• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی برنامه تلويزيونی دورت بگردم ایران

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

5948 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«دورت بگردم ایران» مستندی با موضوع ایرانگردی و جاذبه‌های دیدنی شهرها و روستاهای مختلف ایران است. دو خانواده در طی سفر خود از تهران به بوشهر، در هر قسمت از این برنامه، چند شهر را می‌پیمایند و تجربیات مختلفی از فرهنگ و جغرافیای هر شهر کسب می‌کنند.
سال 1397 30 دقیقه(هر قسمت) جزئیات کامل اثر
20 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر کودکتان زیر سن دبستان است، ممکن است به خاطر فعالیت قوّۀ تخیّلش دوست داشته باشد در چنین سفری شرکت کند، پس بهتر است دربارۀ این‎گونه سفرها و اینکه هر خانواده‌ای نمی‌تواند به این شکل سفر کند با او صحبت کنید. همچنین با فرزندتان دربارۀ نحوۀ تعامل در گروه همسالان و تعامل با پدر و مادر صحبت کنید. با او دربارۀ نحوۀ حل‎کردن مسائل بین بچه‌ها و بازی‌هایی که با هم می‌کنند گفت‌وگو کنید. در بعضی از صحنه‌ها بچه‌ها شیطنت‌هایی می‎کنند که البته والدینشان رفتار غلطشان را توضیح می‌دهند‎.

خلاصه: نحوۀ تعامل والدین و فرزندان در طول مسافرت در این اثر دیده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بپرسید مسافرت چه چیزهایی به آدم‌ها می‌آموزد.

از کودک خود بپرسید در این مجموعه چه فرهنگ‌های مختلفی دیده و هرکدام چه ویژگی‌هایی داشتند.

از کودک خود بپرسید بعد از تماشای این مجموعه چه چیزهایی یاد گرفته است.

خلاصه: از کودک خود بپرسید بعد از تماشای این مجموعه چه چیزهایی یاد گرفته است.

داستان اثر

«دورت بگردم ایران» مستندی با موضوع ایرانگردی و جاذبه‌های دیدنی شهرها و روستاهای مختلف ایران است. در اولین فصل از این برنامه، دو خانواده تصمیم می‌گیرند با هم به بوشهر سفر کنند. آن‌ها ابتدا مقدّمات سفر را فراهم می‌کنند و وسایل مورد نیازشان را می‌خرند، سپس در هر قسمت، بخشی از شهرهای بین تهران تا بوشهر را می‌پیمایند و تجربیات مختلفی از فرهنگ و جغرافیای هر شهر کسب می‌کنند. بچه‌ها هم در حد توانشان در کارهای سفر به پدر و مادرشان کمک می‌کنند.

جزئیات اثر

ژانر اثر:خانوادگی

کارگردان:حسن حبیب‌زاده

نویسنده:مریم اوجاری

کمپانی ساخت :صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

کشور سازنده:ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حصین میرعماد

۱۳ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

طرفی که مثلا پدر خانوادست هیچ مطالعه ای بابت شهر پیش رو نداره و هیچ سواد و دانشی برای توضیح اون جاذبه های یا مثلا اون دلایل به بچه ها نداره،مثلا علت صورتی بودن دریاچه مهارلو رو میگفت پلانکتونها در ۲ورتی که اگه به خودش زحمت میداد یه جستجو میزد اینقدر چرندیات تحویل جامعه و بچه ها نمیداد،خیلی برنامه ضعیفی هست،حیف وقت تلویزیون و حیف بیت المال

بزرگسال

توسط : کوروش صالحی

۱۱ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

واقعا خیلی خوب وجذاب بود

بزرگسال

توسط : نسیم نسیم کرم نژاد

۱۵ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

آیا ما هم می توانیم شرکت کنیم

بزرگسال

توسط : Mint84 Linux

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 3 +

به نام خداوند بخشنده و مهربان.سلام، واقعا برنامه خیلی خوبی بود، پیشنهاد می کنم خانواده ها همراه با بچه ها این برنامه رو ببینن، برای ایران شناسی خیلی خوبه.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دورت بگردم ایران

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!