• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ایلیا جستجوی قهرمان

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

8017 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

آرش، یک گیمر معروف است که ناخواسته وارد یک بازی خطرناک می‌شود که در آن تحریف تاریخ رخ داده است. این محصول به کارگردانی و نویسندگی سید علی موسوی نژاد در فروردین 1403 به سینماهای ایران راه پیدا کرده است. این فیلم که مناسب رده‌سنی نوجوان است، خشونت، ترس و ناهنجاری پایینی دارد و می‌تواند مرور خوبی بر واقعه‌ی تاریخی فتح خیبر به دست مسلمانان داشته باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 1403 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

داستان این فیلم درباره‌ی یک پسر گیمر است. عمده‌ی محتوای این اثر بر اساس اصطلاحات دنیای بازی پیش می‌رود. پس بهتر است مخاطب اثر به سنی رسیده باشد که از این مفاهیم سر در بیاورد و برای او جالب باشد. عمده‌ی پیام‌های مثبتی که این محصول سعی دارد بگوید درباره‌ی اهمیت دشمن‌شناسی و تحریف تاریخ است که برای نوجوانان بالای 9 سال مناسب است.

نقش ما چیست؟ درباره‌ی اهمیت خواندن تاریخ کشور و دین با فرزندتان گفت‌وگو کنید. از او بخواهید برایتان توضیح دهد که چرا آرش به دنبال حقیقت بود؟ حارث و مرحب چه کسانی هستند؟ به فرزندتان از پیشینه‌ی تاریخ مسلمانان و یهودیان بگویید. برای او توضیح دهید که فرزندان یهودیان در حال حاضر اسرائیلی‌هایی هستند که بیشترین جرم و جنایت را در جهان انجام داده و می‌دهند. شما می توانید برای آشنایی با اصطلاحات دنیای بازی به مقاله ی اصطلاحات گیمری و فرزندان - 60 اصطلاح مهم دنیای بازی که والدین باید بدانند در سایت کدومو مراجعه کنید.

داستان اثر

شخصیت ها: آرش: یک پسر نوجوان است که بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند است. او ناخواسته در دل یک بازی بین‌المللی خطرناک می‌افتد که درس‌های مهمی به او می‌دهد. علی: پدر آرش و معلم مدرسه است. او سعی دارد به پسرش آگاهی بدهد تا به دام دشمن نیفتد. سارا: خواهر کوچکتر آرش است او ذهنی خلاق و باهوش دارد که به داد آرش می‌رسد. داستان اثر:

آرش، پسر نوجوانی و گیمر معروف شهر است که در بازی‌های استریم بین‌المللی شکست نمی‌خورد. یک روز او به یک بازی معروف جهانی دعوت می‌شود تا به همراه دوستانش از کشورهای مختلف، برای بردن جایزه‌ی بازی تلاش کند. آرش پس از شروع بازی متوجه می‌شود این یک بازی معمولی نیست و در واقع در آن تحریف تاریخ رخ داده است. پدر آرش که یک معلم آگاه و باسواد است سعی می‌کند به او هشدار دهد اما نمی‌تواند. آرش توسط اسرائیلی‌ها به یک بازی راه پیدا کرده است که در آن واقعه‌ی خیبر را جور دیگری شرح داده‌اند. در میان بازی آرش گروگان گرفته می‌شود و سعی می‌کنند او را مجبور کنند بازی را به نفع اسرائیلی‌ها به پایان برساند. در نهایت آرش به همراه دایی خود که یک هکر ماهر است، روند بازی را تغییر می‌دهند و داستان خیبر را همانگونه که رخ داده بود برای مردم دنیا بازگو می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: سید علی موسوی‌نژاد نویسنده: سید علی موسوی‌نژاد تهیه‌کننده: سید علی موسوی‌نژاد بازیگران: علی زکریایی / بهاره نوحیان / حامد عزیزی کشور سازنده: ایران شرکت سازنده:حوزه هنری مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی فرهمند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : علی فرهمند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : صص خخ

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 10 +

ارزش ديدن را داشت. يه مقدار قسمت هاي ترسش را كمتر مي كرد ، بهتر بود. و چند واژه نامناسبش رو كه براي دشنام بكار گرفته بودند.

بزرگسال

توسط : فاطمه رضایی

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 12 +

عالی بود داستان فیلم خسته کننده نبود شاد بود

بزرگسال

توسط : فاطمه رضایی

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

عالی بود داستان فیلم و دوست دلشتم ایرانی و مذهبی و شاد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ایلیا جستجوی قهرمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!