• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی کلان شهر مسترباکس

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

119 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

کلان شهر یک بازی رومیزی کارتی خانوادگی استراتژیک با تم شهرسازی برای 1 تا 4 نفر 8 سال به بالا است. این بازی هم حالت سولو برای یک بازیکن و هم حالت همکاری مشترک برای تا چهار نفر دارد ولی بهترین حالت انجام آن تک نفره است. هر دست این بازی بین 15 تا 30 دقیقه طول می­کشد. نسخه فارسی بازی در ایران توسط گروه دایورژن تولید شده است و حاوی بازی­های کلان شهر، دهکده و شهر مرکب به همراه 6 افزونه است که از روی نسخ اصلی یعنی Sprawlopolis، Agropolis وCombopolis  است.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی کلان­شهر به خوبی می­تواند ذهن افراد سنین مختلف را به چالش یکشد و یک بازی کارتی جمع و جور ولی با عمق بالاست که مهارت­های مختلفی را در بازیکنان تقویت می­کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین می­توانند در مورد چیدمان شهری و میزان زیبایی ساختار شهر یا دهکده­ای که ساخته­اند با فرزندان خود صحبت کنند و همین موضوع را به محل سکونت خود نیز تعمیم دهند.

داستان اثر

داستان بازی: توسعۀ کلان‌شهرِ بزرگی به شما و دوستان شهرسازتان محول شده است و وظیفه دارید به کمک هم شهر را طوری بنا کنید که رضایت مسئولین امر را جلب کند. اما مشکل اینجا است که هر کدام از آنها سلیقۀ خود را دارند و ساز خود را می‌زنند. در نتیجه چاره‌ای جز این ندارید که هر آنچه در توان دارید به کار بگیرید تا از پس خواسته‌های عجیب و غریب‌شان بربیایید.

در طول بازی بازیکنان با مذاکره و هم‌فکری با یکدیگر تلاش می‌کنند کارت‌های بخش‌های شهری را به بهینه‌ترین روش ممکن بازی کنند تا بیشترین امتیاز را در پایان بازی کسب کنند.

نحوه بازی: نحوه بازی با کارت­های کلان­شهر یا دهکده به یک شکل انجام می­گیرد:

کارت­های بازی را بر زده و به طور تصادفی سه کارت جدا کرده و از سمت شیوه امتیازگیری کنار هم بین بازیکنان قرار دهید. هدف بازی رسیدن به مجموع امتیاز سه کارت است. بازیکن شروع کننده سه کارت برمی­دارد به طوری که سمت بلوک شهری آن را فقط خودش ببیند. باقی بازیکنان نیز یک کارت برمی­دارند. باقی کارت­ها از سمت بلوک شهری آن در یک دسته در کناری قرار می­گیرند. کارت رویی دسته کارت­ها بر روی زمین بین بازیکنان که محوطه ساخت و ساز نام دارد گذاشته می­شود. نفر اول یک کارت از دست خود بازی کرده و روی زمین می­گذارد و دو کارت دیگر را به بازیکن بعدی می­دهد و در نهایت یک کارت از دسته کارت­ها برمی­دارد. بازی به همین منواد ادامه می­یابد تا دسته کارت­ها تمام شود و هنگامیکه تمامی کارت­های بازیکنان هم تمام شد، بازی خاتمه می­یابد. نحوه قرارگیری کارت­ها باید بدین شکل باشد که بلوک­های شهری روی آن­ها با یک کارت روی زمین هم مرز باشد یا روی آن را بپوشاند. همچنین کارت­ها باید هم­جهت با دیگر کارت­ها باشند. از آنجا که بازی همکاری مشترک بوده، می­توان در مورد چگونگی قرار دادن کارت­ها با همدیگر صحبت کرد ولی بازیکنان مجاز نیستند که کارت­های دست خود را به هم نشان دهند. در پایان، با توجه به شروط سه کارت امتیازگیری، امتیاز شهرتان را بشمارید و در برگه­های مربوط به امتیازشماری امتیاز هر بخش را جداگانه وارد کنید. در نهایت اگر امتیاز نهایی شما مساوی یا بیشتر از مجموع امتیاز سه کارت امتیازگیری باشد برنده شده­اید.

برای بازی تک نفره هم بازیکن کافی است تا یک کارت از دست خود بازی کرده و سپس یک کارت دیگر بکشد و به همین ترتیب ادامه دهد تا تمام کارت­ها روی زمین قرار بگیرند.

جزئیات اثر

محتویات بازی شامل 18 کارت کلان شهر، 14 کارت افزونه کلان شهر، 18 کارت دهکده، 4 کارت افزونه دهکده، 6 کارت شهر مرکب، یک دفترچه امتیازشماری، یک کیف کارت چرمی و یک دفترچه راهنما است. جنس و کیفیت چاپ کارت­ها مطلوب بوده و تصویرسازی روی کارت­ها نیز جذاب است. جعبه بازی اندازه کوچکی دارد ولی برای سهول حمل و نقل بازی، یک جاکارتی چرمی کوچک هم درون جعبه وجود دارد که به راحتی می­توان کارت­ها را درون آن جا داد و جابجا کرد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کلان شهر مسترباکس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!