• امروز : 6 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی سریال اصل برائت ( فرض بر بی‌گناهی) (Presumed Innocent)

در حال ارزیابی
author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

20662 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

در پی به قتل رسیدن یکی از وکلای دادستانی شیکاگو، معاون دادستان، راستی سبیچ که با او رابطه عاشقانه داشته متهم به قتل می‌شود. این اتهام اعتبار و خانواده راستی را با ناملایمات بسیار زیادی رو به رو می‌کند. این سریال محصول 2024 است و در ژانر درام جنایی و بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده. با توجه به ناهنجاری و خشونت بالای این اثر تماشای آن به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : جنایی درام دلهره آور

سال 2024 8 قسمت 45 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 18 سال؟

با وجود برخی پیام‌های مثبت ناهنجاری و خشونت این سریال بسیار بالاست و تماشای آن به به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود. توصیه می‌کنیم در صورتی که مایل به تماشای سریال هستید حتما نسخه پالایش شده آن را به تماشا بنشینید. در صورت تماشای نسخه پالایش شده افراد بالای 17 سال نیز می‌توانند به تماشای سریال بنشینند

نقش ما چیست؟

یکی از نکات برجسته سریال پرداختن به این موضوع است که هر کار غیر اخلاقی که افراد در زندگی انجام دهند هر چند بتوانند به خوبی آن را مخفی کنند بالاخره روزی گریبان آنان را خواهد گرفت. هر کدام از شخصیت‌ها به نوعی با عواقب رفتارشان مواجه می‌شوند. موضوع دوم نوع پرداخت به موضوع خیانت زناشویی ست. اگر چه راستی به همسرش خیانت کرده و سعی در توجیه این عمل با متوصل شدن به عشقش که نسبت به کارولاین دارد؛ اما تعریفی که هورگان به عنوان یک شخص بی طرف از عمل او انجام می‌دهد تحلیلی دقیق و عاقلانه از عمل خیانت و تاثیری است که روی تمامی طرفین و نزدیکان آن‌ها می‌گذارد. اگرچه ناهنجاری این سریال بسیار بالاست اما با توجه به پیام‌ها و نکات مطرح شده در آن؛ نسخه پالایش شده این سریال برای بزرگسالانی که علاقه‌مند به ژانر جنایی و موضوعات خانوادگی هستند اثر سرگرم کننده‌ای به نظر می‌رسد. البته باید به خشونت بالای اثر توجه داشت.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

راستی سَبیچ: معاون دادستان شیکاگو که با همسر و دو فرزندش زندگی می‌کند و به دلیل رابطه نامشروع با کرولاین پلیموس که به تازگی به قتل رسیده متهم به قتل می‌شود.

کرولاین پلِیموس: عضو اداره دادستانی شیکاگو که به تازگی به طرز فجیعی به قتل رسیده کل کشور درگیر پرونده قتل او می‌شوند.

باربارا سَبیچ: همسر راستی که به فروش آثار هنری در یک گالری مشغول است و به لحاظ روانی با خیانت شوهرش و خطر از هم‌پاشیدن خانواده درگیر است.

ریموند هورگان : دادستان سابق شیکاگو و دوست صمیمی راستی که وکالت او را در پرونده قتل بر عهده می‌گیرد.

تامی مولتو: معاون جدید دادستان که رقابتی دیرینه با راستی دارد و از او کینه به دل دارد و تمام تلاش خود را برای مجرم شناخته شدن او به کار می‌گیرد.

داستان اثر:

جنازه کرولاین پلیموس یکی از وکلای جوان و موفق دادستانی شیکاگو در حالی در خانه‌اش پیدا می‌شود که به طرز بی رحمانه‌ای دست و پایش از پشت بسته شده. راستی سبیچ به دستور دادستان پرونده را به دست می‎‌گیرد. راستی که پیش از مرگ کرولاین با او رابطه عاشقانه داشته تلاش می‌کند هر طور شده قاتل او را پیدا کند و خود را نیز از مظن اتهام دور نگه دارد. عدم موفقیت راستی در پرونده و عوام فریبی رقیب انتخاباتی هورگان باعث می‌شود تا هورگان در انتخابات شکست بخورد و دلا گواردیا به جای او بر منسب دادستانی شیکاگو بنشیند. با تغییر دادستان راستی مقامش را به عنوان معاون دادستان از دست می‌دهد و رقیب شغلی او تامی مولتو جای او را می‌گیرد. مولتو درمی‌یابد راستی برخی شواهد را که دال بر حضور او در خانه و اتاق خواب کارولاین است مخفی کرده بود. او برای برتری یافتن بر راستی و به علت کینه‌ای که از او دارد تلاش می‌کند تا هر طور شده او را در دادگاه محکوم کند.

جزئیات اثر

کارگردان:Greg Yaitanes / Anne Sewitsky / گرگ یاتانیس / آنه سویتسکی نویسنده:Miki Johnson / David E. Kelley / میکی جانسون / دیوید ای. کلی تهیه‌کننده:J.J. Abrams / Trevor Baker / جی.جی. آبرامز / ترور بیکر بازیگران:Jake Gyllenhaal / Ruth Negga / Bill Camp / O-T Fagbenle / Peter Sarsgaard / Renate Reinsve / جیک جیلنهال / روث نگا / بیل کمپ / او.تی فاگبلنی . پیتر سارسگارد / رناته رینس‌وه کشور سازنده:امریکا شرکت سازنده:Apple Studios / اپل استودیوز مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : هاجر مردانی

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 17 +

خوب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اصل برائت ( فرض بر بی‌گناهی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!