ظلم و استبداد شهر را فراگرفته و طبقهی اشرافی با ظلم بر مردم حکمرانی میکنند. دراینبین یک گروه زیرزمینی برای براندازی این حکومت دستبهکار شدهاند. افراد این گروه باید سعی کنند تا با ایجاد انحراف و فریبکاری راه خود را بهسوی قدرت مطلق حاکم بازکرده و برای به تحقق رساندن هدفشان رقبای خود را از بین برده و آنها را به ناکجاآباد تبعید کنند. در این نزاع و شورش و روزگار پر فریب تنها یک نفر دوام میآورد.
خلاصه نحوه بازی:
ابتدا تمامی کارتها را خوب بر زده و در بازی 3 تا 6 نفره به هر بازیکن 2 کارت میدهیم. (در بازی دونفره نحوه توزیع کارتها در ابتدای بازی متفاوت است.) هر بازیکن 2 سکه نیز دریافت میکند. سایر کارتهای بازی در یک ستون در مرکز میز قرار داده شده و ستون دربار را تشکیل میدهند و باقی سکهها نیز در کنارش قرار داده میشوند. در دورهای اول و جهت یادگیری بیشتر به هر بازیکن یک کارت راهنمای قوانین نیز داده میشود. هر بازیکن در نوبتش میتواند یا یکی از اقدامات عمومی را انجام داده و یا بر اساس یکی از شخصیتهای بازی اقدامی اختصاصی انجام دهد. برای انجام اقدامات عمومی اتفاق خاصی نمیافتد و تنها در مورد دریافت کمکهای خارجی بزرگزاده میتواند از انجام این کار جلوگیری نماید. اما در انجام اقدامات اختصاصی ممکن است بازیکن با سناریوی صداقت و یا با مکانیزم بلوف کارتی را در دستش ادعا کند و قابلیت آن را در نوبتش انجام دهد که در این صورت میتواند با مقابله سایر بازیکنان روبرو شود. اگر سایر بازیکنان روی ادعای بازیکن اول صحبتی نداشته باشند اقدام موفق بوده و بازیکن بعدی کارش را انجام میدهد. اما اگر با مقابله بازیکنی روبرو شود درصورتیکه بلوف زده باشد یکی از دو کارتش را به انتخاب خودش سوزانده و به رو در وسط میز قرار میدهد و ادامه بازی را با یک کارت بازی میکند. اما اگر با اقدامش مقابله شود و اقدامش را با وجود کارت معادلش در دست خود انجام داده باشد بازیکن مقابلهکننده مجبور است یک کارتش را به دلیل اشتباه در گرفتن بلوف به رو در وسط میز بسوزاند. بازیکن اول به دلیل روکردن کارتش بابت اثبات حرفش کارت را به ستون کارتهای دربار اضافه کرده و کارتهای دربار را بر میزند و یک کارت جدید به دستش اضافه میکند و با دو کارت به بازی ادامه میدهد. بازی تا زمانی به شکل ساعتگرد ادامه پیدا میکند که تکتک کارتهای بازیکنان سوخته و بازیکنان یکییکی از دور رقابت خارج شوند و تنها بازیکنی که هنوز کارتی در دست دارد برنده آن دور شود. قبل از شروع بازی میتوان تعداد برد در دستهای مختلف را برای مشخصشدن برنده نهایی مشخص کرد.
اقدامات هر کدام از شخصیتهای بازی برای انجام اقدامات اختصاصی به شرح زیر است:
- بزرگزاده: میتواند در نوبت خود 3 سکه از خزانه دریافت کند. همچنین از دریافت کمکهای خارجی توسط سایر بازیکنان جلوگیری میکند.
- آدمکش: با پرداخت 3 سکه به خزانه میتواند یک کارت از یک بازیکن را به انتخاب خودش بسوزاند. (دارنده کارت شاهدخت میتواند با اقدام آدمکش مقابله کند و کشته نشود.)
- فرمانده: میتواند 2 سکه از یک بازیکن به انتخاب خودش باج دریافت کند. (بازیکنان با کارتهای فرمانده و سفیر میتوانند با اقدام این کارت مقابله کرده و سکهای پرداخت نکنند.)
- سفیر: میتواند در نوبت خود 2 کارت جدید از دربار دریافت کرده و از بین کل کارتهای دستش کارتهای اضافه را به دربار برگرداند. (سفیر به فرمانده باج نمیدهد.)
- شاهدخت: در صورت حمله آدمکش در امان بوده و نخواهد مرد.
اقدامات عمومی بازیکنان به شرح زیر است:
- در نوبت خود یک سکه از خزانه دریافت کند.
- با دریافت کمکهای خارجی 2 سکه از خزانه دریافت کند (بزرگزاده میتواند از دریافت کمکهای خارجی توسط سایرین جلوگیری نماید.)
- 7 سکه به خزانه پرداخت کرده و علیه یکی از بازیکنان کودتا انجام دهد. شخصی که بر علیهش کودتا میشود بدون درنظرگرفتن قابلیتهای کارتهایش موظف است یکی از کارتهایش را به رو در مرکز میز بسوزاند.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد کودتا