• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی نبرد خشکی و دریا

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

305 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +

«نبرد خشکی و دریا» یک بازی با مکانیزم اصلی کاشی‌گذاری است که برای 2 تا 4 نفر طراحی شده و قوانین بازی 3 نفره آن بسیار متفاوت و صرفا مناسب افراد با تجربه در این بازی است. این بازی مناسب افراد با سن بالای 14 سال است و انجام آن زمانی بین 30 تا 60 دقیقه را نیاز دارد. گروه تولیدی «چارپایه» این بازی را تولید و به بازار  عرضه کرده است.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی «نبرد خشکی و دریا»  بک بازی انتزاعی عالی برای تمام افراد خانواده به‌ویژه افراد بالای 10 سال است که علاقه‌مند به بازی‌های دو نفره فکری و شطرنج‌گونه هستند و می‌خواهند فکر خود را به چالش کشیده و از فکر کردن لذت ببرند. این بازی به شکل دو نفره بهترین فرم خود را دارد و در حالت 4 نفره کمی آیتم‌های مرتبط به شانس و هیجان را در خود بالا می‌برد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین با آموزش چنین بازی‌هایی به کودکان آنها را تشویق به فکر کردن می‌نمایند و راه لذت بردن از تفکر را به آنها آموزش می‌دهند. به دلیل وسیع بودن انتخاب در این بازی والدین می‌توانند از کودکان در سنین پایین‌تر بخواهند تا با جابجایی‌های مختلف کاشی در صفحه بازی احتمالات مختلف را بررسی و بهترین مسیر را برگزینند.

داستان اثر

در این بازی ما در نقش فرمانروایان خشکی و دریا در صدد توسعه مرزهای خود هستیم و با عملیات‌های جابجایی و غارت سعی می‌کنیم تا مرزهای رقیب را محدود کرده و از گسترش مرزی و تشکیل سرزمین‌های یکپارچه برای رقبا جلوگیری کنیم.

خلاصه نحوه بازی :

ابتدا کاشی منطقه شروع بازی را در مرکز میز و دسترس بازیکنان قرار می‌دهیم. سپس یک بازیکن به عنوان فرمانروای دریا یک دیسک را مقابلش و دیسک دیگر خود را در نقطه صفر صفحه امتیاز شمار قرار داده و یک بازیکن به عنوان فرمانروای خشکی نیز همین اعمال را با دیسک‌های خشکی انجام می‌دهد. کاشی آتشفشان/ مرداب را در کنار میز قرار داده و باقی کاشی‌ها را بر زده و در دو ستون مساوی در کنار هم و دسترس بازیکنان قرار می‌دهیم.  بازیکن فرمانروای زمین ابتدا یکی از دو کاشی رویی دسته‌های کاشی‌ها را انتخاب و جلوی خودش قرار می‌دهد. در همان زمان نیز می‌تواند پشت کاشی را نیز رویت کند به شکلی که رقیب از نقشه پشت کاشی مطلع نشود. سپس بازیکن دریا یک کاشی انتخاب و به دستش اضافه می‌کند. این روند یکبار دیگر برای دو بازیکن تکرار می‌شود تا هر بازیکن صاحب دو کاشی در مقابل خود باشد که تنها خودش از وجوه مخفی آن باخبر است. سپس هر بازیکن در نوبتش یک کاشی را با اتصال منطقی به کاشی‌های مرکز میز بازی کرده و یک کاشی جدید به شکل ابتدای بازی به‌دستش اضافه می‌کند. در طی بازی هر زمان محدوده خشکی و یا دریایی بازیکنی توسط خودش یا رقیب بسته شد به تعداد کاشی‌های درگیر در آن محدوده امتیاز دریافت کرده و دیسکش را در صفحه امتیازات پیش می‌برد. بازی تا زمانی که آخرین کاشی توسط بازیکنان دریافت و بازی شود ادامه می‌یابد و زمانی که هیچ کاشی برای بازی وجود نداشت بازی تمام و امتیازات بررسی شده و نفر پیروز با امتیاز بالاتر معرفی می‌شود. در جریان بازی و تعریف کاشی‌ها نکاتی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

  1. بازیکنان برای بازی کاشی‌هایشان به اختیار و انتخاب خود می‌توانند از هر دو سمت کاشی‌هایشان استفاده کنند.
  2. هر گاه کاشی ویژه با نشان دزد یا غارت توسط بازیکنی بازی شود آن بازیکن در همان لحظه یک کاشی از کاشی‌های مقابل حریف را برداشته و در دست خود قرار می‌دهد.
  3. هر گاه کاشی ویژه با نشان خورشید توسط بازیکنی بازی شود آن بازیکن در همان نوبت کاشی دوم در دستش را نیز بازی کرده و دو کاشی جدید از دسته کاشی‌ها به دستش اضافه می‌کند.
  4. در روی برخی کاشی‌ها امتیازات مثبت ویژه با نماد + وجود دارد. این امتیازات به شخصی که باعث بسته شدن یک محیط آبی یا خشکی شود تعلق می‌گیرد. چه خود فرد فرمانروای آن محدوده باشد و چه نباشد.
  5. کاشی آتشفشان/گرداب زمانی استفاده می‌شود که یک بازیکن محدوده‌ای خالی با 6 ضلع را مطابق سرزمین شخصی‌اش(خشکی یا دریا) در زمین ایجاد کرده باشد. در همان لحظه و فارغ از نوبت بازیکن، این کاشی در محدوده ایجاد شده با سمت قابل قرارگیری‌اش مستقر می‌شود.
  6. بازی در حالت 4 نفره به شکل تیمی انجام شده و در هر تیم دو بازیکن با نوبت یک در میان کمک می‌کنند تا قلمرو مربوط به خودشان را گسترش داده و امتیاز کسب کنند.
  7. در بازی 3 نفره یک نفر به عنوان نقشه‌بردار به دو فرمانروا اضافه شده و بر اساس شکل چیدمان و الگوهای خاصی که در دفترچه آمده است امتیازاتی را دریافت می‌کند(انجام بازی 3 نفره صرفا مناسب افراد باتجربه در این بازی است.).

جزئیات اثر

بازی شامل 1 کاشی منطقه شروع، 1 کاشی آتشفشان/گرداب، 58 کاشی نقشه دو طرفه، 2 کاشی راهنمای بازیکنان برای بازی پیشرفته، 1 صفحه امتیاز شمار متصل و چاپ شده در داخل جعبه، 7 دیسک چوبی(3 دیسک دریا، 3 دیسک خشکی و 1 دیسک نقشه نگار) و دفترچه راهنمای قوانین می‌باشد. جنس کاشی‌ها و دیسک‌های بازی مطلوب است و جعبه و صفحه امتیاز شماری‌اش هم از کیفیت نسبتا خوبی برخوردارند.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نبرد خشکی و دریا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!