زوزهی یک گرگینه از دوردستها به گوش میرسد و شما فقط 4 دقیقه وقت دارید تا واژهی جادویی را پیدا کرده و شهر خود را از شر این تهدید نجات دهید. اگر شهروندان بتوانند با پاسخهای مختصر شهردار و بدون افشاشدن هویت غیبگو واژهی جادویی را به زبان بیاورند گرگینه تا ابد از شهر شما رانده خواهد شد.
خلاصه نحوه بازی:
ابتدا به تعداد یک کارت بیشتر از تعداد بازیکنان از بین کارتهای شخصیت برداشته و آنها را خوب بر زده و به هر بازیکن یک نقش به شکل مخفی میدهیم. یک کارت باقیمانده را به پشت در وسط میز قرار میدهیم. در هر تعداد بازیکن یک کارت گرگ، یک کارت شهردار، یک کارت غیبگو و یک کارت شهروند در بازی قرار دارد و با اضافهشدن نفرات سایر کارتهای گرگ، شهروند، محافظ، خائن و چیز طبق جدول درج شده در دفترچه به بازی اضافه میشود. برای گرفتن زمان بازی از تایمر ساعت گوشی یکی از بازیکنان استفاده کنید. توکنهای بازی را در مرکز میز قرار داده و با مشخصشدن بازیکنی که کارت شهردار را دارد در اختیارش قرار میدهیم. شهردار ابتدا کارتش را رو کرده و سپس کارت و وسط میز را به شکل پنهانی دیده از هویت دوم خودش باخبر میشود و آن را نزد خود نگه میدارد. بازی در دو فاز اصلی روز و شب برگزار میشود.
در فاز شب بازی تمامی بازیکنان چشمهایشان را بسته و یکی از بازیکنان با همان چشمبسته (معمولاً شهردار) اعمال شب را انجام داده و به نوبت نفرات را از خواب بیدار میکند. ابتدا شهردار چشمهایش را بازکرده سپس روی دفترچه واژهی جادویی یک کلمه به انتخاب خودش نوشته و آن را در مرکز میز قرار میدهد و چشمهایش را می بندد. سپس راوی انتخابی بازی (معمولاً شهردار) غیبگو را بیدار کرده و غیبگو کلمه نوشته شده روی دفترچه بازی را میبیند و چشمهایش را میبندد. سپس از گرگینه یا گرگینههای بازی درخواست میشود بیدار شده و واژهی نوشتهشده روی دفترچه را ببینند و با همدیگر نیز آشنا شوند (در صورت حضور 2 گرگینه در بازی) سپس آنها نیز چشمهایشان را بسته و مجدد شهردار بیدار شده و دفترچه کلمه جادویی را به پشت برمیگرداند و با اعلام راوی تمام بازیکنان بیدار میشوند و بازی وارد فاز روز میشود.
در فاز روز بازی به دو بخش تقسیم میشود. در بخش اول تمامی بازیکنان با پرسیدن سؤالهای مختلف از شهردار طی مدتزمان 4 دقیقه سعی در کشف واژه میکنند. طبیعتاً گرگینهها تلاش دارند تا به شکل غیر فاحش با سؤالات خود مسیر شهر را منحرف کرده و از شکل پرسشها غیبگو را شناسایی نمایند درعینحال غیبگو تلاش دارد به شکل غیرمستقیم و بدون اینکه هویتش فاش شود شهروندان را در مسیر پیداکردن واژه جادویی هدایت کند. شهردار تنها با استفاده از توکنهای در اختیارش و بدون هیچ اشارهی دیگری به سؤالات بازیکنان پاسخ میدهد. توکن پاسخهای شهردار به بازیکنان داده میشود و در مقابل بازیکنان برای تجزیه تحلیلهای بعدی قرار میگیرد. اگر بازیکنی در طی روال پرسشگریها توانست واژه ی جادویی را حدس بزند همان لحظه بخش اول فاز روز به پایان رسیده و شهر در این بخش با موفقیت عمل کرده و پیروز میشود اینجاست که گرگینههای بازی کارتهایشان را رو کرده و بازی وارد بخش دوم فاز روز میشود. در بخش دوم فاز روز گرگینه یا گرگینههای بازی باید پس از چند ثانیه مشورت بتوانند هویت شخص غیبگو را حدس زده و فاش نمایند. اگر حدسشان درست باشد باز هم تیم گرگینه برنده خواهد بود و اگر نتوانند پیشگو را تشخیص دهند شهروندان شهر پیروز رقابت میشوند.
البته اگر در زمان 4 دقیقه شهروندان نتوانند واژه را حدس بزنند در همان زمان بخش اول فاز روز پایانیافته و بازیکنان باید در بخش دوم فاز روز با مشورت و بررسی روند پاسخها و جریان بازی هر کدام به یک نفر بهعنوان گرگینه رأی دهند. شخصی که بیشترین رأی را دریافت کند کارتش را رو میکند. اگر گرگینه بود شهروندان پیروز نهایی بوده و اگر اشتباه بود تیم گرگینه پیروز نهایی میشوند.
توجه داشته باشید اگر کارت شهردار دست بازیکنی نبود مجدد کارتها جمعآوری و پخش میشود تا یک نفر کارت شهردار را در دست داشته باشد.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد ورووردز