• امروز : ۸ بهمن ۱۳۹۹

میدون

بررسی تخصصی برنامه تلويزيونی

میدون

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

8 ماه پیش مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

دیدگاه کدومو

9 + kodoumo-logo
امتیازدهی‌های «کدومو» مبتنی بر مهم‌ترین مطالعات رشد است. ما حداقلی از سن را نمایش می‌دهیم که محتوای اثر از لحاظ رشد کودک مناسب باشد. درجه‌بندی این قسمت، بر اساس کیفیت کلی اثر است.

این مسابقه که برنامه‌ای استعدادیابی در حوزۀ کسب‌وکار است تلاش می‌کند که در خلال برنامه، اهمیت تولید داخلی را توضیح دهد و با نقد تجربه‌های مختلف در این حوزه زیر و بم کار اقتصادی را برای مخاطبانی که سواد تخصصی ندارند توضیح دهد. این برنامه ناهنجاری و خشونت ندارد و می‌تواند برای فرزندتان در سن نوجوانی و جوانی آموزنده باشد

سال 1398 80 دقیقه(هر قسمت) جزئیات کامل اثر

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
خشونت

تقریبا می‌توان گفت این مسابقه صحنۀ خشونت‌آمیز ندارد. در تعداد خیلی کمی از اجراها خشونت دیده می‌شود که البته خنده‌دار و نمایشی است، مثلا در یکی از اجراها، آرایشگر به شوخی تیغی به سمت فیلمبردار پرتاب می‌کند. در بعضی قسمت‌ها کارشناسان سوالات سختی از شرکت‌کنندگان می‌پرسند که آن‌ها را به شدّت تحت فشار قرار می‌دهد.

جزئیات
ترس

در یک قسمت، یکی از تولیدکنندگان پرورش مار دارد و چند مار در صحنه حضور دارند.

جزئیات
پیام مثبت

پیام‌های قابل توجهی از زبان کارشناسان در هر قسمت، با توجه به کسب‌وکار شرکت‌کننده گفته می‌شود. پیام‌هایی مثل ضرورت کار تیمی، ارائۀ آمار درست، سازوکار فروش محصول. همچنین پیام‌هایی مانند اهمیت تلاش‌کردن از طرف مجری بیان می‌شود. کلّیت برنامه بر اهمیت تولید داخلی و رشد و گسترش آن تاکید دارد.

جزئیات
الگوی مثبت

هرکدام از شرکت‌کنندگان با توجه به توانایی و امکاناتی که دارند کسب‌وکاری راه‌ انداخته‌اند و سعی می‌کنند کسب‌وکار خود را توضیح دهند.

جزئیات
ارزش آموزشی

هر تولیدکننده توضیح مختصری دربارۀ تولید یا کسب‌وکار خود می‌دهد. در این بین، کارشناسان نیز این تولیدات را نقد می‌کنند و دربارۀ ویژگی‌های مثبت و منفی آن توضیح می‌دهند که می‌تواند در فضای کسب‌وکار یا استارت‌آپ‌ها آموزنده باشد.

با کودکان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید چه چیزهایی باعث موفقیت یک کسب‌وکار می‌شود؟

از فرزند خود بپرسید چه چیزی‌هایی کسب‌وکار را از بین می‌برد؟

از فرزند خود بپرسید اهمیت تولید داخلی چیست؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید چه چیزهایی باعث موفقیت یک کسب‌وکار می‌شود؟

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر فرزندانتان در سنین پایین این برنامه را تماشا می‌کنند، ممکن است معنای کسب‌وکار یا تولید داخلی را متوجه نشوند، پس بهتر است معنای این کلمات را برای او توضیح دهید و دربارۀ ضرورت آن صحبت کنید. اگر کسی از شرکت‌کنندگان ویژگی مثبت یا منفی دارد، با پرسیدن سوالاتی از فرزندتان، این نکات را گوشزد کنید. فرزندانتان را برای پیداکردن مسیر خود تشویق کنید و به آن‌ها در این راه کمک کنید.

خلاصه: ممکن است فرزندتان در سنین پایین معنای کسب‌وکار را متوجه نشود.

داستان برنامه تلويزيونی

مسابقۀ «میدون» برنامه‌ای استعدادیابی در حوزۀ بازاریابی و تولید صنعتی است. در هر قسمت از این مسابقه، چند شرکت‌کننده در قالب یک اجرا، محصول خود را معرفی می‌کنند تا بتوانند برای رشد و گسترش محصول خود سرمایه جذب کنند یا تبلیغات بگیرند. کارشناسان برنامه که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند با پارامترهای مختلف خود، محصولات شرکت‌کنندگان را می‌سنجند و مشکلات کسب‌وکارشان را توضیح می‌دهند و نقاط قوّت و ضعفش را بررسی می‌کنند. درنهایت هم کارشناسان با توجه به میزان موفقیت هر کسب‌وکار، به شرکت‌کنندگان سکه می‌دهند. مینا مهرنوش، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مدیرعامل چندین شتاب‌دهنده و مرکز استعدادیابی و خلاقیت کسب‌وکار؛ علیرضا یونچی، عضو مجمع عالی واردات؛ پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعۀ فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و امیرحسین اسدی، مدیرعامل چندین شتاب‌دهنده و استارت‌آپ، تیم داوری نخستین دوره از مسابقۀ بزرگ تلویزیونی «میدون» را تشکیل می‌دهند. درنهایت هم مخاطبان به محصول برتر رأی می‌دهند تا برنده مشخص شود. در این میان، مجری برنامه دربارۀ کسب‌وکارها توضیح می‌دهد و بعد از هر اجرا با شرکت‌کنندگان مصاحبه می‌کند.

جزئیات برنامه تلويزيونی

کارگردان: مهران علوی

نام بازیگران:

علیرضا نبی _ پرویز کرمی_ امیرحسین اسدی_مینا مهرنوش

ژانر اثر: خانوادگی

کشور سازنده: ایران

شرکت سازنده: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه