• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دنیای شگفت انگیز (Wonderful World)

author-img

توسط : سحر صادق ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

4939 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

روایت زندگی نویسنده ای معروف به نام اون سو هیون است که پس از از دست دادن پسر خردسالش با حادثه ای ناگوار و مجازات نشدن مجرم توسط قانون زندگی اش از هم می‌پاشد .در بخشی از این مسیر نیز کوان سون یول با ماجراهای سو هیون گره می خورد.حال سو هیون بدون برنامه ریزی از قبل، خود دست بکار می شود و با به قتل رساندن قاتل پسرش دوران سخت دیگری را آغاز می کند که در این بین رازهای زیادی برملا می شود. این اثر به دلیل فضای دردناک و پیچیده و ناهنجاری بالایی که دارد به افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : درام معمایی

سال 2024 14 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 17 سال؟

دنیایی که سریال درحال ترسیم آن است چرخه ای مخرب از انتقام است که فضای دلهره آور و پیچیده ای را برای مخاطب خود به ارمغان می آورد.علاوه بر آن به دلیل میزان ناهنجاری و خشونت قابل توجه اثر به افراد زیر 17 سال توصیه نمی شود.

نقش ما چیست؟

اولین قدم مطالعه بخش های بررسی شده بالا برای تسلط به فضا و نکات کلیدی معیارهای مطرح در اثر است. در کنار آن به دلیل پرداختن اثر به مفهوم از دست دادن در سراسر سریال می توان به عنوان قدمی برای افزایش آگاهی از این دسته مسائل در گفت و گو های خود زمانی را برای این موضوع اختصاص دهید. از جمله چگونگی و چیستی سوگ و سوگواری ، اینکه افراد چگونه و به چه شیوه های برای از دست دادن کسی درد می کشند. یکی دیگر از مفاهیم پررنگ در اثر اشاره به اشتباهات افراد است. انسان برای انتخاب مسیر مطلوب خود در زندگی باید به اشتباهات خود نیز توجه کنند . آنها برای پذیرش این اشتباهات باید درباره پیامدهای ناخوشایند اعمالشان فکر کنند . به همین دلیل مطلوب است اگر به بهانه تماشای این اثر گفت و گویی درباره این موضوع ترتیب دهیم و سعی کنیم در آن به خود این فرصت را دهیم تا درباره چگونگی روبرویی با اشتباهات خود و پشیمانی و جبران آن از طریق انجام اعمال مطلوب دیگر باشیم.

بیشتر بدانید....

حضور چا اون وو به عنوان یکی از بازیگران اصلی یکی از دلایلی است که مخاطبینی را ترغیب به تماشای این اثر می کند علاوه بر آن نگاه سریال ، نگاهی نبستا تاریک محسوب می شود اما اگر تصمیم به تماشای آن گرفتید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که علیرغم فضای دلهرآور داستان ، برخی واقعیت های تلخی که به آن اشاره می شود به دقت و نگاهی جزئی نگرانه به عنوان مخاطب آگاه محصول رسانه ای نیاز دارد. تقویت توانایی پذیرش اشتباهات و معذرت خواهی از مفاهیم مهمی است که هرچه آن را در زندگی پررنگ تر در نظر بگیریم ، نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت. این اثر درحال برجسته سازی این مفهوم و عواقب درنظر نگرفتن آن در داستان اثر خود است. بنابراین امید است که به این مساله در حین تماشا ویا پس از تماشای اثر پرداخته شود.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

اون سو هیون : زنی مهربان و خوش قلب که در کنار رسیدگی به خانواده سه نفره اش مشغول به نویسندگی و استادی در دانشگاه است. او شدیدا نسبت به مراقبت از فرزندش با دقت عمل می‌کند و سعی می‌کند به خوبی برای او و خانواده اش وقت بگذارد.

کوان سون یول : دانشجوی پزشکی و پسر قاتلی که منجر به مرگ پسر اون سو هیون شد. او که پس از کشته شدن پدرش سختی های زیادی کشیده است تصمیم می‌گیرد با انتقامی سخت ، مرگ پدرش را تلافی کند. کانگ سو هو : همسر سو هیون است که در گذشته مشغول به خبرنگاری بوده است و پس از استعفا از محل کارش بیشتر وقت خود را با پسرش در خانه می‌گذراند.

کیم جون : کاندیدای ریاست جمهوری که برای اهداف خود افراد زیادی را تهدید و زیر سلطه خود قرار می دهد. او نیز در حادثه ای که در زندگی سون یول و سو هیون افتاده است مقصر اصلی محسوب می شود. گون وو : پسر سو هیون و سو هو است .

هان یوری : دختری که از کودکی در کنار سوهیون بزرگ شده و همچون خواهر به یکدیگر نزدیک هستند.

داستان اثر:

اون سو هیون که یک خانواده سه نفره برای خود تشکیل داده است و از زندگی اش لذت می برد در روزی که برای کار خود راهی سفر شده بود ، با فهمیدن تب داشتن گون وو از رفتن منصرف می شود و به خانه برمی گردد. او که متوجه می شود نگرانی اش بی مورد بوده و حال پسرش خوب است ، او را در حیاط خانه تنها می گذارد. پس از مدتی او و سوهو می فهمند که گون وو نیست و از خانه خارج شده است. آنها همه جا به دنبال او می گردند اما او را پیدا نمی کنند تا اینکه سو هیون او را در حالی که بیهوش و زخمی در پارک افتاده می یابد و در نهایت نیز او را از دست می دهند. در ادامه با برگزاری دادگاهی در خصوص این اتفاق ،قاتل بی گناه شناخته شده و این باعث رنجش سو هو و خانواده اش شد. این شوک برای سو هیون آنچنان دشوار بود که نمی توانست تحمل کند و با روبرو کردن خود با قاتل پسرش از او خواست تا از پسرش نیز عذرخواهی کند اما با رفتار وقیحانه ی او مواجه شد . او که فکر می کرد فرصتی برای بخشش به قاتل پسرش داده و او از این فرصت استفاده نکرده است پس با ماشین به سمتش حرکت می کند و او را می کشد. سوهو نیز که می خواست تا تاوان کسی که پشت ماجرای تبرئه کردن قاتل پسرش هست را بیابد ،متوجه می شود که همه اش زیر سر کیم جون است اما با تهدیدی که از سمت او شد مجبور به کوتاه آمدن می شود. سوهیون پس از 7 سال گذراندن مجازات خود بابت قتلی که مرتکب شده و در این مدت از سوهو نیز جدا شده بود سعی کرد تا دوباره به گونه ای به زندگی ای معمولی اما با قلبی پر از خاطرات پسرش ادامه دهد و مجددا با سوهو ازدواج کرد. در این مدت نیز کوان سو یول با نقشه ی زیرکانه ای که برای سو هیون کشیده بود و معرفی خود به عنوان فرد دیگری وارد زندگی او می شود تا کم کم انتقام خون پدرش را بگیرد. او پس از مدتی برای سوهیون نشانه هایی را برجای می گذارد تا بفهمد که او پسر چه کسی است. سون یول با بر ملا کردن خیانت یوری با همسرش در مدتی که از او جدا شده بود سو هیون را دچار تجربه ی سختی می کند که کنار آمدن با این موضوع برایش دشوار است اما سعی می کند تا بخاطره مادرش دوام بیاورد غافل از آنکه مادرش نیز با از این موضوع خبر دار شده است. پس از این ، سو هیون متوجه تصادفی که باعث شده است تا مادر سو یول به کما برود می شود و این موضوع را پیگیری می کند. او می فهمد که این یک تصادف عمدی و مسبب این ماجرا نیز کیم جون است و حتی سون یول نیز از آن باخبر است . او می فهمد که سون یول تمام این مدت به دنبال پیدا کردن نقطه ضعفی برای نابودی کیم جون است .علاوه بر آن سو هیون با پیدا کردن مدارکی در خصوص پرونده پسرش در وسایل سوهو ، به دنبال ارتباط بین کیم جون و مرگ پسرش نیز هست. در نهایت هردوی آنها با یافتن فیلمی از روز حادثه متوجه می شوند که در واقع کیم جون باعث مرگ گون وو شده و پدر سون یول نیز این جرم را گردن گرفته است. حال سیوهیون مصمم تر از قبل سعی می کند تا کیم جون را به عنوان قاتل به پلیس معرفی کند . علیرغم سختی هایی که او در این مسیر بخاطره نقوذ بالای کیم جون کشید ، تسلیم نشد و در نهایت با کمک سون یول و سوهو توانست او را گیر بیندازد و تحویل پلیس دهد. پس از گذراندن 6 سال از این دوران سخت ، سوهیون توانست به زندگی معمولی خود برگردد و کتابی جدید چاپ کند . علاوه بر آن سون یول نیز به رشته خود در پزشکی ادامه داد و در بیمارستان شروع به کار کرده است.

جزئیات اثر

کارگردان: Lee Seung-young/لی سونگ یونگ Jung Sang-hee/جونگ سانگ هی نویسنده: Kim Ji-eun/کیم جی اون تهیه‌کننده: - بازیگران: Kim Nam-joo/کیم نام جو Cha Eun-woo/چا اون وو Kim Kang-woo/کیم کانگ وو Im Se-mi/ایم سه می کشور سازنده: کره جنوبی شرکت سازنده: MBC TV مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دنیای شگفت انگیز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!