شهر فانتزی آرمادا فرمانروای خود را از دست داده است و فرزندان فروانروا تلاش میکنند تا با بدست آوردن پول و خریدن رای فرمانروایان شهر و جلب نظرشان، صاحب بیشترین اعتبار شده و بتوانند به فرمانروایی آرمادا دست پیدا کنند. نکته مهم فرصت محدودیست که فرزندان فرمان روا دارند و با جنگهای پیدرپی موجودات زیرزمینی باید در کمترین زمان ممکن به این مهم دست یابند.
خلاصه نحوه بازی:
ابتدا دو صفحه بازی را جوری کنار هم در وسط میز قرار میدهیم تا اعداد از 1 تا 20 روی آن به ترتیب قرار بگیرند. به هر بازیکن یک دیواره پنهان کننده، و 5 مکعب امتیاز شمار از یک رنگ میدهیم. هر بازیکن یک مکعب خود را روی امتیاز 5 در صفحه بازی قرار میدهد. به بازیکن شروع کننده 10 کاف پول(کاف واحد پول آرمادا است) و به بازیکنان بعدی به شکل ساعتگرد هر بازیکن 3 کاف بیشتر از بازیکن قبلش میدهیم. پشت کارتهای ابزار با علامت های ا – اا – ااا – مشخص شده هر دسته را بر زده به هر بازیکن یک کارت از هر دسته میدهیم بعد هر دسته را روی قسمت خودش بالای صفحه بازی و به پشت قرار میدهیم. کارتهای اشخاص هم بر میخورند و به پشت در قسمت چهارم بالای صفحه بازی قرار میگیرند. کارتهای رویداد هم بر میزنیم و به پشت کنار صفحه بازی قرار میدهیم. در دفعات اول بازی از کارتهای مزدور استفاده نکنید اما بعد از چند بار بازی و تسلط روی فرایند کلی بازی به هر بازیکن یک کارت مزدور هم بدهید. بازیکنان توکنهای پول را در کل روند بازی و کارتهایی که در ابتدا دریافت میکنند را در پشت صفحه محافظ به شکل مخفی حفظ میکنند.
کارتهای ابزار قابلیت مجموعهسازی دارند و در زمان خرید و فروش به بازیکن پول میرسانند و کارتهای اشخاص به بازیکنی که صاحبشان باشد قدرت مضاعفی در روند بازی به شکل یکبار مصرف میدهند.
در این بازی هر بازیکن ابتدا در نوبت خود یک کارت رویداد را رو میکند و اتفاق روی کارت رویداد در بازی برای تمام بازیکنان اعمال میشود سپس بازیکن از بین 3 عملیات مزایده، اخاذی یا خرید و فروش یکی را انتخاب کرده و انجام میدهد.
برای عملیات مزایده بازیکن کارت رویی 3 دسته کارت ابزار و کارت رویی دسته کار اشخاص را رو کرده و سایر بازیکنان مبالغ پیشنهادی خود برای کارت را با مکعبهای قیمتگذاری اعلام میکنند. بازیکن مزایده کننده یا مبلغ کارت را از بالاترین پیشنهاد دریافت و کارت را به او میدهد و او کارت را جلوی دیوار پنهان کننده خود قرار میدهد یا مبلغ معادل بالاترین پیشنهاد را به پیشنهاددهنده میدهد و کارت را برای خودش برمیدارد و جلوی دیواره پنهان کنندهاش قرار میدهد.
برای عملیات اخاذی ابتدا بازیکنی که این عملیات را انتخاب میکند 3 کاف پول از بانک دریافت کرده و بعد برای یک کارت از هر بازیکن(اشخاص و یا ابزار) که در جلوی دیواره محافظ و دید عموم است قیمتی پیشنهاد میدهد. بازیکنان مقابل، یا مبلغ را از فرد اخاذ دریافت کرده و کارت را به او میدهند یا مبلغ پیشنهادی او را پرداخت کرده و کارت را برای خود نگه میدارند. در اخاذی کارت ابزار مورد نظر به هر بازیکنی برسد و یا نزد صاحبش حفظ شود به پشت صفحه محافظ میرود(کارتهای پشت صفحه محافظ قابلیت اخاذی ندارند.).
برای عملیات خرید و فروش بازیکن اعلام خرید و فروش میکند. اگر بازیکن دیگری تمایل داشت در آن دور خرید و فروش کند 5 کاف به شما میدهد تا بتواند همراه شما در آن نوبت خرید و فروش نماید. در خرید و فروش هر دو عملیات زیر به همراه هم قابل انجام است.
یک مجموعه 3 تایی از ابزار یکسان را با قیمتهای رویش فروخته(بسوزانیم) و معادلش از بانک پول دریافت کنیم.
به ازای خرید و جلب اعتماد هر فرمانده، 10 کاف به بانک پرداخت کنیم و مکعب امتیازمان را یک واحد جلو ببریم.
زمانی که در بازی چهارمین کارت رویداد با عنوان جنگ رو شود نیازی به اجرای آن رویداد نبوده و در همان لحظه بازی تمام میشود. بازیکنی که در آن لحظه از سایر بازیکنان جلوتر باشد به عنوان فروانروای آرمادا برنده بازی میشود. اگر دو بازیکن در یک جایگاه قرار داشته باشند بازیکنی که پول بیشتری دارد برنده بازی خواهد بود.
اگر در طول بازی بیپول شدید میتوانید یک فرمانده روی صفحه امتیاز به عقب بروید و از بانک 5 کاف دریافت کنید.
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد وارث