• امروز : 25 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی برنامه تلويزيونی مسابقه هفت‌خان

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

3518 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

شرکت‌کنندگان در مسابقه هفت‌خان با پاسخ‌گویی به سوالات سخت، از هفت‌خان برنامه گذر کرده و برای جایزه صدمیلیونی می‌کوشند. این اثر چهل قسمتی، به کارگردانی سعید رضایت، نویسندگی مهشید ورزنده و اجرای محمدرضا گلزار، در نوروز 1400 در پلتفرم نماوا به نمایش درآمد. هفت‌خان، برای رده سنی بالای 9 سال مناسب است.

ژانر : رئالیتی شو مسابقه

سال 1400 40 قسمت 60 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مسابقه هفت‌خان، مناسب رده سنی بالای 9 سال است. کودک 9 ساله در آستانه ورود به دوران نوجوانی است و همین مسئله می‌تواند آغاز مناسبی برای شروع یادگیری مطالب مختلف و ارتقا سطح‌ آگاهی و دانش او شود. فلذا تماشای آن برای رده سنی مذکور، مناسب اعلام می‌شود.

مسابقه هفت‌خان، بینندگان را مجاب می‌کند که سطح اطلاعات‌ عمومی خود را افزایش داده و اشتیاق بیشتری را نسبت به آگاهی و یادگیری در مخاطب ایجاد می‌کند. ترغیب این مسابقه به کتاب و کتاب‌خوانی، از جمله محاسن این برنامه است. پس از تماشای هر قسمت از مسابقه، درباره سوالاتی که پرسیده می‌شود، با اعضای خانواده خود گفت‌وگو کنید و اطلاعاتی که توسط سوالات مختلف کسب می‌کنید را موشکافی کرده و از طریق آنها آگاهی عمیق‌تری را نسبت به مسائل مطرح شده کسب کنید. در این مسابقه، تعلیق‌های پیاپی اما کوتاه‌ مدت و چندثانیه‌ای در حین پاسخ‌گویی به سوالات وجود دارد که می‌تواند تاحد بسیار کمی موجب اضطراب بیننده بشود. لیکن، این مسابقه، فرصتی برای آگاهی و رشد سطح‌ دانش بینندگان است. علاقه به شرکت در این نوع مسابقات، نوعی از تشویق برای بالا بردن سطح اطلاعات عمومی است. می‌توانید با مطرح کردن سوالات مختلف، این مسابقه را به صورت هفتگی در جمع خانوادگی خود برگزار کرده و برای برنده نیز جایزه‌ای را تعیین کنید. این رفتار باعث رغبت فزاینده در کودکان و نوجوانان، نسبت به افزایش دانش‌عمومی و همچنین فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی می‌شود.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

محمدرضا گلزار

داستان اثر:

در هر قسمت از هفت‌خان، شرکت‌کنندگان به سوالاتی که از پیش طراحی‌شده، پاسخ می‌دهند. در صورتی که پاسخ‌گویی صحیح باشد، به وسیله شمش‌های نمادینی در برنامه وجود دارد، مبلغی را برنده می‌شوند. و در صورتی که پاسخ‌گویی صحیح نباشد، به میزان شمش‌هایی که از دست می‌دهند، از مبلغ در نظرگرفته شده برای برنده، کسر می‌شود. در پایان، اگر شرکت‌کنندگان موفق به دریافت هیچ مبلغی نشوند، شرکت نماوا هدیه‌ای را به رسم احترام به آنها تقدیم می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: سعید رضایت نویسنده: مهشید ورزنده تهیه‌کننده: مهدی منیری مجری: محمدرضا گلزار  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسابقه هفت‌خان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!