• امروز : 28 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم فالکون و سرباز زمستان ( The Falcon and The Winter Soldire )

author-img

توسط : غزل لالوند ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

43136 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
در این سریال، «جان واکر» کاپیتان آمریکای جدید می‌شود. ابرقهرمان‌های داستان بارها ‌با گروه ابرانسان‌ها درگیر ‌می‌شوند و ‌‌‌در این درگیری‌ها «لمار» می‌میرد، جان واکر در پی انتقام او، یک بی‌گناه را می‌کشد و از مقام کاپیتانی اخراج می‌شود. درنهایت او و دوستانش گروه را متلاشی می‌کنند. فیلم سطح بالایی از زد‌وخورد، هیجان و اضطراب دارد. صحنه‌های تعقیب‌وگریز در سریال به مقدار زیادی به چشم می‌خورد. اما به‌جز یک صحنه، فاقد خشونت‌های بالا یا قتل‌های خونین است. ازآنجاکه ازسوی قهرمانان فیلم رفتار‌‌های خشن و هیجان‌انگیز سر می‌زند، احتمال اینکه ازسوی نوجوانان مورد‌ تقلید قرار بگیرد زیاد است.

ژانر : اکشن

سال 2021 288دقیقه/6قسمت 48دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چند قهرمان مشغول مبارزه با گروه ابرانسان‌ها هستند و در این راه هر دو گروه نسبت به هم هیچ‌گونه رحم و شفقتی ندارند. والدین باید بدانند که سریال حاوی صحنه‌های تعقیب‌وگریز و زدوخورد بسیار زیادی ازسوی هر دو طرف مثبت و منفی است که هم موجب دلهره و اضطراب می‌شود و هم چون سریال اکشن و ابرقهرمانی است می‌تواند مورد تقلید، تحسین و تمجید نوجوانان واقع شود. لازم است والدین سوای پیام مثبت فیلم، به نوجوانان تذکّر دهند که با دیدن این‌گونه فیلم‌ها، هرگز تحت تأثیر جلوه‌های ویژه و دنیای اکشن سریال قرار نگیرند و از دنیای واقعیت جدا نشوند.

خلاصه: سریال پر از ماجراجویی، صحنه‌های اکشن و زدوخورد است و به چرایی نیاز جامعه به قهرمانان، ورای هر رنگ و نژادی می‌پردازد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فرزند خود را به چالش بکشید و راجع‌به اینکه چرا سم ویلسون سپر را به ارتش تحویل داد گفت‌وگو کنید. بپرسید اگر جای سم ویلسون بودی، آیا سپر را به دولت پس می‌دادی یا از ابتدا خود مسئولیت را به عهده می‌گرفتی؟ چرا جامعه احساس نیاز به یک قهرمان دارد و مسئولیت کاپیتان امریکا چیست و اصولاً انسان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا قهرمان شناخته شود؟ درباره‌ی هدف کارلی و طرز فکر گروه آن‌ها و درست یا غلط‌بودن روش آن‌ها فرزندان را به تفکّر و چالش بکشید. آیا رنگ و نژاد می‌تواند معیار درستی برای قضاوت یا انتخاب باشد؟

خلاصه: با فرزند خود درباره‌ی تخیّلی‌بودن تمام وقایع داستان گفت‌وگو کنید و او را برای درک فضای موجود در سریال کمک و راهنمایی نمایید.

داستان اثر

فالکون و سرباز زمستان مشغول مبارزه با فلگ اسمشر‌ها که گروهی از ابرانسان‌ها هستند که به شعار یک جهان و یک مردم معتقد هستند. «فالکون» سپر «استیو» را به ارتش تحویل می‌دهد و ارتش جان واکر را به‌عنوان کاپیتان آمریکای جدید انتخاب می‌کند اما به نظر می‌رسد که او توانایی لازم برای جایگاه جدید را ندارد. سرباز زمستان، فالکون و لمارو، کاپیتان امریکا، بارها و بارها با گروه ابرانسان‌ها که درحال قاچاق سرم ابرانسان‌ساز برای تشکیل ارتشی بزرگ هستند، درگیر می‌شوند و در این درگیری‌ها لمار می‌میرد و جان واکر در پی انتقام لمار، یک بی‌گناه را می‌کشد و به‌این‌ترتیب از مقام کاپیتانی و ارتش اخراج می‌شود.

اما او دست بردار نیست و با تزریق سرم، خود را به یک ابرانسان تبدیل می‌کند. فالکون کاپیتان امریکای جدید می‌شود و با همکاری تمام قهرمانان داستان، کارلی رئیس ابرانسان‌ها می‌میرد. بقیه‌ی گروه دستگیر می‌شوند و داستان با سخنان ضدنژاد‌پرستی فالکون به سناتور و اعضای دولت به پایان می‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان: Kari Skogland Showrunner

نویسنده: Malkom Spellman  -  Derek Kolstad

تهیه‌کننده: Malkom Spellman

بازیگران: Anthony Mackie - Sebastian Stan - Emily Vancamp - Daniel Bruhl - Wyatt Russell - Erin Kellyman

شخصیت‌ها:

فالکون: یک کماندوی سابق ارتش است. او برای نبردهای هوایی، با استفاده از یک بسته‌ی مخصوص که برای پرواز طراحی شده آموزش دیده است که در پایان فیلم انتقام‌جویان، کاپیتان آمریکا سپر خود را به او می‌دهد. اما در طول سریال وی همچنان از تجهیزات خود استفاده می‌کند.

باکی بارنز: یک ابرسرباز و بهترین دوست استیو راجرز، کاپیتان آمریکای قبلی است که پس از اینکه تصور می‌شد در جریانات جنگ جهانی دوم در طی نبردی کشته شده است، توسط هایدرا شست‌وشوی مغزی داده شده بود.

هلموت زیمو: که به زیمو معروف است در فیلم‌های قبلی شخصیتی شرور بوده است. وی خانواده‌ی خود را در فیلم انتقام‌جویان از دست داده بود و باعث فروپاشی انتقام‌جویان شد سپس توسط پلنگ سیاه دستگیر شد. بعدها مشخص شد که او سال‌ها درحال نبرد با با تیم‌های ابرانسانی بوده و با پروژه‌ی ابرانسان‌ها مخالف است.

شارون کارتر : مأمور سابق شیلد که در طی این این سریال اکنون برای سی.آی.ای کار می‌کند که در اواخر سریال فاش می‌شود که وی کارگزار قدرت است.

جان واکر: مأمور دولت امریکا که مدّت کوتاهی کاپیتان امریکای جدید می‌شود.

کارلی مورگنتا : دختر نوجوان ابرانسانی که برای خود ارتشی از ابرانسان‌ها به نام فلگ اسمشر تشکیل داده و رؤیای تشکیل یک جهانِ برابر را در سر دارد.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios Disney

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فالکون و سرباز زمستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!