• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی کافه حیوانات ۳

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

76 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

کافه حیوانات 3 یک بازی کارتی با مکانیزم‌های کشیدن کارت و مدیریت دست است. این بازی بعد از دو بازی موفق از همین سری روانه بازار شد. این بازی برای 2 تا 4 بازیکن بالای 8 سال طراحی شده و انجام هر دور آن حدود 20 دقیقه زمان می‌برد. این بازی بر اساس بازی جذاب born to be wild  Beasty bar و توسط گروه تولیدی بازی نوین به بازار عرضه شده است.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی کافه حیوانات 3 بازی مناسبی برای جمع‌های خانوادگی با سطح و سن متفاوت بوده و به دلیل داشتن مکانیزم کشیدن کارت و تا حدی آیتم شانس می‌تواند تمام افراد در هر سطحی را کنار هم نشانده و همگی از انجام بازی لذت ببرند. تم سینمایی گونه و حضور شخصیت‌های متنوع جذابیت بازی را دوچندان کرده است. برای بالارفتن تکرارپذیری این بازی می‌توان به شکلی ترکیبی با استفاده از کارت شخصیت‌هایی از هر 3 نسخه بازی کافه حیوانات به همراه هم استفاده کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین با انجام این بازی نکات مرتبط با رعایت نظم را به کودکان بیاموزند و باتوجه‌به تم و فضای پر تنش و پر برخورد بازی، بی‌نظمی‌هایش را صرفاً در دل بازی ببینند و کودکان را تشویق کنند تا باتوجه‌به انجام کارها با رعایت نظم و حقوق دیگران می‌توان بسیار مطلوب‌تر به نتایج کارها دست پیدا کرد.

داستان اثر

حیوانات از جاهای دور و نزدیک برای شرکت در مهمانی بزرگی که در کافه­ی معروف شهر یعنی کافه حیوانات برگزار می‌شود خودشان را به شهر رسانده‌اند. آنها از راه‌ورسم جنگل استفاده کرده و برای ورود به داخل کافه به هر بی‌نظمی و زوری متوسل می‌شوند تا با حذف سایرین از صف خود را زودتر وارد کافه کنند. انتخاب نهایی با شماست که کدام حیوانات را به داخل کافه برسانید.

خلاصه نحوه بازی:

ابتدا کارت ورودی کاف را در یک سمت میز قرار داده و کارت دربان را بالای آن می‌گذاریم سپس با کمی فاصله کارت زباله‌دانی را قرار داده و کارت حذف از صف را بالای آن می‌گذاریم. فاصله بین درب ورودی کافه و زباله‌دانی باید در حدی باشد که 5 کارت را بین خود جا دهد. سپس به هر بازیکن یک دسته کارت ۱۳تایی از یک رنگ را می‌دهیم. بازیکنان بعد از بر زدن دسته کارت شخصی خود 4 کارت را برداشته و در دست قرار می‌دهند و باقی کارت‌هایشان را به پشت در مقابلشان می‌گذارند. سپس یکی از بازیکنان یک کارت از دستش بازی کرده و در کنار درب ورودی کافه قرار می‌دهد و قابلیت مربوط به کارت را اعمال می‌کند.

بعد از آن بازیکنان به ترتیب به شکل ساعت‌گرد از دستشان کارت بازی کرده و قابلیت کارتشان را انجام می‌دهند. با بازی‌کردن هر کارت در صف، بازیکن یک کارت جدید از روی دسته کارت مقابلش به دست خود اضافه می‌کند. قابلیت کارت‌ها به شکلی است که موجب جابه‌جایی‌ها و حذف‌های مکرر در صف ورودی کافه می‌شود. بعضی از کارت‌ها دارای نشانی دایره‌ای‌شکل روی خود هستند که به این مفهوم است که قابلیت تکرارشونده‌ای دارند و قابلیتشان بعد از بازی شدن هر کارت توسط هر بازیکن مجدد فعال می‌شود. بازی به شکلی ادامه پیدا می‌کند که صف کارت‌های منتظر ورود به کافه بعد از انجام قابلیت‌های کارت‌ها در آن دور به 5 کارت برسد. در همان زمان دو کارت اول صف و مجاور درب ورودی وارد کافه حیوانات شده و به پشت قرار می­گیرند. کارت آخر صف هم از بازی خارج شده و به زباله‌دانی رفته و آنجا قرار می‌گیرد. دو کارت باقیمانده در صف با همان ترتیب به ابتدای صف هدایت شده و بازی با منوال اولیه ادامه می‌یابد. بازی تا زمانی ادامه دارد که آخرین بازیکن آخرین کارت دستش را در صف قرار دهد و دیگر کارتی در دست هیچ‌کدام از بازیکنان باقی نمانده باشد. در این زمان کارت‌هایی که توانسته‌اند داخل کافه حیوانات شوند رو شده و به تفکیک رنگ شمارش می‌شوند. بازیکنی که توانسته باشد بیشترین کارت حیوانات از رنگ متعلق به خود را وارد کافه حیوانات کند برنده نهایی بازی خواهد بود.

جزئیات اثر

بازی شامل 52 کارت نسبتاً بزرگ در 4 دسته ۱۳تایی است. هر دسته کارت شامل تصاویر حیوانات مختلف است. موش تاسمانی با عدد 0 به‌عنوان یک کارت افزونه، آرمادیلو، فلامینگو، غزال، راسو، گرگ صحرایی، پاندا، تنبل، زرافه گردن کوتاه، عقاب، بوفالو، شتر و فیل را در این بازی همراهی می‌کند. هر دسته کارت ۱۳تایی رنگ یکسان و مجزایی از دسته‌های دیگر دارد. 1 کارت کافه حیوانات و یک کارت دربان کافه با تصویر گوریل و 1 کارت زباله‌دانی به همراه یک کارت حذف از صف سایر اجزای بازی را تشکیل می‌دهند. کیفیت طراحی گرافیکی و جنس و ابعاد کارت‌ها بسیار مطلوب است. یک دفترچه راهنما با مثال‌های متعدد نیز در جعبه بازی قرار دارد. کیفیت جعبه بازی نیز بسیار مناسب است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کافه حیوانات ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!