• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی برنامه تلويزيونی دزد و پلیس (Dozd Va Police)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

3364 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
دو خلافکار جنس‌های سردستۀ باند را گم کرده‌اند و حالا برای زنده‌ماندن باید تلاش کنند جنس‌ها را پیدا کنند. میزان خشونت این سریال نسبتا بالاست و استفاده از خشونت از طرف شخصیت‌های دوست‌داشتنی داستان، احتمال تقلید فرزندتان را بالا می‌برد. البته شخصیت‌های داستان مهربان و وفادارند و به اشتباهاتشان پی می‌برند
سال 1391 40 دقیقه(هر قسمت) جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگرچه خشونت‌های فیلم آزاردهنده نیست و ناهنجاری‌های اجتماعی هم به شکل کاری نادرست نمایش داده می‌شود، اما باید توجه کنید که اگر فرزندتان این سریال را در سنین پایین تماشا می‌کند، به‌خاطر جذابیت شخصیت داوود و ناصر، آن‌ها را الگو قرار می‌دهد و متوجه زشتی کارهایشان نمی‌شود پس اگر فرزند خردسالتان این مجموعه را تماشا می‌کند، به او  توضیح دهید چرا کارهای داوود و ناصر بد است و نتیجۀ این کارها چه می‌شود. هرچند فضای طنز این مجموعه بار روانی خشونت‌هایش را کم می‌کند، اما همین عامل می‌تواند خشونت را جذاب نشان دهد؛ به‌ویژه اینکه این خشونت خیلی وقت‌ها از طرف شخصیت‌های اصلی فیلم اتفاق می‌افتد. بعضی صحنه‌های درگیری و شکنجه ممکن است باعث ترسیدن فرزندتان در سنین بسیار پایین شود.

خلاصه: ممکن است فرزندتان در سن پایین داوود و ناصر را الگو قرار دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید چرا داوود و فریبا درگیر خلاف شده‌اند؟

از فرزند خود بپرسید آیا هرکس خلافکار است آدم بدیست؟

از فرزند خود بپرسید آیا دروغ گفتن ناصر به داوود کار غلطی بود؟

از فرزند خود دربارۀ میزان خشونت در رفتار داوود و ناصر سوال بپرسید.

خلاصه: از فرزند خود بپرسید چرا داوود و فریبا درگیر خلاف شده‌اند؟

داستان اثر

«ناصر» و «داوود» دو خلافکارند که به دلیل ضربه‌ای که به سر ناصر خورده است، به دردسر افتاده‌اند. ناصر همه‌چیز را فراموش کرده و یادش نمی‌آید جنس‌های «مهندس» را که تولیدکنندۀ شیشه است، کجا گذاشته است. مهندس بسیار بی‌رحم است و اگر داوود و ناصر جنس‌ها را به‌موقع به دست او نرسانند کشته می‌شوند. آن‌ها در مسیر پیداکردن این جنس‌ها، ماجراهای زیادی تجربه می‌کنند. مثلا ناصر جای جنس‌ها را یادش نمی‌آید و وقتی هم یادش می‌آید دسترسی به آن آسان نیست. ناصر در خانۀ داوود زندگی می‌کند و خواهر داوود که در بازکردن درِ گاوصندوق ماهر است به آن‌ها در این مسیر کمک می‌کند. ناصر در طول این ماجراها، کم‌کم خاطراتی از گذشته را به یاد می‌آورد و در ادامه متوجه می‌شود که او مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده و به شکل نفوذی بین خلافکاران آمده است تا از آن‌ها جاسوسی کند و درنهایت باند تولید مواد مخدر را متلاشی کند. اما به علت ضربه‌ای که به سرش خورده بود، همه‌چیز را فراموش کرده و تا بخشی از داستان فکر می‌کند که واقعا خلافکار است. ناصر و داوود درنهایت با همکاری ادارۀ مبارزه با مواد مخدر موفق می‌شوند باند «مهندس» و «دکتر» را متلاشی کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: سعید آقاخانی

نویسنده: مهراب قاسم‌خانی

نام بازیگران:

بهنام تشکر _ هومن برق‌نورد _ شقایق دهقان

قالب اثر: برنامه تلویزیونی

کشور سازنده: ایران

شرکت سازنده: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دزد و پلیس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!