• امروز : 26 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زیر مسیر چوبی (Under the Boardwalk )

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

204 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

زیرمسیرچوبی، ساحلی در نیوجرسی را نشان می دهد که با انبوهی از خرچنگ ها که برای تعطیلات تابستانه به آنجا آمده اند، احاطه شده است. و آرمن، خرچنگی که از ساکنان بومی ساحل است، با مسافران جدید به چالش برمی خورد. این انیمیشن، یک اثر فانتزی-ماجراجویانه است که با توجه به محتوای آن مناسب رده سنی بالای 12 سال می باشد. این اثر موزیکال است.

ژانر : عاشقانه فانتزی ماجراجویی

سال 2023 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

زیرمسیر چوبی انیمیشنی است که با توجه به داشتن محتوای عاشقانه و و وجود ناهنجاری اجتماعی فراوان، مناسب رده سنی کمتر از 12 سال نمی‌باشد. ضمنا توجه داشته باشید که تماشای این اثر حتی برای رده سنی 12 سال هم به همراه والدین توصیه می‌شود.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای انیمیشن، حتما ارزیابی آن را مطالعه کنید. توصیه می‌شود که حتی الامکان این اثر برای کودکان به نمایش گذاشته نشود و در رده سنی بالاتر از 12 سال نیز به همراه والدین تماشا شود. پس از تماشای اثر از نوجوان خود نظرش را در این باره بپرسید و با او به تعامل فکری بپردازید. اصلی ترین نکته ای در این اثر قابل توجه است، احتمال تشویق کودکان از رفتار رامونا است. او در کمال رضایت ابراز می‌کند که می‌خواهد اشتباه کند و آرمن نیز با او همراه می‌شود. برای نوجوان خود بخصوص دختران، توضیح بدهید که این رفتار اساسا اشتباه است و رامونا تفریح را به قیمت نگران ماندن مادرش انتخاب کرد و همچنین رابطه عاطفی با آرمن باعث شد که او به خوشبختی برسد. این اتفاق در دنیای واقعی تا حد زیادی غیر ممکن است و لذا لازم است برای فرزند خود توضیح بدهید که این ماجراها با نتایج و عواقب مثبت صرفا درانیمیشن ها وجود دارد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

آرمن: یک خرچنگ جوان است که شبیه سایر دوستانش نیست و در لاک عادت های کهنه خود فرورفته است. او آرزو دارد از تنهایی دربیاید.

شقایق: کرمی است که د رصدف آرمن خانه کرده است و همیشه همراه اوست.

رامونا: یک خرچنگ دختر است که طی یک ماجرای خطرناک با آرمن آشنا می‌شود و در نهایت نامزد او می‌شود.

مایکو: خرچنگ مغرور و مرفهی که به دنبال تصاحب رامونا است وبه دشمنی با آرمن برمی‌خیزد و برای او مشکلاتی به وجود می آورد.

بابی: دوست مشهور آرمن است که به شدت به تناسب اندام علاقه دارد و سعی دارد توجهات را به سمت خود جلب کند.او در نهایت برای نجات آرمن با مایکو مبارزه می‌کند.

داستان اثر:

آرمن خرچنگی است که سالهاست در صدف قدیمی خود به همراه کرمی که در صدفش خانه کرده زندگی می‌کند. او پذیرای هیچ تغییری نیست و حتی نمی‌خواهد با دوستانش به باشگاه برود. آرمن هرروز کنار ساحل نیوجرسی می ایستد و برای خرچنگ هایی که برای تفریح می آیند اسپری ضد آفتاب می‌زند. روزی رامونا و مادر و خواهرش برای تعطیلات تابستانی به ساحل نیوجرسی می آیند. یک آشنای قدیمی با مادر رامونا برخورد می‌کند و پسرش مایکو را به او نشان می‌دهد. مایکو از همان لحظه به بعد به دنبال تصاحب رامونا برمی‌آید. از طرفی آرمن با دیدن رامونا از او خوشش آمده. یک شب زمانی که قرار است رامونا با مایکو به کافه برود مادرش به او اجازه نمی‌دهد. اما او بدون اجازه از خانه خارج می‌شود و به کافه می‌رود. همزمان نیز آرمن که با دوستانش به باشگاه نرفته به طور اتفاقی در کافه رامونا را می‌بیند. در پی این دیدار یک درگیری سخت بین مایکو و دوستان آرمن اتفاق می افتد که مایکو و دوستانش با اذیت کردن آرمن صدفش را از او می‌گیرند. رامونا که برای نجات آرمن اقدام می‌کند در اثر طوفان و جزر و مد دریا به همراه آرمن ناپدید می‌شود. زمانی که همگی به دنبال رامونا و آرمن می‌گردند آن دو توسط فروشندگان خرچنگ اسیر می‌شوند اما با نقشه رامونا از قفس فرار می‌کنند و رامونا که آرزو دارد بدون محدودیت تفریح کند آرمن را مجبور می‌کند که با او همراهی کند. رامونا متعلق به آب است و اگر در خشکی بماند می‌میرد. در پی جنگی که بین افراد مایکو و دوستان آرمن اتفاق می افتد، آن دو تیم هریک برای نجات جان دوستان خود به مبارزه با یکدیگر می‌روند و مایکو نیز دروغ بزرگی را دررابطه با آرمن می‌گوید که همگی تصور می‌کنند رامونا توسط آرمن دزدیده شده. در همین حین رامونا که به خاطر دوری از آب بیهوش شده به کمک آرمن به آب می‌رسد و همگی با دیدن آن دو خوشحال می‌شوند و آرمن را تشویق می‌کنند. رامونا آرمن را به عنوان نامزد خود به مادرش معرفی می‌کند و مایکو نیز خجالت زده به همراه مادرش از ساحل می‌روند.

جزئیات اثر

کارگردان: David Soren نویسنده: Lorene Scafaria David Soren بازیگران: Keke Palmer Michael Cera Bobby Cannavale کشور سازنده: آمریکا شرکت سازنده: Paramount Animation New Republic Pictures (uncredited) Big Kid Pictures مخاطب: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زیر مسیر چوبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!