• امروز : 31 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی یه تار سیبیل

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

246 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

بازی رومیزی یه تار سیبیل یک بازی تجاری با تم سنتی و تاریخی ایرانی است برای 2 تا 4 نفر و سنین 9 سال به بالا مناسب است. زمان انجام این بازی بین 30 تا 45 دقیقه است.  این بازی توسط گروه طراحی و تولید بازی و اسباب‌بازی فندقی طراحی و تولید شده است.

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی دارای برخی قطعات ریز همچون پایه‌های کاراکترها می‌باشد و بهتر است در دسترس کودکان زیر سه سال نباشد. همچنین نوع رقابتی که در بازی شکل می‌گیرد بسیار سالم و به دور از درگیری و آشفتگی است و به همین دلیل به عنوان یک بازی رقابتی با استراتژی بالا برای سنین مختلف توصیه می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این بازی لایه‌های مختلفی دارد که می‌توانید برای بهره‌بردن بیشتر و کامل‌تر کودک و نوجوان از آن‌ها، او را به سمت این موضوعات ترغیب کنید. برای مثال در طول دفعات مختلف بازی، فرزندتان را تشویق کنید که از استراتژی‌های مختلف استفاده کند و نتایج هرکدام را ببیند و بهترین استراتژی را برگزیند. همچنین برای آموزش بهتر و بیشتر، قابلیت مذاکره و دادوستد بین بازیکنان در بازی را پررنگ نمایید تا از این طریق کودک و نوجوان بصورت عملی‌تر و جدی‌تر وارد فضای کسب‌وکار و تجارت شود.

داستان اثر

مصیّب خان وزیر باسابقه و معتبر ایرانی بوده است که به تازگی می‌میرد و پادشاه برای جایگزینی این وزیر، مسابقه‌ای بین چهار تاجر ثروتمند و با اعتبار کشور ترتیب داده است تا پس از پایان این مسابقه، تاجری که بیشترین ثروت و بیشترین اعتبار را بدست آورد به عنوان وزیر بعدی معرفی گردد.

خلاصه نحوه بازی: در این بازی بازیکنان در نقش تاجرانی هستند که باید با پول‌هایشان، کالاها و سوغاتی‌های استان‌های مختلف ایران و برخی کشورهای همسایه را خریدوفروش نمایند و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهند. البته بازیکنان در کنار پول‌هایشان، تعدادی تار سیبیل دارند که اعتبار در بازار آن‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند برای خروج از کشور و یا دریافت وام و یا هدیه‌دادن به سایر تاجران در جریان بازی از آن‌ها استفاده نمایند. در پایان بازی، تاجری که بیشترین پول و بیشترین اعتبار (تار سیبیل) را داشته باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود. این بازی به دو روش ساده و پیچیده قابل انجام است.

جزئیات اثر

اجزای بازی شامل یک صفحه مقوایی، 21 عدد کارت کالا، 48 عدد اسکناس  1، 2، 5 و 10 پشیزی، 4 کاراکتر به عنوان بازیکنان بازی، 15 توکن سیبیل و 3 توکن داروغه، دفترچه راهنمای بازی و یک تاس است که 6 وجه تاس اعداد صفر تا چهار و یک علامت دوباره انداختن است که با انگشتان دست نشان داده می‌شوند.

اجزای بازی دارای کیفیت مناسبی هستند و اندازه جعبه متوسط است و با وزن مناسبی که دارد به راحتی قابل حمل است. همچنین این بازی دارای گرافیک کاملا سنتی و ایرانی و جذاب می‌‌باشد که حس ایرانی‌بودن را به مخاطب منتقل می‌نماید.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : احمد اصفهانی

۳ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

بازی بسیار خوب و مفرحی بود. تم ایرانی و نگاه آموزشی در بازی مشهود بود. مخصوصا آموزش اقتصادی

بزرگسال

توسط : احمد اصفهانی

۳ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

بازی بسیار خوب و مفرحی بود. تم ایرانی و نگاه آموزشی در بازی مشهود بود. مخصوصا آموزش اقتصادی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یه تار سیبیل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!