• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی و دریاچه‌ی قو (Barbie Of Swan Lake)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5186 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «باربی و دریاچه‌ی قو» در سال 2003 در کشور آمریکا ساخته و تولید شده است. موضوع داستان در رابطه با دختری است که طی اتفاقی تبدیل به قو می‌شود و به‌دنبال شکستن این طلسم جنگل را از دست دشمنان نجات می دهد. پی بردن به توانایی ها و استعداد ها و فرجام بد کینه توزی و خودخواهی از پیامهای مهم این انیمیشن محسوب می شود.

ژانر : فانتزی

سال 2003 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

دراین سبک انیمیشن ها، نقش اول داستان دختری است با اندام و چهره زیبا که هیچ نقصی در آن وجود ندارد. اصولا مهربان هستند و به جنگ با پلیدی ها و دشمنان می روند. مخاطب کودک به ویژه دختر به شدت تحت تاثیر این ظواهر قرار می گیرد و او را الگوی خود قرار می دهد. به خصوص اگر نقصی در ظاهرش داشته باشد هیچ گاه نمی تواند این واقعیت را بپذیرد و سعی در رفع آن می کند. این فکر حتی می تواند او را تا جوانی اذیت کند به گونه ای که دست به عمل های زیبایی می زند بی آنکه بداند این فکر از کجا ریشه دوانده است. او زیبایی را صرفا در ظاهر می داند و توجهی به اصلاح رفتار و افکار خود نمی کند و همین امر باعث رواج طلاق در جامعه می شود. البته این امر صرفا به دختران ختم نمی شود و پسران هم از این قاعده مستثنا نیستند. پس شما والدین باید در انتخاب نوع محصول اهتمام بیش تری داشته باشید تا کودکتان دچار ضعف روحی نشود وخود را همان گونه که هست بپذیرد. به همین دلیل امکان تقلید حرف ها و رفتارها و رقص ها و روابط بین فردی و خصوصیات ظاهری زیاد است. سعی کنید بیش تر در مورد پیام های مثبت این انیمیشن با او به گفت و گو بنشینید و نکات رفتاری مثبت مانند مهربان بودن، حسادت نداشتن و... را به او متذکر شوید. سعی کنید از انیمیشن هایی استفاده کنید که شخصیت اول داستان چهره زیبا و بی نقصی نداشته باشد مانند انیمیشن "رایا و آخرین اژدها" .

خلاصه: لازم است والدین در انتخاب این سبک از انیمیشن ها که نقش اول داستان دختری لاغر با چهره ای زیبا و بی نقص است توجه لازمی را به خرج دهند زیرا این امر باعث بروز مشکلات زیادی در ناخودآگاه فرزندشان می شود که گاه جبران ناپذیر است. سعی شود به پیام های مهم و مثبت انیمیشن اشاره شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ممکن است فرزندتان از شما در مورد واقعی بودن یا نبودن این انیمیشن سوال کند. یا ممکن است در ذهنش تصور کند که حیوانات، همان انسان ها هستند و تغییر شکل داده اند. حتما با او در این زمینه صحبت کنید و از غیر واقعی بودن و تخیلی بودن کاراکترهای آن صحبت کنید. ممکن است برای خردسالان تصور غیر واقعی بودن انیمیشن ها کمی سخت و دشوار باشد. می توانید برای او مثال  ساده ای بزنید که که هیچ کس حتی خودش هم نمی تواند تبدیل به حیوان شود. پس همان طور که خود نمی تواند تبدیل به حیوان شود کس دیگری هم توانایی انجام این کار را ندارد.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید خلاصه داستان را برایتان تعریف کند و نکاتی که از آن یاد گرفته است را بازگو کند. با این پرسش به افکار و توجهات فرزندتان پی  می برید.

داستان اثر

اودیل که دختر یک نانوای ساده بوده، همیشه در آرزوی یک زندگی خوب بوده است. او اکنون در یک دهکده بسیار زیبا در کنار یک جنگل سرسبز زندگی می کند. روزی از روزها اودیل متوجه حضور یک اسب تک شاخ در حاشیه جنگل می شود و با تعجب به تعقیب این موجود می پردازد. او متوجه ملکه ای می شود که سردسته جنگل است. در گذشته عموی ملکه به جای پسرش او را به عنوان سردسته جنگل انتخاب می کند. همین امر باعث کینه توزی پسرعمویش رادبرت می شود و سعی می کند تا جنگل را تصاحب کند. او از اودیل می خواهد که به او کمک کند تا جنگل را به شکل اولش دربیاورد. ناگهان رادبرت به همراه دخترش با شمایل حیوان ظاهر می شوند و اودیل را تبدیل به قو می کنند. در این حین شاهزاده به دستور مادرش قرار است در جشنی همسر خود را انتخاب کند. ملکه، اودیل را دوباره تبدیل به انسان می کند ولی این سحرتا زمان گرگ و میش خورشید باقی می ماند و او دوباره تبدیل به قو می شد. به همین دلیل  اودیل به دنبال طلسم گشت. در کتاب قانون امده است که تنها عشق واقعی می تواند باعث شود تا کریستال به درستی عمل کند و او برای همیشه تبدیل به انسان شود. شاهزاده دنیل طی اتفاقی اودیل را می بیند و از او خوشش می آید. به همین دلیل او را به جشن فردا دعوت می کند اما رادبرت که جادوگر بود با ترفندی دخترش را به جای اودیل جا می زد تا مالک جنگل شود. ملکه به همراه ندیمه هایش به کمک او می آیند و شاهزاده با رادبرت مقابله می کند و در نهایت او را شکست می دهد و با اودیل ازدواج می کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Owen Hurley/اون هرلی

نویسنده: Ruth Handler،Elana Lesser،Cliff Ruby/راث هندلر، النا لیسر، کلیف رابی

نام تهیه‌کننده: Jesyca C. Durchin،Jennifer Twiner ،McCarron/جسیکا سی. دورچین، جنیفر تویینر، ام سی کارون

نام بازیگران: Kelly Sheridan،Mark Hildreth،Kelsey Grammer،Maggie Wheeler،Venus Terzo،Kathleen Barr /کلی شریدان، مارک هیلدرث، کلسی گرامر،ماجی ویلر، ونوس ترزو، کثلین بار

نام شخصیت‌ها: اودیل: دختری زیبا و مهربان است که به پدرش در نانوایی کمک می کند. او طی اتفاقی متوجه شجاعت و توانایی هایش می شود و جنگل را نجات می دهد.رادبرت:پسرعموی ملکه جنگل است که از او کینه و نفرت در دل دارد به همین دلیل تمام سعی و تلاش خود را می کند تا خود حاکم بر جنگل شود. دنیل: شاهزاده شهر است که علاقه به ماجراجویی دارد. او طی اتفاقی با اودیل آشنا می شود و به او کمک می کند تا جنگل را نجات دهدو در نهایت با او ازدواج می کند.

کشور سازنده:امریکا

کمپانی سازنده: Family Home Entertainment (FHE)،Mainframe Entertainment،Mattel/فمیلی هوم اینترتیتمنت، منیفرام اینترتیتمنت، متل

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی و دریاچه‌ی قو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!