• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زندگی جدید امپراطور (The Emperor s New Groove)

author-img

توسط : ریحانه دماوندی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

9364 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «زندگی جدید امپراطور» محصول سال 2001 است. داستان این فیلم درباره ی ماجراجویی  امپراطور جوانی به نام کوزکو است که توسط مشاورش، ایزما، تبدیل به شتر شده و از قصر دور می‌شود و سعی می‌کند با کمک پاشا، روستاییِ خوش‌قلب، به قصر برگردد. این اثر طنز به کودک شما می‌آموزد که چقدر دوستی و ارتباط صحیح با دیگران برای زندگی خوب مهم است. ضرب‌آهنگ فیلم تقریباً تند است و می‌توانید آن را با کودکان بالای 8 سال خود تماشا کنید.

ژانر : کمدی

سال 2001 78 دقیقه جزئیات کامل اثر
23 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

زندگی جدید امپراطور کوزکو محصول سال 2001 است و یک انیمیشن ماجراجویی و طنز است که می توانید در کنار فرزندانتان آن را مشاهده کنید. این انیمیشن توانسته اسکار بهترین موسیقی متن را در سال 2001 ببرد. داستان آن درباره ی کوزکوی جوان است که امپراطور یک اقلیم می باشد اما فردی به شدت خودخواه و خودشیفته است و به چیز جز خواسته های خود توجه نمی کند تا اینکه ایزما مشاور پیر و حیله گر خود را اخراج می کند و ایزما سعی می کند او را مسموم کرده بکشد اما دستیار او کرانک معجون را اشتباهی به او می دهد و او تبدیل به شتر شده و طی جریاناتی سر از خانه پاشا در می آورد ادامه داستان تلاش این دو نفر برای برگشتن به قصر است . این انیمیشن خیلی خوب توانسته با زبانی طنز و ساده تاثیر و اهمیت دوستی و ارتباط صحیح با دیگران را نشان بدهد. کوزکوی خودخواه در نتیجه هم نشینی با پاشای مهربان و خوش قلب کم کم تغییر می کند می توانید با فرزندانتان درباره ی روند تغییر کوزکو صحبت کنید . کرانک دستیار ایزما هم شخصیتی خاکستری دارد او گاهی به دستورات ایزما گوش می دهد گاهی هم آن را خلاف وجدان می داند در روند فیبم شاهد درگیری ها و گفت و گوی کرانک با فرشته های شانه ی چپ و راستش هستید و در نهایت کرانک کاری را که درست است انجام می دهد . همسر پاشا هم شخصیتی تاثیر گذار است ولی آنطور که باید به آن پرداخته نشده است او زنی زیرک و حمایت گر است خوب است که درباره ی شخصیت او و تاثیرش در روند داستان با فرزندانتان صحبت کنید. این اثر در ابتدا و انتها صحنه های رقص و آواز دارد و همچنین در چندین صحنه پاشا و همسرش همدیگر را می بوسند اگر نسبت به این نکات حساسیت دارید نسخه پالایش شده آن را مشاهده کنید .

خلاصه: انیمیشنی که اهمیت دوستی و ارتباط با دیگران را نشان می دهد به دلیل وجود برخی ناهنجار یها مانند صحنه ی بوسه میان پاشا و همسرش و رقص و آواز ، بهتر است نسخه پالایش شده آن را مشاهده کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت دوست خوب چه دوستیه؟ به نظرت چقدر مهمه که ما با دیگران مهربون باشیم؟ نظرت درمورد رفتارهای کوزکو چیه؟ نظرت درمورد تصمیمات کرانک چیه؟

خلاصه: به نظرت دوست خوب چه دوستیه؟

داستان اثر

  زندگی جدید امپراطور داستان کوزکوی جوان و خودخواهی است که امپراطور یک کشور است . داستان این انیمشن از جایی شروع می شود که او مشاور خود ایزما که زنی پیر و حیله گر بود را اخراج می کند و ایزما برای به دست گرفتن قدرت سعی می کند او را مسموم کرده و بکشد اما دستیار ایزما کرانک معجون اشتباهی را به او می دهد و کوزکو به جای اینکه بمیرد تبدیل به یک شتر می شود. کرانک به دستور ایزما سعی می کند از دست کوزکو خلاص شود اما تردید می کند و طی اتفاقی کوزکو درون گاری روستایی خوش قلبی به نام پاشا میوفتد . پاشا کوزکو را پیدا می کند و پس از جنگ و دعوای بسیار تصمیم میگیرد او را به قصر بازگرداند و در عوض کوزکو خانه ی او را خراب نکند. در راه جریانات زیادی برای آنها اتفاق میوفتد و کوزکو که پاشا را مقصر شتر شدنش می دانست متوجه میشود ایزما این کار را با او کرده و با همکاری پاشا به قصر برمیگردد تا در آزمایشگاه ایزما دوباره تبدیل به انسان شود . بین ایزما و پاشا و کوزکو درگیری پیش می آید و در نهایت کوزکو به انسان تبدیل شده و ایزما تبدیل به گربه می شود و درنهایت کوزکوی خودخواه تبدیل به فردی مهربان می شود.

جزئیات اثر

کارگردان: مارک دیندال/ Mark Dindal

نویسنده: دیوید رینولدز/ David Reynolds

نام تهیه کننده: رندی فالمر/ Randy Fullmer

نام بازیگران: دیوید اسپید، جان گودمن، ارتا کید، پاتریک واربرتون/ David Spade, John Goodman, Eartha Mae Kitt, Patrick Warburton

نام شخصیت ها: کوزکو: امپراطور جوان و خودخواهی که توسط مشاورش تبدیل به شتر می شود .

پاشا: روستایی خوش قلبی که به کوزکو کمک می کند به قصر برگردد.

ایزما: مشاور پیر امپراطور که قصد از بین بردن کوزکو را دارد.

کرانک: دستیار ایزما که شخصیت مایل به خوبی دارد .

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney pictures  

جوایز و افتخارات: اسکار بهترین موسیقی متن سال 2001

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زندگی جدید امپراطور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!