیل این کار چیست.اگر آن‌ها به‌تنهایی این سفر را می‌رفتند آیا می‌توانستند موفق شوند یا دسته‌جمعی بهتر بود؟ سعی کنید او را متقاعد کنید که کارهای پنهانی پشیمانی به بار می‌آورند.

در سکانسی بچه پاندا در خواب می‌بیند که پدر و مادرش از او تعریف می‌کنند و او را بهترین پسر معرفی می‌کنند. اگر تاکنون از فرزندتان تعریف نکرده‌اید،بدانید که ضربه بزرگی به او وارد خواهید کرد. سعی کنید از او در حد متعارف تعریف کنید و از توانایی‌ها و استعدادهایش صحبت کنید . به‌خصوص اگر فرزندتان اعتمادبه‌نفس کمی دارد حتماً این کار را انجام دهید. حتی در جمع از او تعریف کنید و هیچ‌وقت نقاط ضعفش را بازگو نکنید تا تحقیر نشود.

خلاصه: این انیمیشن حاوی مفاهیم اخلاقی خوبی است که لازم است با فرزندتان در این موارد صحبت کنید و نظرش را جویا شوید تا بتواند در آینده شهروند مفیدی در جامعه‌اش باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید خلاصه آنچه را که دیده بیان کند. با این کار قوه تخیل وبیانش تقویت می‌شود.

از او بخواهید پیام مهمی که با تماشای آن دریافت کرده است را بیان کند.

از فرزندتان بپرسید چرا دن والچر در میدان رقابت ناموفق شد؟ مگر تلاش کردن برای هدف خوب نیست؟

از فرزندتان بپرسید دلیل موفق شدن خرس گیریزلی چه بود؟

از او بپرسید تاکنون هدفی داشته است که برایش تلاش کرده باشد؟ آیا موفق بوده یا ناموفق؟

از فرزندتان بخواهید حس اش را در مورد گم‌شدن بچه خرس بیان کنید.

از او بخواهید ترس‌هایش را به شما بگوید و دراین‌باره با او صحبت کنید.

با فرزندتان در رابطه با تلاش و ناامید نشدن صحبت کنید و از او بخواهید هدفی تعیین کند و برایش تلاش کند و نتیجه رو اعلام کند.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید هدفی در نظر بگیرد و برای آن تلاش کند.

داستان اثر

میک میک به‌عنوان شاهد در مراسم مناظره ریاست جمهوری بین مری گیریزلی و دن والچر به امریکا دعوت می‌شود. گریزلی برای اینکه پیروز میدان شود نیاز دارد تا بچه گم‌شده‌اش را تا زمان وقت تعیین‌شده به میدان بیاورد وگرنه دن والچر برنده این رقابت می‌شود. میک میک هنگام حرکت به سمت آمریکا، لک‌لک پستچی را می‌بیند که بچه خرسی را که متعلق به خرس گریزلی بود، به‌اشتباه به خانه او آورده است. میک میک تصمیم می‌گیرد با اسکار او را به پدر و مادرش برگرداند. در این راه سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند زیرا کرکس برای اینکه گریزلی در مناظره تأیید صلاحیت نشود هر کاری انجام می‌دهد. اما اسکار باهوش و ذکاوتی که در طول مسیر به خرج داد توانست بچه خرس را به پدر و مادرش برساند و حیوانات را از نیرنگ دن والچر باخبر کرد. بدین ترتیب گیریزلی برنده میدان شد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Natalya Nilova،Vasiliy Rovenskiy/واسیلی رونسکی، ناتالیا نیلوا

نویسنده/ مترجم: Vasiliy Rovenskiy،Pavel Vinogradov/پاول رینوگرادو، واسیلی رونسکی

نام تهیه کننده: Juraj Barabas،Roman Borisevich،Vasiliy Rovenskiy/واسیلی رونسکی، رومان بروسویچ، جوراج باراباس

نام بازیگران: Daniel Medvedev،Bernard Jacobsen،Stephen Thomas Ochsner،Liza Klimova،Kate Lann/دانیل مدودو، برنارد جاکوبسن، استیفن توماس اچسنر،لیزا کلیموا، کیت لن

نام شخصیت‌ها: میک میک: خرس بداخلاقی است که طی اتفاقی راهی کشور آمریکا می‌شود و با کمک دوستش اسکار موفق می‌شود مأموریتش را به‌خوبی به پایان برساند. اسکار: خرگوش مهربان و باهوشی است که سعی می‌کند موانع و مشکلات را از سر راه خود و دوستانش بردارد و دوستی‌اش را به میک میک ثابت کند. مری گیریزلی: خرسی است که به‌عنوان کاندید ریاست جمهوری انتخاب می‌شود. او برای تأیید صلاحیت نیاز دارد تا بچه گم‌شده‌اش را تا پایان وقت تعیین‌شده، پیدا کند. دن والچر: کرکس دروغ‌گو و بدذاتی است که برای ریاست جمهوری کاندید می‌شود و هر کار غیراخلاقی انجام می‌دهد تا پیروز این میدان شود.

کشور سازنده: روسیه

کمپانی سازنده: Licensing Brands،Luminescence،Plan 9/پلن9،لومینسنس، لیسنسینگ برندز

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سفر بزرگ۲:سفارش ویژه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!