• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی نامه‌ای به گیلاس

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

248 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +

«نامه‌ای به گیلاس»  یک بازی کارتی استنتاجی و جمع‌وجور است که برگردانی از بازی «لاولتر» است. این بازی مناسب افراد با سن 10+ سال بوده و حدود 20 دقیقه زمان می‌برد. «نامه‌ای به گیلاس» برای بازی 2 تا 4 نفر طراحی شده و گروه‌های تولیدی مستفیل و رومیز با همکاری هم آن را تولید کرده‌اند.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی «نامه‌ای به گیلاس» بازی بسیار جذابی برای خانواده‌هایی است که بسیار علاقه‌مند به بازی‌های نقش مخفی و در سبک مافیا هستند اما به دلیل کم بودن تعداد افراد نمی‌توانند از این سبک بازی‌ها لذت کافی ببرند. به جرات می‌توان گفت «نامه‌ای به گیلاس» از بهترین بازی‌های سبک نقش مخفی است که حتی با 2 بازیکن با جذابیت مناسب قابل انجام است. این بازی نیاز به راوی بیرون از بازی ندارد و تمام وقایع در روز اتفاق می‌افتد و بحث‌های مربوط به شب و روز در مافیا و چالش‌های وابسته به آن را ندارد اما حس کشف و استنتاج و پیش‌بینی کارت‌های در دست رقبا یک بازی استنتاجی فوق‌العاده را پیش رویمان قرار می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین اگر تمایل دارند بازی را با افراد کوچکتر خانواده انجام دهند باید به این نکته توجه داشته باشند با افراد کمتر از 10 سال بازی انجام نشود و کودکان و نوجوانان بین 10-15 سال هم به تشریح درباره داستان بازی که صرفا یک سناریوی فانتزی بوده و شخصیت‌پردازی‌ها برای ایجاد فضای طنز در بازی شکل گرفته‌اند و فرایند اتفاقات بازی را به دنیای حقیقی بست ندهند . البته که این نسخه از بازی تلاش کرده تا با برگردان بازی اصلی «لاو لتر» فضای داستانی مناسب‌تری را برای کودکان به‌وجود بیاورد.

داستان اثر

در این بازی هر کسی بتواند زودتر از سایرین نامه‌ی خود را به گیلاس خانم برساند، می‌تواند توجه و عشق او را به خود جلب کند. در طول بازی بازیکنان باید با قدرت پیش‌بینی و منطق و کمی هم شانس دست حریفان را خوانده و جلوی نامه‌رسانی آنها را بگیرند تا بتوانند نامه‌ی خود را به دست گیلاس خانم برسانند.

خلاصه نحوه بازی :

ابتدا تمامی کارت‌ها را خوب بر زده و در بازی 3 یا 4 نفره 1 کارت(به شکل مخفی) و در بازی 2 نفره 4 کارت رویی را از بازی خارج می‌کنیم(1 کارت مخفی و 3 کارت به رو). سپس به هر بازیکن یک کارت داده و باقی کارت‌ها را در وسط میز قرار می‌دهیم. توکن‌های پیروزی را نیز کنار کارت‌ها در وسط میز می‌گذاریم. بازیکن شروع‌کننده بازی ابتدا از روی دسته کارت وسط میز یکی را برداشته و بعد از بین دو کارت موجود در دستش یکی را انتخاب کرده و به رو بازی می‌کند. با توجه به دستوری که کارت دارد عملیاتش در آن لحظه در بازی انجام شده و نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. بازیکن بعد هم مثل نفر اول کارتی از بین کارت‌های وسط میز برداشته و بین دو کارت دستش یکی را به روی کارت نفر اول در وسط میز قرار داده و دستورش را اجرا می‌کند. این کار به شکل ساعتگرد تا زمانی بین بازیکنان ادامه می‌یابد تا به یکی از این دو شکل دور بازی تمام شود: یا با توجه به دستورات کارت‌ها جز یک بازیکن تمامی بازیکنان از بازی حذف شده باشند و یا کارتی دیگر برای شروع نوبت نفر جدید باقی نمانده باشد. در حالت اول تنها بازیکن باقیمانده پیروز آن دور بوده و یک کیوب پیروزی از وسط میز بر می‌دارد. در حالت دوم و با اتمام کارت‌های بازی تمامی نفرات باقی مانده در بازی تک کارت در دستشان را رو می‌کنند و بازیکنی که در این شرایط کارت با ارزش(شماره بزرگتر) بیش‌تری را در دست داشته باشد برنده آن دور خواهد بود و یک توکن پیروزی دریافت می‌کند.

در بازی 2 نفره اولین بازیکن با 7 توکن، در بازی 3 نفره اولین بازیکن با 5 توکن و در بازی 4 نفره اولین بازیکن با 4 توکن پیروزی، برنده نهایی بازی خواهد بود.

هر کارت شخصیت در بازی دارای یک دستور یا ویژگی عملیاتی، یک عدد یا ارزش و چند ستاره که نشان‌دهنده تعداد آن کارت در بازی است می‌باشد.

در این بازی 5 کارت با شخصیت راننده تاکسی و عدد 1، 2 کارت با شخصیت زن همسایه و عدد 2، 2 کارت با شخصیت عمه و عدد 3، 2 کارت با شخصیت لات و عدد 4 ، 2 کارت با شخصیت قصاب و عدد 5 ، 1 کارت با شخصیت بنگاهی و عدد 6 ، 1 کارت با شخصیت آرایشگر و عدد 7  و 1 کارت هم با شخصیت اول بازی یعنی گیلاس و عدد 8 روند بازی را پیش می‌برند.

جزئیات اثر

بازی شامل 16 کارت در 8 شخصیت مختلف است. 4 کارت راهنما و تعداد 13 توکن قرمز رنگ دایره‌ای شکل نیز در جعبه بازی قرار گرفته است. جنس توکن‌ها چوبی و به رنگ قرمز است تا بتواند نماد عشق را بهتر القا کند. دفترچه بازی با لحن روانی قوانین بازی را شرح داده و تصویرگری کارت‌ها و دفترچه توسط آرش رنجبران توانسته تا حد زیادی به بازگردان و فارسی‌سازی تم بازی کمک کند. مشخصات روی کارت‌ها کامل عملیات هر کارت را روی خود توضیح داده است. کیفیت کارت‌ها و کیوب‌ها در حد متوسطی قرار دارد ولی کیفیت و مقاومت جعبه بازی مطلوب است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نامه‌ای به گیلاس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!