• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بسپارش به هیلی (Hailey's on It!)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3326 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال بسپارش به هیلی به کارگردانی هاوی پارکینز در سال 2023 ساخته‌شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن و ماجراجویی می‌باشد. در حال حاضر یک‌فصل 6 قسمتِ ساخته و تولیدشده است. هیلی برای نجات دنیا بر ترس‌هایش غلبه می‌کند. مفاهیمی مثل مهربانی و کمک به یکدیگر و تلاش برای رهایی از ترس‌ها از مهم‌ترین پیام‌های این انیمیشن است.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2023/1402 6 قسمت 22 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن برای سنین نوجوان بسیار مناسب است. گاهی نوجوانان نسبت به آینده خود بی‌تفاوت هستند و بی‌هدف زندگی می‌کنند. تماشای این محصول می‌تواند به آن‌ها انگیزه‌ای دوباره دهد که اقدام به کارهایی کنند که تاکنون انجام نداده‌اند یا می‌ترسند انجام دهند. آن‌ها متوجه می‌شوند که گاهی یک کار به‌ظاهر ساده آن‌ها، چه تأثیر شگفتی در آینده خود و دنیا خواهد داشت. سعی کنید شما هم به کمک نوجوانتان فهرستی از کارهایی که درگذشته دوست داشته است انجام دهد یا در حال حاضر دوست دارد اما جرئت انجام آن‌ها را ندارد تهیه کنید و با کمک هم آن‌ها را انجام دهید. این کار هم رابطه شما با نوجوانتان را بهتر کرده و باعث ایجاد صمیمیت می‌شود هم اینکه باعث به وجود آمدن اعتمادبه‌نفس در او می‌شود تا کارهای بزرگ‌تری انجام دهد و به شخصیت مستقلی تبدیل شود. سعی کنید حرف‌ها و دردل های نوجوانتان را بشنوید و فقط به‌عنوان یک نصیحت کننده با او صحبت نکنید. گاهی اجازه دهید که فقط شنونده خوبی باشید. اگر فرزندتان با جنس مخالف در ارتباط است بهتر است روابط آن‌ها را کنترل کنید و در برخورد با فرزندتان جوری برخورد کنید تا او همه حرف‌هایش را به شما بزند و مخفی‌کاری نکند.

خلاصه: سعی کنید با فرزندتان صمیمی‌شوید تا او به شما اعتماد کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از نوجوانتان بپرسید از چه چیزهایی می‌ترسد.

از او علت ترسش را بپرسید و ریشه‌یابی کنید و در صورت نیاز از مشاور کمک بگیرید.

از او بپرسید آیا دوستی مانند اسکات دارد که در مواقع ضروری به او کمک کند. اگر او دوست صمیمی ندارد باید ریشه‌یابی کنید .

از او بخواهید ترس را نقاشی کند. گاهی فرزندتان با المان‌هایی که در نقاشی به کار می‌برد متوجه علت ترس در ناخودآگاه ذهنش می‌شوید.

از او بپرسید آیا شخصیت هیلی را دوست دارد؟ اگر هیلی می‌ترسید و کارهای بزرگی انجام نمی‌داد چه اتفاقی می‌افتاد.آیا ترس همیشه خوب است؟

از او بپرسید چه راهکاری برای مقابله با ترس دارد. ترس‌های خود را به‌عنوان یک والد برای او تعریف کنید و از او راهکار بخواهید. اغلب فرزندتان راهکارهایی می‌دهد که خودش به آن‌ها نیاز دارد.

خلاصه: با فرزندتان در رابطه با ترس‌هایش صحبت کنید تا راه‌حلی پیدا کنید.

داستان اثر

هیلی دختر نوجوانی است که در دفتری لیست کارهایی که دوست دارد انجام دهد اما می‌ترسد را می‌نویسد. در سال نوی میلادی متوجه می‌شود که باید این لیست را امسال انجام دهد وگرنه آینده دنیا به خطر می‌افتد. او به خاطر نجات دنیا بر ترسش غلبه می‌کند و همه موارد را به‌نوبت انجام می‌دهد. مثلاً در لیست کارهایش سوارشدن همه وسایل شهربازی بود. او بر ترسش غلبه می‌کند و همه بازی‌های شهربازی را انجام می‌دهد. درصحنه‌ای یک‌بار وسایل بازی خراب می‌شود اما او به ترسش غلبه می‌کند و همه را نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Howy Parkins/هلوی پارکینز نویسنده/ مترجم: Marty Donovan،Nick Stanton/مارتی دونوان، نیک استانتون نام تهیه کننده: Wade Wisinski/واد ویسینسکی نام بازیگران: Cravalho،Manny Jacinto،Gary Anthony Williams،Amanda Leighton/اولی کراوالهو، مانی جاکینتو، گری انتونی ویلیامز، اماندا لیتون نام شخصیت‌ها: هیلی بنکز: دختر نوجوانی است که بسیار مهربان ولی ترسو است که به خاطر نجات دنیا تصمیم می‌گیرد بر ترسش‌هایش غلبه کند.اسکات: پسری است که با هیلی دوست است و به او در همه مراحل کمک می‌کند تا بتواند دنیا را نجات دهد. کشور سازنده: امریکا کمپانی سازنده: 37 Monkeys،Disney Branded Television، مخاطب اثر: نوجوانان هشتک: #انیمیشن #کمدی #ماجراجویی #ترس دیالوگ:بعضیا می گن یک احمق از هیچی نمی‌ترسه ولی یک قهرمان با ترسش‌هاش روبه‌رو می‌شه. هر کاری که ارزش انجام شدن رو داره، ارزشش رو داره درست انجام بشه. حتی اگه پیروز نشیم باز باید برای عدالت تلاش کنیم.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بسپارش به هیلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!