• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی اسباب بازی فرار از جهنم

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

117 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +

بازی «فرار از جهنم»  از جذاب‌ترین بازی‌ها در سبک پیش‌بینی یا اصطلاحا شرط‌بندی است که با وجود مکانیزم  پوش یور لاک(بکش ببین شانست چیه) لحظات پر هیجان و استرسی را برای 2 تا 6 بازیکن بوجود می‌آورد.

مدت زمان انجام بازی بین 40 تا 60 دقیقه بوده و برای افراد بالای 10 سال پیشنهاد می‌شود. شرکت «ما با حالا» این بازی را در دو شکل اصلی و نسخه اقتصادی روانه بازار کرده است. طراحان بازی تانیا و سارا انگل هستند که بازی را در سال 2013 طراحی کردند.

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی به دلیل دخالت شدید آیتم شانس و ریسک‌پذیری مناسب بازی کردن افراد مختلف خانواده در کنار هم است و سن و سطح متنوع افراد در میزان توانایی انجام بازی دخالت چندانی ندارد و تمام افراد با هر سن و شرایطی شانس پیروزی نزدیک به هم را در این بازی خواهند داشت اما نکته مهم در جمع‌هایی که افراد کوچک‌تر را در کنار خود داریم جایگزینی واژه‌های مناسب به جای واژه شرط‌بندی است که کودکان را دچار درک شیرین و اشتباه از قمار و شرط‌بندی نکند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به والدین توصیه می‌شود بازی‌ها را با مفهوم حقیقی بازی که لذت بردن خانواده در کنار هم است به کودکان تفهیم کنند و برد و باخت را به عنوان یک اولویت در بازی‌ها کمرنگ کرده و حتی گاهی از ژتون پول‌های خود به فرزندان کمک کنند تا آنها یاد بگیرند اولویت نفس بازی است تا برنده شدن. استفاده واژه‌هایی نظیر ادعا کردن، پیش‌بینی‌کردن، پیشگویی کردن و یا حدس زدن به جای شرط‌بندی می‌تواند به روند مطلوب ذهنی کودکان کمک کند.

داستان اثر

در این بازی بازیکنان در نقش افرادی پول‌دوست به مخفیگاه شیطونک جهنمی رفته تا پول‌هایش را بدست آورند غافل از اینکه در مخفیگاه گیر افتاده و باید با ریسک و چالش شرط‌بندی از شر شیطونک رها شوند. حالا یا با دست پر و پول فراوان مخفیگاه شیطونک را ترک می‌کنند و یا اینکه پول‌های خودشان را هم در مخفیگاه از دست می‌دهند.

خلاصه نحوه بازی:

برای چیدمان اولیه بازی صفحه بازی را در مرکز میز و دسترس بازیکنان قرار می‌دهیم. کل زغال‌های بازی را به پشت قرار داده خوب بر می‌زنیم و در مرکز صفحه که به شکل کوره‌ی آتشین شیطونک طراحی شده قرار می‌دهیم. به هر بازیکن 200 واحد پول به شکل 1 ژتون 100 واحدی، 1 ژتون 50 واحدی، 2 ژتون 20 واحدی و 1 ژتون 10 واحدی می‌دهیم. هر بازیکن یک آدمک رنگی انتخاب کرده و در نقطه 0- 50 صفحه بازی قرار می‌دهد.

روند بازی دارای 4 مرحله اصلی است که معامله با شیطونک را هم در دل خود دارد. در مرحله اول تمامی بازیکنان به نسبت میزان ریسک پذیریشان مبلغی از مبالغ خود را به صورت مخفی در مشت گرفته و دستشان را به جلو می‌آورند و همزمان دست‌ها را باز کرده تا رقم‌های پیشنهادی برای همه نمایان شود. این رقم‌ها جلوی هر بازیکن قرار می‌گیرد و بازیکنان در واقع به میزان آن رقم ادعا کرده‌اند(شرط بسته‌اند) که خود یا یک بازیکن دیگر در آن دور می‌تواند زغال پول از دست شیطونک خارج کند. در مرحله دوم بازیکنان به نوبت از کوره شیطونک تک تک زغال برداشته و رو می‌کنند تا بتوانند به میزان ادعای مرحله اول خود و حتی بیشتر پول از چنگ شیطونک خارج کنند. هر بازیکن تا زمانی که بخواهد و بتواند طمعش را مدیریت کند می‌تواند یکی یکی از کوره زغال خارج کرده و رو کند البته به شرط اینکه هیچکدام از زغال‌ها، زغال آتیشی نباشد که باعث سوختن تمام زغال‌های خارج شده آن بازیکن و تمام شدن نوبتش در آن دور می‌شود. در مرحله سوم وقتی تمام بازیکنان زغال‌هایشان را با موفقیت یا حتی عدم موفقیت از کوره خارج کردند امتیاز شماری می‌شود و زغال‌های خارج شده و ادعاهای اولیه بررسی می‌شود. بازیکنانی که زغال پول مساوی یا بیشتر از ادعای اولی‌شان توسط خودشان یا سایر بازیکنان به سلامت از کوره خارج شده باشد پول ادعا کرده خود را برداشته و به صندوق پول خود اضافه می‌کنند و علاوه بر آن معادل رقم ادعایشان از بانک بازی ژتون پول دریافت می‌کنند. اما اگر رقم زغال خروجی هیچکدام از بازیکنان معادل ادعای بازیکن نباشد نه تنها پولی دریافت نمی‌کند بلکه پولی را که بابت ادعایش در جلویش قرار دارد به بانک می‌دهد. بانک 3 جایزه ویژه هم در هر دور به بازیکن یا بازیکنانی که شرایط زیر را داشته باشند می‌دهد. 1 ژتون 50 تایی به بازیکن یا بازیکنانی که بیشترین میزان پول را از کوره به سلامت بیرون کشیده باشند. 1 ژ تون 50 تایی به بازیکن یا بازیکنانی که بیشترین تعداد زغال را از کوره به سلامت بیرون کشیده باشند و مبلغ دو برابر پول به بازیکن یا بازیکنانی که در هر دور بالاترین ادعا را داشتند و توانستنند ادعایشان را عملی کنند. بعد از محاسبه و دریافت و پرداخت پول‌ها با بانک هر بازیکن داراییش را محاسبه کرده و در مرحله چهارم آدمک خود را در محدوده مشخص شده داراییش قرار می‌دهد. یک قانون معامله با شیطونک هم وجود دارد که بازیکنی که به تنهایی آدمکش از سایر بازیکنان عقب‌تر باشد با شیطونک شریک شده و در آن دور هر بازیکنی زغال آتیشی رو کند باید از پول صندوق شخصی‌اش یک ژتون 50 تایی به او بدهد. در پایان هر بازیکنی زودتر به دارایی 1600 ژتون و یا بیشتر برسد و آدمکش در نقطه پایانی 1600 باشد برنده بازی خواهد شد.

جزئیات اثر

بازی شامل یک صفحه مربع شکل، 6 آدمک در رنگ های مختلف، 70 ژتون شرط‌بندی در رقم‌های مختلف و 48 توکن زغال(39 زغال پول با رقم‌های مختلف و 9 زغال آتیشی) به همراه دفترچه راهنمای بازی است.

گروه «ما با حالا» تصمیم گرفت به دلیل اینکه ژتون‌های بازی به صورت اصلی با کیفیت بالا و از جنس فلز و سرامیک هستند و با این حالت قیمت تمام شده بالایی پیدا می‌کنند بازی را در دو فرم اصلی(با ژتون‌های اصل) و نسخه اقتصادی با کیفیتی کاملا مشابه نسخه اصلی و تنها با تغییر جنس و کیفیت ژتون‌ها(ژتون‌های پلاستیکی فشرده) با قیمتی حدود نصف قیمت نسخه اصلی روانه بازار کنند تا تمامی علاقه‌مندان با هر سطح توانایی خرید بتوانند بازی را تهیه کرده و از آن لذت ببرند. نکته مثبت در تولید این بازی علاوه بر احترام به مخاطب در تولید دو نسخه متفاوت آن، کیفیت بسیار خوب و قابل قبول در صفحه، توکن‌های زغال، آدمک‌ها و ژتون‌ها در هر دو نسخه است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فرار از جهنم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!